1.
Jednostki, prowadząc dokumentację, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, w zakresie ewidencji przychodów i kosztów związanych z realizacją misji publicznej,
o której mowa w art. 21 ust. 1 ustawy, oraz pozostałą działalnością, z zastrzeżeniem
ust. 2 i 3, są obowiązane do:
1)
przejrzystego oddzielenia ewidencji przychodów i kosztów związanych z realizacją misji
publicznej, o której mowa w art. 21 ust. 1 ustawy, oraz pozostałą działalnością;
2)
przypisania kosztów i przychodów odpowiednio do poszczególnych rodzajów działalności
związanej z realizacją misji publicznej, o której mowa w art. 21 ust. 1 ustawy, oraz
pozostałej działalności;
3)
wskazania wszystkich źródeł i kwot przychodów, o których mowa w art. 31 ust. 1 i 2
ustawy, uzyskanych z realizacji misji publicznej, o której mowa w art. 21 ust. 1 ustawy,
oraz pozostałej działalności;
4)
wykazania, w wartości nominalnej, przychodu z otrzymanych w danym roku kalendarzowym,
na podstawie odrębnych przepisów prawa, skarbowych papierów wartościowych.
2.
W przypadku gdy koszty służą jednocześnie realizacji misji publicznej, o której mowa
w art. 21 ust. 1 ustawy, i pozostałej działalności, jednostki są obowiązane odpowiednio
przypisać je proporcjonalnie do danej działalności.
3.
W przypadku gdy te same zasoby, w szczególności pracownicy lub współpracownicy, sprzęt
i stałe wyposażenie, są wykorzystywane w realizacji misji publicznej, o której mowa
w art. 21 ust. 1 ustawy, i pozostałej działalności i nie jest możliwe przypisanie
kosztów w sposób jednoznaczny, jednostki są obowiązane wspólne koszty przypisać w
pełnej kwocie do realizacji misji publicznej, o której mowa w art. 21 ust. 1 ustawy.