posiadających świadectwo zgodności z przepisami
Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974, sporządzonej w Londynie
dnia 1 listopada 1974 r.
(Dz. U. z 1984 r. poz. 318 i 319, z 1986 r. poz. 177, z 2005 r. poz. 1016, z 2008 r. poz. 1173 oraz z 2017 r. poz. 142) wraz z Protokołem z 1978 r. dotyczącym
Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974, sporządzonym w Londynie
dnia 17 lutego 1978 r.
(Dz. U. z 1984 r. poz. 320 i 321) i z Protokołem z 1988 r. dotyczącym
Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, 1974, sporządzonym w Londynie
dnia 11 listopada 1988 r.
(Dz. U. z 2008 r. poz. 1173 i 1174), zwanej dalej „konwencją SOLAS”, lub równoważne świadectwo, świadectwo zgodności
z przepisami
Międzynarodowej konwencji o liniach ładunkowych, sporządzonej w Londynie dnia 5 kwietnia
1966 r.
(Dz. U. z 1969 r. poz. 282) wraz z Protokołem z 1988 r. dotyczącym
Międzynarodowej konwencji o liniach ładunkowych, 1966, sporządzonym w Londynie dnia
11 listopada 1988 r.
(Dz. U. z 2009 r. poz. 372), zwanej dalej „konwencją o liniach ładunkowych”, lub równoważne świadectwo oraz międzynarodowy
certyfikat o zapobieganiu zanieczyszczaniu olejami (IOPP) potwierdzający zgodność
z przepisami Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez
statki, sporządzonej w Londynie dnia 2 listopada 1973 r., wraz z Protokołem z 1978 r.
dotyczącym tej konwencji, sporządzonym w Londynie dnia 17 lutego 1978 r. (Dz. U. z
1987 r. poz. 101 i 102, z 2016 r. poz. 1979, z 2017 r. poz. 1449, z 2018 r. poz. 1714
i 1970, z 2020 r. poz. 2118 oraz z 2022 r. poz. 1905) oraz Protokołem z 1997 r. uzupełniającym
Międzynarodową konwencję o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki, 1973,
zmodyfikowanym przynależnym do niej Protokołem z 1978 r., sporządzonym w Londynie
dnia 26 września 1997 r.
(Dz. U. z 2005 r. poz. 1679 i 1680), zwanej dalej „konwencją MARPOL”;