Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracjiz dnia 10 maja 2021 r.w sprawie zakresu informacji zamieszczanych w karcie oceny pracy, karcie oceny kompetencji i karcie samooceny oraz wzorów tych kart 1)Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - administracja publiczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 16c ust. 8 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego   (Dz. U. z 2021 r. poz. 268) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1)

zakres informacji zamieszczanych w karcie oceny pracy operatora numerów alarmowych, starszego operatora numerów alarmowych, koordynatora oraz koordynatora-trenera oraz wzór tej karty;

2)

zakres informacji zamieszczanych w karcie oceny kompetencji koordynatora oraz koordynatora-trenera oraz wzór tej karty;

3)

zakres informacji zamieszczanych w karcie samooceny osób, o których mowa w pkt 1, oraz wzór tej karty.

§ 2.

1.

Karta oceny pracy osób, o których mowa w § 1 pkt 1, zawiera:

1)

informację o średniej liczbie obsłużonych zgłoszeń alarmowych;

2)

informację o średnim czasie obsługi zasadnych zgłoszeń alarmowych w drodze połączeń telefonicznych do numerów alarmowych;

3)

informację o średnim czasie obsługi fałszywych zgłoszeń alarmowych (głuchych lub niezasadnych) w drodze połączeń telefonicznych do numerów alarmowych;

4)

informację o średnim czasie odbioru przydzielonych do osoby ocenianej zgłoszeń alarmowych;

5)

informację o średniej liczbie karnych wylogowań, rozumianych jako wylogowania z systemu teleinformatycznego spowodowane przekroczeniem limitu czasu odbioru przydzielonego połączenia alarmowego;

6)

informację o średnim czasie przerwy w odbiorze zgłoszeń alarmowych (parametr liczony tylko dla grupy operatorów i starszych operatorów);

7)

ocenę opisową kierownika centrum lub zastępcy kierownika centrum;

8)

ocenę zgodności obsługi zgłoszeń alarmowych z obowiązującymi procedurami i wytycznymi w tym zakresie, opracowywaną na podstawie odsłuchu rzeczywistych, losowo wybranych zgłoszeń alarmowych osoby ocenianej.

2.

Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1-5, są porównywane odpowiednio do średniej centrum, w którym pracuje osoba oceniana.

3.

Średnią wylicza się osobno dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów i koordynatorów-trenerów.

4.

Średnią, o której mowa w ust. 1 pkt 1-5, wylicza się z całego okresu ocenianego.

5.

W przypadku gdy co najmniej trzy z danych statystycznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2-5, są wyższe lub niższe od średnich statystycznych centrum osoby ocenianej o ponad 15%, ocena końcowa ulega obniżeniu bądź podwyższeniu o 10%.

6.

W przypadku gdy ocena po podwyższeniu przekracza 100%, przyznaje się ocenę maksymalną 100%.

7.

W przypadku dokonywania oceny po raz pierwszy nie uwzględnia się informacji, o której mowa w ust. 1 pkt 6.

8.

Wzór karty oceny pracy jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

§ 3.

1.

Karta oceny kompetencji koordynatora lub koordynatora-trenera zawiera:

1)

ocenę obsługi zgłoszeń alarmowych w zakresie:

a)

komunikatywności:
  •   -  
    dostosowanie poziomu komunikacji do rozmówcy,
  •   -  
    skuteczność w pozyskiwaniu informacji,
  •   -  
    asertywność,

b)

zarządzania emocjami:
  •   -  
    zarządzanie emocjami własnymi,
  •   -  
    zarządzanie emocjami zgłaszającego,

c)

oceny poszczególnych zgłoszeń/zdarzeń, opracowywaną na podstawie odsłuchu rzeczywistych, losowo wybranych zgłoszeń alarmowych osoby ocenianej;

2)

ocenę kompetencji miękkich w zakresie:

a)

sumienności,

b)

umiejętności pracy w zespole,

c)

zdolności komunikacyjnych,

d)

decyzyjności,

e)

przekazywania wiedzy.

2.

Ocena kompetencji miękkich w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. e, dotyczy kompetencji koordynatora-trenera.

3.

Wzór karty oceny kompetencji jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

§ 4.

1.

Karta samooceny osób, o których mowa w § 1 pkt 1, zawiera ocenę zgodności obsługi zgłoszeń alarmowych z obowiązującymi procedurami i wytycznymi w tym zakresie, opracowywaną na podstawie odsłuchu rzeczywistych, losowo wybranych własnych zgłoszeń alarmowych osoby ocenianej.

2.

Wzór karty samooceny jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

§ 5.

Karta oceny pracy, karta oceny kompetencji oraz karta samooceny są sporządzane przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego umożliwiającego co najmniej losowy wybór zgłoszeń do oceny.

§ 6.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1)
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - administracja publiczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).

Załącznik nr 1   -   Karta oceny pracy (wzór)

Załącznik nr 2   -   Karta oceny kompetencji (wzór)

Załącznik nr 3   -   Karta samooceny (wzór)