Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsiz dnia 12 marca 2021 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie przekazywania gminom dotacji celowej na postępowanie w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej i jego wypłatę 1)Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej - rozwój wsi, na postawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. poz. 1721 i 1928).

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 8 ust. 6 ustawy z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej   (Dz. U. z 2019 r. poz. 2188) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 sierpnia 2006 r. w sprawie przekazywania gminom dotacji celowej na postępowanie w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej i jego wypłatę   (Dz. U. z 2013 r. poz. 1339 oraz z 2019 r. poz. 398) wprowadza się następujące zmiany:

1)

użyty w § 3 ust. 1-4, w różnym przypadku, wyraz „zapotrzebowanie” zastępuje się użytymi w różnym przypadku wyrazami „wniosek o wydanie decyzji budżetowej”;

2)

w § 3:

a)

w ust. 1 w zdaniu drugim skreśla się wyraz „również”,

b)

po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„ 

1a.

Jeżeli z powodu awarii Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa nie jest możliwe przesłanie przez wojewodę wniosku o wydanie decyzji budżetowej na dotację, wniosek ten składa się w postaci papierowej. Po usunięciu awarii wojewoda niezwłocznie odzwierciedla wniosek o wydanie decyzji budżetowej na dotację złożony w postaci papierowej w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa.
 ”
 ,

c)

w ust. 2 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„ 

8)

pieczęć i podpis wojewody, w przypadku gdy wniosek o wydanie decyzji budżetowej na dotację został złożony w postaci papierowej.
 ”
 ;

3)

w § 4:

a)

po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„ 

1a.

W przypadku gdy z przyczyn niezależnych od producenta rolnego wójt, burmistrz (prezydent miasta) nie złożył do właściwego miejscowo wojewody wniosku o przekazanie gminie dotacji w terminie, o którym mowa w § 2 ust. 3, wójt, burmistrz (prezydent miasta) składa do właściwego miejscowo wojewody dodatkowy wniosek o przekazanie gminie dotacji, w terminie 5 dni od dnia stwierdzenia wystąpienia tych przyczyn.
 ”
 ,

b)

ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„ 

2.

Wojewoda na podstawie złożonych przez wójtów, burmistrzów (prezydentów miast) wniosków, o których mowa w ust. 1 i 1a, w terminie 3 dni od dnia ich otrzymania, składa do ministra właściwego do spraw rozwoju wsi dodatkowy wniosek o wydanie decyzji budżetowej na dotację. Dodatkowy wniosek o wydanie decyzji budżetowej na dotację wojewoda przesyła w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa.
 ”
 ,

c)

po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„ 

2a.

Jeżeli z powodu awarii Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa nie jest możliwe złożenie przez wojewodę dodatkowego wniosku o wydanie decyzji budżetowej na dotację, wniosek ten składa się w postaci papierowej. Po usunięciu awarii wojewoda niezwłocznie odzwierciedla dodatkowy wniosek o wydanie decyzji budżetowej na dotację złożony w postaci papierowej w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa.
 ”
 ,

d)

ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„ 

3.

Do dodatkowego wniosku o przekazanie gminie dotacji oraz dodatkowego wniosku o wydanie decyzji budżetowej na dotację stosuje się odpowiednio przepisy § 2 ust. 2 i § 3 ust. 2.
 ”
 .

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1)
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej - rozwój wsi, na postawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. poz. 1721 i 1928).