1.
Świadczenia opieki zdrowotnej w ramach programu pilotażowego są udzielane świadczeniobiorcy
w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych
ze środków publicznych, który ukończył 18. rok życia, po przebytym zakażeniu wirusem SARS-CoV-2, ze stwierdzonymi
zaburzeniami poziomu saturacji i tętna, w celu wykrywania potencjalnych zaburzeń czynności
płuc, który został poinformowany przez realizatora o zakresie i zasadach realizacji
świadczeń opieki zdrowotnej przewidzianych w programie pilotażowym i wyraził zgodę
na udział w programie pilotażowym, zwanemu dalej „świadczeniobiorcą”.
2.
Kwalifikacji świadczeniobiorcy do programu pilotażowego dokonuje na podstawie kryteriów
określonych w ust. 1 oraz przeprowadzonej diagnostyki:
1)
w ramach podstawowej opieki zdrowotnej - lekarz podstawowej opieki zdrowotnej;
2)
w ramach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej - lekarz specjalista w dziedzinie
chorób płuc albo lekarz ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie chorób płuc, albo
lekarz w trakcie specjalizacji w dziedzinie chorób płuc.
3.
Świadczeniobiorcy są badani przy użyciu elektronicznego spirometru minimum raz w miesiącu:
1)
w ramach świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej przez lekarza podstawowej opieki
zdrowotnej;
2)
w ramach świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie świadczenia porada specjalistyczna
- gruźlica i choroby płuc przez lekarza, o którym mowa w ust. 2 pkt 2.
4.
Realizacja programu pilotażowego w ramach świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej
udzielanych przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej dotyczy wyłącznie świadczeniobiorców
kontynuujących leczenie w ramach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej w zakresie
świadczenia porada specjalistyczna - gruźlica i choroby płuc rozpoczęte przed dniem
rozpoczęcia programu pilotażowego.
5.
Realizacja świadczenia opieki zdrowotnej w ramach programu pilotażowego przez lekarza,
o którym mowa w ust. 2, obejmuje:
1)
przeprowadzenie badania w formie teleporady;
2)
zapoznanie się z wynikiem badania spirometrycznego zamieszczonego na platformie DOM;
3)
sporządzenie opisu badania spirometrycznego przeprowadzonego z użyciem elektronicznego
spirometru;
4)
zamieszczenie opisu, o którym mowa w pkt 3, na platformie DOM;
5)
wypełnienie za pośrednictwem platformy DOM ankiet dotyczących udzielonego świadczenia.