Na podstawie
art. 9 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego
(Dz. U. z 2021 r. poz. 268) zarządza się, co następuje:
§ 2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego;
2)
sytuacji awaryjnej - należy przez to rozumieć zakłócenie realizacji zadań centrum
utrudniające lub uniemożliwiające obsługę zgłoszenia alarmowego;
3)
PLI CBD - należy przez to rozumieć system, o którym mowa w
art. 78 ust. 4 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne
(Dz. U. z 2021 r. poz. 576), funkcjonujący w formie systemu teleinformatycznego „Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna
z Centralną Bazą Danych”.
§ 8.
Centrum funkcjonuje w trybie całodobowej obsługi zgłoszeń alarmowych 24/7.
§ 10.
Szczegółowy katalog zdarzeń i odpowiednich do nich pytań, które należy zadać zgłaszającemu
zgłoszenie alarmowe, szczegółowe procedury obsługi zgłoszeń alarmowych, a także procedury
przekazania zgłoszenia w sytuacji awaryjnej są opracowywane i aktualizowane przez
ministra właściwego do spraw administracji publicznej, we współpracy z wojewodami,
Policją, Państwową Strażą Pożarną i podmiotami ratowniczymi, których numery są obsługiwane
w ramach systemu powiadamiania ratunkowego zgodnie z art. 3 ust. 3 ustawy.
§ 12.
W przypadku braku możliwości przekazania zgłoszenia alarmowego do podmiotu ratowniczego,
za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, operator numerów alarmowych przekazuje
zgłoszenie alarmowe do właściwego dyspozytora w drodze połączenia telefonicznego lub
innych dostępnych środków komunikacji.
§ 14.
Obsługa zgłoszeń alarmowych innych niż głosowe przychodzących na numery obsługiwane
w ramach systemu powiadamiania ratunkowego odbywa się według następującej ogólnej
procedury:
1)
odbiór zgłoszenia alarmowego;
2)
zarejestrowanie zgłoszenia alarmowego w systemie teleinformatycznym;
3)
przekazanie zgłoszenia alarmowego właściwemu dyspozytorowi lub dyspozytorom zawierającego
w szczególności:
a)
unikatowy identyfikator zgłoszenia alarmowego,
b)
informację o dacie i godzinie przyjęcia zgłoszenia alarmowego,
c)
informację o miejscu zdarzenia lub zagrożenia umożliwiającą szybkie dotarcie właściwych
podmiotów ratowniczych,
d)
opis zdarzenia lub zagrożenia,
e)
identyfikator operatora numerów alarmowych, który przyjął zgłoszenie alarmowe,
f)
informacje o podmiocie lub podmiotach ratowniczych, do których skierowano zgłoszenie
alarmowe,
g)
rodzaj zdarzenia lub zagrożenia według katalogu zdarzeń, o którym mowa w § 10;
4)
odbiór potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia alarmowego przez właściwego dyspozytora.