1.
W przypadku utworzenia nowego lotniska kontrolowanego i wyznaczenia związanej z nim
części przestrzeni kontrolowanej uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące tego
lotniska wydaje się po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
2.
W przypadku przebudowy lub rozbudowy lotniska kontrolowanego, które skutkują wprowadzeniem
istotnych zmian eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska, uprawnienie uzupełniające
w jednostce dotyczące tego lotniska wydaje się albo wznawia po zaliczeniu przez kandydata
szkolenia.
3.
W przypadku dokonania zmian w podziale obszaru kontrolowanego (CTA) uprawnienie uzupełniające
w jednostce dotyczące nowo utworzonej części przestrzeni kontrolowanej wydaje się
po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
4.
Szkolenia, o których mowa w ust. 1-3, są prowadzone w organizacji szkoleniowej na
podstawie kursu szkoleniowego zatwierdzonego przez Prezesa Urzędu i obejmują szkolenie
teoretyczne oraz szkolenie praktyczne na szkoleniowym urządzeniu symulacji ruchu lotniczego,
z uwzględnieniem zmiany środowiska operacyjnego oraz sytuacji anormalnych i awaryjnych.
Szkolenia, o których mowa w ust. 1-3, kończą się oceną wiedzy i umiejętności.
5.
Kandydat do szkoleń, o których mowa w ust. 1-3, posiada ważne uprawnienie uzupełniające
w jednostce dla innego lotniska kontrolowanego lub innej części przestrzeni kontrolowanej.