|
A
|
Opakowanie transportowe nie pozwala na właściwe zabezpieczenie ładunku
|
w zależności od uznania kontrolującego
|
|
B
|
Co najmniej jedna sztuka ładunku nie jest właściwie ustawiona
|
w zależności od uznania kontrolującego
|
|
C
|
Pojazd nie jest odpowiedni do umieszczonego na nim ładunku (usterka inna niż wymienione
w pozycji 10)
|
w zależności od uznania kontrolującego
|
|
D
|
Oczywiste wady nadbudowy pojazdu (usterka inna niż wymienione w pozycji 10)
|
w zależności od uznania kontrolującego
|
|
10
|
Dostosowanie pojazdu
|
|
10.1
|
Ściana przednia (jeżeli jest wykorzystywana do mocowania ładunku)
|
|
10.1.1
|
Uszkodzenia spowodowane korozją lub odkształcenia powodujące osłabienie części
|
|
X
|
|
|
Pęknięcie części grożące naruszeniem integralności przedziału ładunkowego
|
|
|
X
|
|
10.1.2
|
Zbyt mała wytrzymałość (świadectwo lub etykieta w stosownych przypadkach)
|
|
X
|
|
|
Zbyt mała wysokość w stosunku do przewożonego ładunku
|
|
|
X
|
|
10.2
|
Ściany burtowe (jeżeli są wykorzystywane do mocowania ładunku)
|
|
10.2.1
|
Uszkodzenia spowodowane korozją lub odkształcenia powodujące osłabienie części, zły
stan zawiasów lub zamków
|
|
X
|
|
|
Pęknięcie części; brakujące lub niedziałające zawiasy lub zamki
|
|
|
X
|
|
10.2.2
|
Zbyt mała wytrzymałość (świadectwo lub etykieta w stosownych przypadkach)
|
|
X
|
|
|
Zbyt mała wysokość w stosunku do przewożonego ładunku
|
|
|
X
|
|
10.2.3
|
Płyty burty w złym stanie
|
|
X
|
|
|
Pęknięcie części
|
|
|
X
|
|
10.3
|
Tylna ściana (jeżeli jest wykorzystywana do mocowania ładunku)
|
|
10.3.1
|
Uszkodzenia spowodowane korozją lub odkształcenia powodujące osłabienie części, zły
stan zawiasów lub zamków
|
|
X
|
|
|
Pęknięcie części; brakujące lub niedziałające zawiasy lub zamki
|
|
|
X
|
|
10.3.2
|
Zbyt mała wytrzymałość (świadectwo lub etykieta w stosownych przypadkach)
|
|
X
|
|
|
Zbyt mała wysokość w stosunku do przewożonego ładunku
|
|
|
X
|
|
10.4
|
Kłonice (jeżeli są wykorzystywane do mocowania ładunku)
|
|
10.4.1
|
Uszkodzenia spowodowane korozją lub odkształcenia powodujące osłabienie części, lub
zły stan mocowania do pojazdu
|
|
X
|
|
|
Pęknięcie części; mocowanie do pojazdu niestabilne
|
|
|
X
|
|
10.4.2
|
Zbyt mała wytrzymałość lub nieodpowiednia budowa
|
|
X
|
|
|
Zbyt mała wysokość w stosunku do przewożonego ładunku
|
|
|
X
|
|
10.5
|
Punkty mocowania ładunku (jeżeli są wykorzystywane do mocowania ładunku)
|
|
10.5.1
|
Zły stan lub nieodpowiednia budowa
|
|
X
|
|
|
Niezdolne do przenoszenia wymaganych sił mocowania
|
|
|
X
|
|
10.5.2
|
Zbyt mała liczba
|
|
X
|
|
|
Zbyt mała liczba do przeniesienia wymaganych sił mocowania
|
|
|
X
|
|
10.6
|
Wymagane konstrukcje specjalne (jeżeli są wykorzystywane do mocowania ładunku)
|
|
10.6.1
|
Zły stan, uszkodzenie
|
|
X
|
|
|
Pęknięcie części; niezdolne do przenoszenia sił mocujących
|
|
|
X
|
|
10.6.2
|
Nieodpowiednie do przewożonego ładunku
|
|
X
|
|
|
Brakujące
|
|
|
X
|
|
10.7
|
Podłoga (jeżeli jest wykorzystywana do mocowania ładunku)
|
|
10.7.1
|
Zły stan, uszkodzenie
|
|
X
|
|
|
Pęknięcie części; ładunek zbyt ciężki
|
|
|
X
|
|
10.7.2
|
Zbyt małe obciążenie
|
|
X
|
|
|
Ładunek zbyt ciężki
|
|
|
X
|
|
20
|
Metody mocowania ładunku
|
|
20.1
|
Zamykanie, blokowanie i bezpośrednie mocowanie pasami
|
|
20.1.1
|
Bezpośrednie przymocowanie ładunku (blokowanie)
|
|
20.1.1.1
|
Zbyt duża odległość od ściany przedniej, jeżeli jest ona wykorzystywana do bezpośredniego
mocowania ładunku
|
|
X
|
|
|
Ponad 15 cm i niebezpieczeństwo przebicia ściany
|
|
|
X
|
|
20.1.1.2
|
Zbyt duża odległość boczna od ściany burtowej, jeżeli jest ona wykorzystywana do bezpośredniego
mocowania ładunku
|
|
X
|
|
|
Ponad 15 cm i niebezpieczeństwo przebicia ściany
|
|
|
X
|
|
20.1.1.3
|
Zbyt duża odległość od ściany tylnej, jeżeli jest ona wykorzystywana do bezpośredniego
mocowania ładunku
|
|
X
|
|
|
Ponad 15 cm i niebezpieczeństwo przebicia ściany
|
|
|
X
|
|
20.1.2
|
Urządzenia do mocowania ładunku, takie jak szyny mocujące, belki blokujące, listwy
i kliny z przodu, z boku i z tyłu
|
|
20.1.2.1
|
Nieodpowiednie mocowanie do pojazdu
|
X
|
|
|
|
Zbyt słabe mocowanie do pojazdu
|
|
X
|
|
|
Urządzenia niezdolne do przenoszenia sił unieruchamiających, obluzowane
|
|
|
X
|
|
20.1.2.2
|
Nieodpowiednie zabezpieczenie ładunku
|
X
|
|
|
|
Niewystarczające zabezpieczenie ładunku
|
|
X
|
|
|
Całkowicie nieskuteczne
|
|
|
X
|
|
20.1.2.3
|
Systemy mocujące nie są wystarczające
|
|
X
|
|
|
Całkowicie nieodpowiednie systemy mocujące
|
|
|
X
|
|
20.1.2.4
|
Nieoptymalna metoda zabezpieczenia ładunku
|
|
X
|
|
|
Wybrana metoda jest całkowicie nieodpowiednia
|
|
|
X
|
|
20.1.3.
|
Bezpośrednie mocowanie przy użyciu siatek i pokryć
|
|
20.1.3.1
|
Stan siatek i pokryć (brak lub uszkodzenie oznakowania, ale sprzęt w dobrym stanie)
|
X
|
|
|
|
Uszkodzenie urządzeń do unieruchamiania ładunku
|
|
X
|
|
|
Poważnie zużyte i nienadające się do wykorzystania urządzenia do unieruchamiania ładunku
|
|
|
X
|
|
20.1.3.2
|
Niewystarczająca wytrzymałość siatek i pokryć
|
|
X
|
|
|
Wytrzymałość mniejsza niż 2/3 wymaganych sił mocujących
|
|
|
X
|
|
20.1.3.3
|
Niewystarczające mocowanie siatek i pokryć
|
|
X
|
|
|
Wytrzymałość mocowania mniejsza niż 2/3 wymaganych sił mocujących
|
|
|
X
|
|
20.1.3.4
|
Niewłaściwy dobór siatek i pokryć do zabezpieczenia ładunku
|
|
X
|
|
|
Sprzęt całkowicie nieodpowiedni
|
|
|
X
|
|
20.1.4
|
Oddzielenie jednostek ładunku i wypełnienie przestrzeni między nimi lub odstępów od
innych elementów
|
|
20.1.4.1
|
Stopień adekwatności oddzielenia jednostek i wypełnienia pustych przestrzeni
|
|
X
|
|
|
Zbyt duże odległości między jednostkami lub odstępy od stałych elementów
|
|
|
X
|
|
20.1.5
|
Bezpośrednie mocowanie (poziome, poprzeczne, skośne, mieszane i wiązania)
|
|
20.1.5.1
|
Zbyt małe siły mocujące
|
|
X
|
|
|
Mniej niż 2/3 wymaganej siły
|
|
|
X
|
|
20.2
|
Zabezpieczenie przez zwiększenie tarcia
|
|
20.2.1
|
Uzyskanie wymaganych sił zabezpieczających
|
|
20.2.1.1
|
Zbyt małe siły mocujące
|
|
X
|
|
|
Mniej niż 2/3 wymaganej siły
|
|
|
X
|
|
20.3
|
Zastosowane urządzenia do mocowania ładunku
|
|
20.3.1
|
Nieodpowiedni dobór urządzeń do unieruchamiania ładunku
|
|
X
|
|
|
Urządzenie całkowicie nieodpowiednie
|
|
|
X
|
|
20.3.2
|
Brak/uszkodzenie oznakowania (np. etykiety lub zawieszki), ale urządzenie jest w dobrym
stanie
|
X
|
|
|
|
Brak/uszkodzenie oznakowania (np. etykiety lub zawieszki) i urządzenie wykazuje duże
zużycie
|
|
X
|
|
|
20.3.3
|
Uszkodzenie urządzeń do unieruchamiania ładunku
|
|
X
|
|
|
Poważnie zużyte i nienadające się do wykorzystania urządzenia do unieruchamiania ładunku
|
|
|
X
|
|
20.3.4
|
Niewłaściwe zastosowanie napinaczy pasów
|
|
X
|
|
|
Uszkodzone napinacze pasów
|
|
|
X
|
|
20.3.5
|
Niewłaściwe użycie urządzeń unieruchamiających ładunek (np. brak narożników zabezpieczających
ładunek)
|
|
X
|
|
|
Wadliwe użycie urządzeń unieruchamiających ładunek (np. węzły)
|
|
|
X
|
|
20.3.6
|
Nieodpowiednie mocowanie urządzeń do unieruchamiania ładunku
|
|
X
|
|
|
Mniej niż 2/3 wymaganej siły
|
|
|
X
|
|
20.4
|
Wyposażenie dodatkowe (np. maty przeciwpoślizgowe, zabezpieczenie krawędzi, ślizgi
krawędziowe)
|
|
20.4.1
|
Zastosowano nieodpowiedni sprzęt
|
X
|
|
|
|
Zastosowano zły lub wadliwy sprzęt
|
|
X
|
|
|
Zastosowano całkowicie nieodpowiedni sprzęt
|
|
|
X
|
|
20.5
|
Transport materiałów sypkich, lekkich i luzem
|
|
20.5.1
|
Zwiewanie materiału sypkiego podczas jazdy pojazdu może powodować zakłócenia ruchu
|
|
X
|
|
|
Stwarza zagrożenie dla ruchu
|
|
|
X
|
|
20.5.2
|
Nieodpowiednie zabezpieczenie materiałów luzem
|
|
X
|
|
|
Utrata ładunku stwarza zagrożenie dla ruchu
|
|
|
X
|
|
20.5.3
|
Brak przykrycia towarów lekkich
|
|
X
|
|
|
Utrata ładunku stwarza zagrożenie dla ruchu
|
|
|
X
|
|
20.6
|
Transport pni drzew
|
|
20.6.1
|
Przewożony materiał (pnie) są częściowo obluzowane
|
|
|
X
|
|
20.6.2
|
Siły mocujące jednostki ładunkowej są niewystarczające
|
|
X
|
|
|
Mniej niż 2/3 wymaganej siły
|
|
|
X
|
|
30
|
Ładunek w ogóle niezabezpieczony
|
|
|
X
|