1.
Policjantowi pełniącemu służbę w komórce organizacyjnej Lotnictwa Policji, który w
ramach obowiązków na zajmowanym stanowisku służbowym, zgodnie z posiadanymi ważnymi
uprawnieniami, wykonuje loty w składzie załóg policyjnych statków powietrznych lub
wykonuje obsługę policyjnych statków powietrznych, przysługuje dodatek lotniczy w
następującej wysokości ustalonej procentowo od kwoty bazowej:
1)
180% - pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 2000 godzin lotu, w tym
1000 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;
2)
160% - pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 1500 godzin lotu do 2000
godzin lotu, w tym 700 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy
załogi;
3)
140% - pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 1000 godzin lotu do 1500
godzin lotu, w tym 500 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy
załogi;
4)
120% - pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 500 godzin lotu do 1000
godzin lotu, w tym 300 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy
załogi;
5)
100% - pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 350 godzin lotu do 500
godzin lotu, w tym 100 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy
załogi;
6)
80% - pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach do 350 godzin lotu;
7)
60% - mechanik lotniczy obsługi technicznej Lotnictwa Policji.
2.
Policjantowi wchodzącemu w skład personelu lotniczego Lotnictwa Policji, który:
1)
wykonuje loty w składzie załogi lub wykonuje czynności obsługowe związane z bezpośrednią
eksploatacją policyjnych statków powietrznych typu S-70i, zgodnie z posiadanymi ważnymi
uprawnieniami,
2)
posiada ważne uprawnienia i wykonuje loty w NVG (ang. Night Vision Goggles - loty
w goglach noktowizyjnych) w składzie załóg policyjnych statków powietrznych,
3)
posiada ważne uprawnienia i wykonuje loty w IFR (ang. Instrumental Flight Rules -
loty wykonywane zgodnie z przepisami według wskazań przyrządów) w składzie załóg policyjnych
statków powietrznych,
4)
posiada ważne uprawnienie instruktora i wykonuje loty w charakterze instruktora na
policyjnych statkach powietrznych,
5)
wykonuje loty w charakterze dowódcy załogi policyjnych statków powietrznych na więcej
niż jednym typie statku powietrznego zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,
6)
wykonuje obsługę policyjnych statków powietrznych na więcej niż jednym typie statku
powietrznego zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,
7)
wykonuje loty w charakterze mechanika pokładowego policyjnych statków powietrznych
zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,
8)
wykonuje loty w charakterze operatora systemów obserwacji lotniczej policyjnych statków
powietrznych zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,
9)
wykonuje loty w charakterze operatora pokładowych urządzeń dźwigowych policyjnych
statków powietrznych zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami
− dodatek lotniczy zwiększa się o 20% kwoty bazowej za każde uprawnienie wymienione
w pkt 1-9.
3.
Policjantowi, który wykonuje loty w ramach czynności inspektora lotniczego lub inspektora
techniki lotniczej na policyjnych statkach powietrznych, zgodnie z ważnym upoważnieniem
wydanym przez Komendanta Głównego Policji, zwiększa się dodatek lotniczy o 30% kwoty
bazowej.
4.
Policjantowi, o którym mowa w ust. 1, posiadającemu co najmniej pięcioletni staż służby
pełnionej w składzie personelu lotniczego Lotnictwa Policji, który w roku kalendarzowym
wykonał loty w wymiarze nie niższym niż 40 godzin statkiem powietrznym w powietrzu
oraz na urządzeniach treningowych i symulatorach, po zakończeniu roku kalendarzowego
przyznaje się jednorazowo dodatek lotniczy w wysokości 300% kwoty pobieranego miesięcznego
dodatku lotniczego.
5.
Za każdy pełny rok służby pełnionej ponad pięć lat w składzie personelu lotniczego
Lotnictwa Policji wysokość jednorazowego dodatku lotniczego, o którym mowa w ust.
4, ulega zwiększeniu o 20% kwoty pobieranego przez policjanta dodatku lotniczego,
nie więcej jednak niż do wysokości 600%.
6.
Wysokość jednorazowego dodatku lotniczego ustala się na podstawie stażu służby, o
którym mowa w ust. 4, pełnionej w składzie personelu lotniczego Lotnictwa Policji
oraz kwoty dodatku lotniczego, o którym mowa w ust. 1-3, określonych na ostatni dzień
roku kalendarzowego, za który policjantowi jest przyznawany ten dodatek.
7.
Policjant wchodzący w skład personelu lotniczego Lotnictwa Policji, zawieszony w lotach
ze względów zdrowotnych, zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy
od daty zawieszenia w lotach. Właściwy przełożony w sprawach osobowych może przedłużyć
okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.
8.
Policjant wchodzący w skład personelu lotniczego Lotnictwa Policji, który utracił
prawo do dodatku lotniczego z przyczyn niezależnych od niego, zachowuje prawo do dodatku
lotniczego przez okres 6 miesięcy od daty utraty dodatku lotniczego. Właściwy przełożony
w sprawach osobowych może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres
kolejnych 6 miesięcy.