1.
Nieprzedstawienie przez świadczeniodawcę dokumentów rozliczeniowych i informacji,
o której mowa w § 17 ust. 2, w terminach, o których mowa w § 23 ust. 3 i 4, albo nieprzekazanie
danych do rejestru medycznego utworzonego na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie
zdrowia, zwanego dalej „rejestrem medycznym”, powoduje przesunięcie terminu płatności odpowiednio
o czas opóźnienia w ich przedstawieniu albo przekazaniu.
2.
Przedstawienie przez świadczeniodawcę niekompletnych dokumentów rozliczeniowych, informacji,
o której mowa w § 17 ust. 2, dokumentów, o których mowa w § 23 ust. 5, lub przedstawienie
dokumentów sporządzonych w sposób nieprawidłowy i nierzetelny albo przekazanie niekompletnych
danych do rejestru medycznego, powoduje wstrzymanie płatności należności, w zakresie
rozliczenia albo kompletności danych, do których Fundusz powziął zastrzeżenia.
3.
Podmiot prowadzący rejestr medyczny zawiadamia Fundusz o:
1)
nieprzekazaniu danych, o którym mowa w ust. 1,
2)
przekazaniu niekompletnych danych, o którym mowa w ust. 2,
3)
uzupełnieniu danych w rejestrze medycznym - w terminie 7 dni od dnia zaistnienia danej
okoliczności.
4.
Fundusz informuje świadczeniodawcę o przyczynie wstrzymania płatności, w terminie
5 dni roboczych od dnia przyjęcia dokumentów rozliczeniowych, informacji, o której
mowa w § 17 ust. 2, lub dokumentów, o których mowa w § 23 ust. 5, albo zawiadomienia,
o którym mowa w ust. 3 pkt 1 lub 2. W przypadku wstrzymania przez Fundusz płatności
w całości lub w części świadczeniodawca jest obowiązany do uzupełnienia lub usunięcia
nieprawidłowości w dokumentach rozliczeniowych, informacji, o której mowa w § 17 ust.
2, dokumentach, o których mowa w § 23 ust. 5, lub wystawienia korygujących dokumentów
rozliczeniowych albo przekazania danych do rejestru medycznego, w terminie 7 dni od
dnia otrzymania informacji o stwierdzonych uchybieniach.
5.
Fundusz dokonuje płatności wstrzymanych należności w terminie 5 dni roboczych od dnia
otrzymania uzupełnionych lub poprawionych dokumentów rozliczeniowych, informacji,
o której mowa w § 17 ust. 2, dokumentów, o których mowa w § 23 ust. 5, lub otrzymania
korygujących dokumentów rozliczeniowych albo zawiadomienia, o którym mowa w ust. 3
pkt 3.