1.
Symulator powinien być wyposażony w komputerowy układ generowania „trójwymiarowego”,
barwnego obrazu wirtualnego środowiska widzianego z kabiny symulatora.
2.
Minimalna odległość ekranu od punktu ocznego osoby szkolonej powinna być nie mniejsza
niż 2,5 m, przy czym za punkt oczny osoby szkolonej przyjmuje się punkt leżący w pionowej
podłużnej płaszczyźnie symetrii fotela osoby szkolonej na wysokości 0,75 m nad siedziskiem
nieobciążonego fotela osoby szkolonej, oddalony o 0,25 m od płaszczyzny stycznej do
zagłówka lub oparcia fotela na tej wysokości. Dopuszcza się stosowanie projekcji obrazu
na szybach kabiny. W takim przypadku wymaga się, aby prezentowany na nich obraz pozorny
odpowiadał projekcji na ekranie oddalonym co najmniej 2,5 m od punktu ocznego osoby
szkolonej. Zastrzeżenie to nie odnosi się do efektów wizualnych związanych z szybą
(krople deszczu, płatki śniegu, zanieczyszczenia powierzchni szyby, praca wycieraczek
i spryskiwaczy).
3.
Układ projekcji obrazu powinien spełniać następujące parametry optyczne:
1)
pole widzenia (na wysokości punktu ocznego osoby szkolonej) nie mniejsze niż 180°
w poziomie (plus widzenie wsteczne w lusterkach) i 30° w pionie, chyba że kabina ogranicza
to pole widzenia;
2)
minimalna rozdzielczość na kanał graficzny 1024 × 768 pikseli;
3)
rozdzielczość kątowa co najwyżej 4 minuty kątowe na jeden piksel;
4)
częstotliwość generowania klatek obrazu, co najmniej 30 Hz;
5)
częstotliwość wyświetlania klatek obrazu, co najmniej 60 Hz i nie mniej niż częstotliwość
generowania klatek obrazu;
4.
Obraz w imitatorach lusterek wstecznych powinien odpowiadać właściwościom obrazu widzianego
w rzeczywistych lusterkach wstecznych pojazdu, którego kabina jest wykorzystywana
w symulatorze - w przypadku kabiny autobusu dotyczy także wewnętrznego lusterka wstecznego.