Rozporządzenie Ministra Edukacji i Naukiz dnia 11 maja 2022 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2022 1)Minister Edukacji i Nauki kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji i Nauki (Dz. U. z 2022 r. poz. 18).

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 28 ust. 6 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego   (Dz. U. z 2021 r. poz. 1672, 1901 i 1927 oraz z 2022 r. poz. 646 i 655) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 21 grudnia 2021 r. w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2022   (Dz. U. poz. 2453 oraz z 2022 r. poz. 352) w załączniku do rozporządzenia po ust. 7 dodaje się ust. 7a w brzmieniu:
„ 

7a.

Środki zwiększające część oświatową subwencji ogólnej, o których mowa w art. 4 ustawy z dnia 24 marca 2022 r. o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela   (Dz. U. poz. 935), po odliczeniu rezerwy, o której mowa w art. 28 ust. 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, zwane dalej „ogólną kwotą korygującą”, są dzielone między jednostki samorządu terytorialnego. Kwota korygująca dla poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego jest ustalana według wzoru:
\( KK_i = U_{pd,i} \cdot {{KK} \over {U_{pd} }} \)
gdzie znaczenie poszczególnych symboli jest następujące:

1)

KKi- kwota korygująca dla i-tej jednostki samorządu terytorialnego zaokrąglona do pełnych złotych w taki sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa do pełnych złotych,

2)

KK - ogólna kwota korygująca,

3)

Upd,i- dodatkowa przeliczeniowa liczba uczniów ogółem w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, ustalona na podstawie danych systemu informacji oświatowej dla bazowego roku szkolnego według stanu na dzień 30 września 2021 r. i na dzień 10 października 2021 r., obliczana według wzoru:
Upd,i= Wa,i (Ur,i+ Uu,i + Uz,i)
gdzie:
Wa,i- wskaźnik obliczony w sposób określony w ust. 2 pkt 6, z uwzględnieniem średniego wynagrodzenia nauczycieli ustalonego w sposób określony w art. 30 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, zwiększonego o 4,40 %,
Ur,i- statystyczna liczba uczniów lub słuchaczy w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, obliczona w sposób określony w ust. 2 pkt 3,
Uu,i- uzupełniająca liczba uczniów lub słuchaczy w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, obliczona w sposób określony w ust. 2 pkt 4,
Uz,i- przeliczeniowa liczba uczniów, słuchaczy, wychowanków oraz dzieci i młodzieży uprawnionych lub korzystających w bazowym roku szkolnym w zakresie zadań pozaszkolnych w i-tej jednostce samorządu terytorialnego, obliczona w sposób określony w ust. 2 pkt 5 z wyłączeniem przeliczeniowej liczby nauczycieli stażystów,

4)

Upd- suma dodatkowej przeliczeniowej liczby uczniów ogółemUpd,i dla wszystkich jednostek samorządu terytorialnego, obliczana według wzoru:
\( U{}_{pd} = \sum\limits_{i = 1}^{Ls} {U_{pd,i} } \)
gdzie Upd,i jest obliczane w sposób określony w pkt 3
  •   -  
    oraz indeks i wynosi: od 1 do Ls.
 ”
 .

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1)
Minister Edukacji i Nauki kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji i Nauki (Dz. U. z 2022 r. poz. 18).