1.
Szkolenia podstawowe oraz szkolenia w ramach doskonalenia zawodowego są prowadzone
w formie:
2.
W celu realizacji szkoleń zapewnia się bazę dydaktyczną, kadrę wykładowców i instruktorów
oraz system teleinformatyczny.
3.
Na potrzeby zajęć teoretycznych zapewnia się bazę dydaktyczną, którą stanowi sala
wykładowa wyposażona w terminal wideokonferencyjny.
4.
Na potrzeby zajęć praktycznych Krajowe Centrum Monitorowania Systemu Powiadamiania
Ratunkowego, zwane dalej „KCMSPR”, zapewnia bazę dydaktyczną, którą stanowią sale
wykładowe i sale ćwiczeniowe wyposażone w sprzęt teleinformatyczny wykorzystywany
na stanowisku pracy operatora numerów alarmowych, pomoce dydaktyczne do nauczania
pierwszej pomocy, projektor lub rzutnik umożliwiający wyświetlanie prezentacji multimedialnych,
komputery przenośne typu laptop, nagłośnienie, tablica multimedialna, symulatory zgłoszeń:
e-Call oraz Aplikacji Alarm 112.
5.
KCMSPR przygotowuje w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku plan szkoleń podstawowych
i w ramach doskonalenia zawodowego, na dany rok.
6.
W roku, w którym trwa stan epidemii, plan szkoleń KCMSPR przygotowuje w terminie 30
dni od dnia ustania tego stanu.
7.
Plan szkoleń jest uzgadniany z wojewodami i zatwierdzany przez ministra właściwego
do spraw administracji publicznej, a następnie jest przekazywany do wojewodów.