1.
Przy rozbudowie śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu regionalnym klasy Ia, Ib i II
- jako warunki projektowe przyjmuje się wielkości odpowiadające co najmniej maksymalnym
wartościom parametrów klasyfikacyjnych i warunków eksploatacyjnych, przewidzianych
dla klasy bezpośrednio wyższej.
2.
Przy rozbudowie lub modernizacji śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu regionalnym
klasy III i o znaczeniu międzynarodowym klasy IV - jako warunki projektowe przyjmuje
się wielkości odpowiadające co najmniej maksymalnym wartościom parametrów klasyfikacyjnych
i warunków eksploatacyjnych, przewidzianych dla klasy Va.
3.
Przy modernizacji śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym, innych klas
niż określone w ust. 2, przyjmuje się, jako warunki projektowe, wielkości nie niższe
niż odpowiadające maksymalnym wartościom parametrów klasyfikacyjnych i warunków eksploatacyjnych,
przewidzianych dla klasy Vb, umożliwiające żeglugę statków o zanurzeniu nie mniejszym
niż 2,80 m.
4.
Przepis ust. 3 stosuje się przy projektowaniu nowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym.