ZAJĘCIA EDUKACYJNE ARTYSTYCZNE
6-letni cykl kształcenia
klasy I-VI
Zawód: muzyk
Specjalność: instrumentalistyka
Tabela 1
|
|
|
|
|
|
Poz.
|
Obowiązkowe zajęcia edukacyjne
|
Liczba godzin tygodniowo w cyklu kształcenia
|
|
1
|
Instrument główny
|
13
|
|
2
|
Fortepian obowiązkowy
|
od 3 1/3 do 5
|
|
3
|
Zajęcia z akompaniatorem
|
X
|
|
4
|
Improwizacja organowa
|
2
|
|
5
|
Zespół kameralny
|
3
|
|
6
|
Orkiestra lub chór
|
6
|
|
7
|
Kształcenie słuchu
|
12
|
|
8
|
Zasady muzyki z elementami edycji nut
|
2
|
|
9
|
Harmonia
|
6
|
|
10
|
Literatura muzyczna
|
2
|
|
11
|
Historia muzyki
|
8
|
|
12
|
Formy muzyczne
|
4
|
|
Razem
|
do 63
|
|
Inne zajęcia edukacyjne Godziny do dyspozycji dyrektora
|
X 6
|
|
|
|
|
|
|
Objaśnienia do tabeli 1
Poz. 1
Zajęcia są prowadzone indywidualnie. Dla uczniów wybitnie uzdolnionych osiągających
znaczące sukcesy artystyczne wymiar czasu zajęć może być zwiększony, nie więcej jednak
niż o 45 minut tygodniowo.
Poz. 2
Zajęcia są prowadzone indywidualnie.
Zajęcia są obowiązkowe dla wszystkich uczniów, z wyjątkiem uczniów realizujących zajęcia
z fortepianu jako instrumentu głównego.
Dla uczniów klas organów i klawesynu wymiar zajęć z fortepianu obowiązkowego wynosi
od 3 godzin i 15 minut do 5 godzin tygodniowo w cyklu kształcenia. Dopuszcza się możliwość
zmniejszenia liczby godzin w cyklu kształcenia po zrealizowaniu podstawy programowej.
Poz. 3
W klasach I-V zajęcia są prowadzone w wymiarze od 15 do 45 minut tygodniowo w przeliczeniu
na jednego ucznia, a w klasie VI - do 2 godzin tygodniowo w przeliczeniu na jednego
ucznia. Zajęcia nie są oceniane. Zajęcia nie obowiązują uczniów klas: fortepianu,
organów, akordeonu, harfy i gitary.
Poz. 4
Zajęcia są prowadzone indywidualnie. Zajęcia są obowiązkowe tylko dla uczniów klasy
organów.
Poz. 5
Zajęcia mogą być prowadzone łącznie z nauką akompaniamentu. W przypadku uczniów klasy
perkusji zajęcia są prowadzone jako zespół perkusyjny.
Poz. 6
Zajęcia są prowadzone w okresie nie krótszym niż 3 lata w cyklu kształcenia.
Poz. 7
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 12 uczniów.
Poz. 8 i 10-12
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 16 uczniów.
Poz. 9
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 12 uczniów.
Inne zajęcia edukacyjne mogą obejmować w szczególności: ćwiczenia z harmonii, kontrapunkt, analizę form muzycznych,
ćwiczenia z kompozycji, dyrygowanie, emisję głosu, podstawy aranżacji, zespół muzyki
rozrywkowej, naukę akompaniamentu.
ZAJĘCIA EDUKACYJNE ARTYSTYCZNE
6-letni cykl kształcenia
klasy I-VI
Zawód: muzyk
Specjalność: instrumentalistyka jazzowa
Tabela 2
|
|
|
|
|
|
Poz.
|
Obowiązkowe zajęcia edukacyjne
|
Liczba godzin tygodniowo w cyklu kształcenia
|
|
1
|
Instrument główny - jazzowy
|
13
|
|
2
|
Fortepian obowiązkowy - jazzowy
|
3
|
|
3
|
Kształcenie słuchu
|
12
|
|
4
|
Harmonia jazzowa z podstawami improwizacji
|
6
|
|
5
|
Historia jazzu z literaturą
|
6
|
|
6
|
Big-band
|
4
|
|
7
|
Combo (zespół jazzowy)
|
8
|
|
8
|
Historia muzyki
|
8
|
|
9
|
Formy muzyczne
|
4
|
|
10
|
Ćwiczenia rytmiczne
|
3
|
|
11
|
Zasady muzyki z elementami edycji nut
|
2
|
|
Razem
|
69
|
|
Inne zajęcia edukacyjne
|
X
|
|
Godziny do dyspozycji dyrektora
|
6
|
|
|
|
|
|
|
Objaśnienia do tabeli 2
Poz. 1
Zajęcia są prowadzone indywidualnie. Zalecane jest prowadzenie zajęć w obecności innych
uczniów.
Poz. 2
Zajęcia są prowadzone indywidualnie. Dopuszcza się możliwość zmniejszenia liczby godzin
w cyklu kształcenia po zrealizowaniu podstawy programowej.
Zajęcia są obowiązkowe dla wszystkich uczniów, z wyjątkiem uczniów realizujących zajęcia
z fortepianu jazzowego jako instrumentu głównego - jazzowego.
Poz. 3 i 4
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 12 uczniów.
Poz. 5 i 8-11
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 16 uczniów.
Poz. 6
Zajęcia są prowadzone w maksymalnym możliwym dla szkoły składzie.
Poz. 7
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących od 3 do 7 uczniów grających jednocześnie.
Zajęcia są prowadzone w każdym roku kształcenia, począwszy od klasy II.
Inne zajęcia edukacyjne mogą obejmować w szczególności: instrument dodatkowy, techniki kompozytorskie XX wieku,
technikę sceniczno-studyjną, pracę z komputerem, aranżację, instrumentoznawstwo.
ZAJĘCIA EDUKACYJNE ARTYSTYCZNE
4-letni cykl kształcenia
klasy I-IV
Zawód: muzyk
Specjalność: instrumentalistyka jazzowa
Tabela 3
|
|
|
|
|
|
Poz.
|
Obowiązkowe zajęcia edukacyjne
|
Liczba godzin tygodniowo w cyklu kształcenia
|
|
1
|
Instrument główny - jazzowy
|
9
|
|
2
|
Fortepian obowiązkowy - jazzowy
|
3
|
|
3
|
Kształcenie słuchu
|
8
|
|
4
|
Harmonia jazzowa z podstawami improwizacji
|
6
|
|
5
|
Historia jazzu z literaturą
|
6
|
|
6
|
Big-band
|
4
|
|
7
|
Combo (zespół jazzowy)
|
8
|
|
8
|
Historia muzyki
|
8
|
|
9
|
Formy muzyczne
|
4
|
|
10
|
Ćwiczenia rytmiczne
|
2
|
|
11
|
Zasady muzyki z elementami edycji nut
|
2
|
|
Razem
|
60
|
|
Inne zajęcia edukacyjne
|
X
|
|
Godziny do dyspozycji dyrektora
|
4
|
|
|
|
|
|
|
Objaśnienia do tabeli 3
Poz. 1
Zajęcia są prowadzone indywidualnie. Zalecane jest prowadzenie zajęć w obecności innych
uczniów.
Poz. 2
Zajęcia są prowadzone indywidualnie. Dopuszcza się możliwość zmniejszenia liczby godzin
w cyklu kształcenia po zrealizowaniu podstawy programowej.
Zajęcia są obowiązkowe dla wszystkich uczniów, z wyjątkiem uczniów realizujących zajęcia
z fortepianu jazzowego jako instrumentu głównego - jazzowego.
Poz. 3 i 4
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 12 uczniów.
Poz. 5 i 8-11
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 16 uczniów.
Poz. 6
Zajęcia są prowadzone w maksymalnym możliwym dla szkoły składzie.
Poz. 7
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących od 3 do 7 uczniów grających jednocześnie.
Zajęcia są prowadzone w każdym roku kształcenia, począwszy od klasy II.
Inne zajęcia edukacyjne mogą obejmować w szczególności: instrument dodatkowy, techniki kompozytorskie XX wieku,
technikę sceniczno-studyjną, pracę z komputerem, aranżację, instrumentoznawstwo.
ZAJĘCIA EDUKACYJNE ARTYSTYCZNE
6-letni cykl kształcenia
klasy I-VI
Zawód: muzyk
Specjalność: rytmika
Tabela 4
|
|
|
|
|
|
Poz.
|
Obowiązkowe zajęcia edukacyjne
|
Liczba godzin tygodniowo w cyklu kształcenia
|
|
1
|
Przedmiot główny - rytmika
|
12
|
|
2
|
Fortepian
|
12
|
|
3
|
Improwizacja fortepianowa
|
10
|
|
4
|
Technika ruchu
|
4
|
|
5
|
Metodyka nauczania rytmiki
|
2
|
|
6
|
Kształcenie słuchu
|
12
|
|
7
|
Zasady muzyki z elementami edycji nut
|
2
|
|
8
|
Harmonia
|
6
|
|
9
|
Literatura muzyczna
|
2
|
|
10
|
Historia muzyki
|
8
|
|
11
|
Formy muzyczne
|
4
|
|
Razem
|
74
|
|
Inne zajęcia edukacyjne
|
X
|
|
Godziny do dyspozycji dyrektora
|
6
|
|
|
|
|
|
|
Objaśnienia do tabeli 4
Poz. 1, 4 i 5
Zajęcia są prowadzone w grupach.
Poz. 2 i 3
Zajęcia są prowadzone indywidualnie.
Poz. 6
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 12 uczniów.
Poz. 7 i 9-11
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 16 uczniów.
Poz. 8
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 12 uczniów.
Inne zajęcia edukacyjne mogą obejmować w szczególności: zespół rytmiki, ćwiczenia z harmonii, podstawy aranżacji,
chór, emisję głosu, pedagogikę i psychologię.
ZAJĘCIA EDUKACYJNE ARTYSTYCZNE
4-letni cykl kształcenia
klasy I-IV
Zawód: muzyk
Specjalność: wokalistyka
Tabela 5
|
|
|
|
|
|
Poz.
|
Obowiązkowe zajęcia edukacyjne
|
Liczba godzin tygodniowo w cyklu kształcenia
|
|
1
|
Przedmiot główny - śpiew
|
9
|
|
2
|
Praca z akompaniatorem
|
od 4 do 7
|
|
3
|
Fortepian dla wokalistów
|
6
|
|
4
|
Dykcja i recytacja
|
3
|
|
5
|
Zespół wokalny
|
6
|
|
6
|
Chór
|
2
|
|
7
|
Kształcenie słuchu
|
8
|
|
8
|
Zasady muzyki z elementami edycji nut
|
2
|
|
9
|
Harmonia
|
6
|
|
10
|
Historia muzyki
|
8
|
|
11
|
Formy muzyczne
|
4
|
|
Razem
|
do 61
|
|
Inne zajęcia edukacyjne
|
X
|
|
Godziny do dyspozycji dyrektora
|
4
|
|
|
|
|
|
|
Objaśnienia do tabeli 5
Poz. 1-3
Zajęcia są prowadzone indywidualnie.
Poz. 4
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących od 4 do 8 uczniów.
Poz. 5 i 6
Zajęcia są prowadzone w grupach.
Poz. 7
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 12 uczniów.
Poz. 9
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 12 uczniów.
Poz. 8, 10 i 11
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 16 uczniów.
Inne zajęcia edukacyjne mogą obejmować w szczególności: interpretację piosenki, elementy gry aktorskiej, konsultacje
językowe, czytanie nut głosem, ruch sceniczny.
ZAJĘCIA EDUKACYJNE ARTYSTYCZNE
6-letni cykl kształcenia
klasy I-VI
Zawód: muzyk
Specjalność: wokalistyka jazzowa
Tabela 6
|
|
|
|
|
|
Poz.
|
Obowiązkowe zajęcia edukacyjne
|
Liczba godzin tygodniowo w cyklu kształcenia
|
|
1
|
Przedmiot główny - śpiew
|
13
|
|
2
|
Fortepian dla wokalistów
|
3
|
|
3
|
Praca z akompaniatorem
|
od 4 do 7
|
|
4
|
Dykcja z recytacją
|
2
|
|
5
|
Emisja głosu
|
2 2/3
|
|
6
|
Kształcenie słuchu
|
12
|
|
7
|
Combo (zespół jazzowy)
|
8
|
|
8
|
Historia jazzu z literaturą
|
6
|
|
9
|
Historia muzyki
|
8
|
|
10
|
Harmonia jazzowa z podstawami improwizacji
|
6
|
|
11
|
Formy muzyczne
|
4
|
|
12
|
Ćwiczenia rytmiczne
|
3
|
|
13
|
Zasady muzyki z elementami edycji nut
|
2
|
|
Razem
|
do 76 2/3
|
|
Inne zajęcia edukacyjne
|
X
|
|
Godziny do dyspozycji dyrektora
|
4
|
|
|
|
|
|
|
Objaśnienia do tabeli 6
Poz. 1 i 5
Zajęcia są prowadzone indywidualnie.
Poz. 2
Zajęcia są prowadzone indywidualnie. Uczniowie zaawansowani instrumentalnie mogą zamiast
zajęć z fortepianu dla wokalistów realizować zajęcia z fortepianu obowiązkowego -
jazzowego.
Dopuszcza się możliwość zmniejszenia liczby godzin w cyklu kształcenia po zrealizowaniu
podstawy programowej.
Poz. 3
Zajęcia są prowadzone indywidualnie. Dopuszcza się prowadzenie zajęć z wykorzystaniem
urządzeń do odtwarzania.
Poz. 4
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących od 4 do 8 uczniów.
Poz. 6 i 10
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 12 uczniów.
Poz. 7
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących od 3 do 7 uczniów.
Zajęcia są prowadzone łącznie z uczniami realizującymi specjalność instrumentalistyka
jazzowa. Zajęcia są prowadzone w każdym roku kształcenia, począwszy od klasy II.
Poz. 8, 9 i 11-13
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 16 uczniów.
Inne zajęcia edukacyjne mogą obejmować w szczególności: interpretację piosenki, elementy gry aktorskiej, konsultacje
językowe, instrumentoznawstwo.
ZAJĘCIA EDUKACYJNE ARTYSTYCZNE
4-letni cykl kształcenia
klasy I-IV
Zawód: muzyk
Specjalność: wokalistyka jazzowa
Tabela 7
|
|
|
|
|
|
Poz.
|
Obowiązkowe zajęcia edukacyjne
|
Liczba godzin tygodniowo w cyklu kształcenia
|
|
1
|
Przedmiot główny - śpiew
|
9
|
|
2
|
Fortepian dla wokalistów
|
3
|
|
3
|
Praca z akompaniatorem
|
od 4 do 7
|
|
4
|
Dykcja z recytacją
|
4
|
|
5
|
Emisja głosu
|
2 2/3
|
|
6
|
Kształcenie słuchu
|
8
|
|
7
|
Combo (zespół jazzowy)
|
8
|
|
8
|
Historia jazzu z literaturą
|
6
|
|
9
|
Historia muzyki
|
8
|
|
10
|
Harmonia jazzowa z podstawami improwizacji
|
6
|
|
11
|
Formy muzyczne
|
4
|
|
12
|
Ćwiczenia rytmiczne
|
3
|
|
13
|
Zasady muzyki z elementami edycji nut
|
2
|
|
Razem
|
do 70 2/3
|
|
Inne zajęcia edukacyjne
|
X
|
|
Godziny do dyspozycji dyrektora
|
4
|
|
|
|
|
|
|
Objaśnienia do tabeli 7
Poz. 1 i 5
Zajęcia są prowadzone indywidualnie.
Poz. 2
Zajęcia są prowadzone indywidualnie. Uczniowie zaawansowani instrumentalnie mogą zamiast
zajęć z fortepianu dla wokalistów realizować zajęcia z fortepianu obowiązkowego -
jazzowego.
Dopuszcza się możliwość zmniejszenia liczby godzin w cyklu kształcenia po zrealizowaniu
podstawy programowej.
Poz. 3
Zajęcia są prowadzone indywidualnie. Dopuszcza się prowadzenie zajęć z wykorzystaniem
urządzeń do odtwarzania.
Poz. 4
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących od 4 do 8 uczniów.
Poz. 6 i 10
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 12 uczniów.
Poz. 7
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących od 3 do 7 uczniów. Zajęcia są prowadzone
łącznie z uczniami realizującymi specjalność instrumentalistyka jazzowa. Zajęcia są
prowadzone w każdym roku kształcenia, począwszy od klasy II.
Poz. 8, 9 i 11-13
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 16 uczniów.
Inne zajęcia edukacyjne mogą obejmować w szczególności: interpretację piosenki, elementy gry aktorskiej, konsultacje
językowe, instrumentoznawstwo.
ZAJĘCIA EDUKACYJNE ARTYSTYCZNE
6-letni cykl kształcenia
klasy I-VI
Zawód: muzyk
Specjalność: lutnictwo
Tabela 8
|
|
|
|
|
|
Poz.
|
Obowiązkowe zajęcia edukacyjne
|
Liczba godzin tygodniowo w cyklu kształcenia
|
|
1
|
Przedmiot główny - lutnictwo
|
18
|
|
2
|
Skrzypce lub inny instrument lutniczy
|
6
|
|
3
|
Kształcenie słuchu
|
12
|
|
4
|
Zasady muzyki z elementami edycji nut
|
2
|
|
5
|
Harmonia
|
6
|
|
6
|
Literatura muzyczna
|
2
|
|
7
|
Historia muzyki
|
8
|
|
8
|
Formy muzyczne
|
4
|
|
9
|
Korekta lutnicza
|
30
|
|
10
|
Projektowanie i modelowanie
|
|
11
|
Akustyka lutnicza
|
|
12
|
Historia sztuki lutniczej
|
|
13
|
Pracownia lutnicza - ćwiczenia
|
|
Razem
|
88
|
|
Inne zajęcia edukacyjne
|
X
|
|
Godziny do dyspozycji dyrektora
|
6
|
|
|
|
|
|
|
Objaśnienia do tabeli 8
Poz. 1
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących od 3 do 4 uczniów.
Poz. 2
Zajęcia są prowadzone indywidualnie.
Poz. 3 i 5
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 12 uczniów.
Poz. 4 i 6-12
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 16 uczniów.
Poz. 13
Zajęcia są prowadzone w grupach liczących do 4 uczniów.
Inne zajęcia edukacyjne mogą obejmować w szczególności: orkiestrę, chór, wiedzę o kulturze.