1.
W przypadku stwierdzenia podczas wstępnej lub szczegółowej drogowej kontroli technicznej,
że pojazd, o którym mowa w art. 54d ust. 1, niezarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska,
Główny Inspektor Transportu Drogowego informuje o wynikach kontroli państwo członkowskie
Unii Europejskiej albo państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu
(EFTA) - stronę umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, w którym pojazd ten jest
zarejestrowany, oraz może zwrócić się do właściwego organu tego państwa o podjęcie
działań zmierzających do przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego tego pojazdu.
2.
Przekazywanie informacji, o których mowa w ust. 1, odbywa się przy użyciu systemu
wymiany komunikatów (systemu RSI), o którym mowa w art. 3 rozporządzenia wykonawczego
Komisji (UE) 2017/2205 z dnia 29 listopada 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad dotyczących
procedur zgłaszania pojazdów użytkowych wykazujących poważne lub niebezpieczne usterki
stwierdzone podczas drogowej kontroli technicznej (Dz. Urz. UE L 314 z 30.11.2017,
str. 3).