Rozporządzenie Ministra Infrastrukturyz dnia 12 stycznia 2022 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich   (Dz. U. z 2021 r. poz. 491 i 1873) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 7 maja 2015 r. w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej   (Dz. U. poz. 733) wprowadza się następujące zmiany:

1)

w § 1:

a)

w pkt 1 lit. b otrzymuje brzmienie:
„ 

b)

tor podejściowy do Portu Północnego:
  •   -  
    odcinek od pławy PP do pary pław P1-P2, o długości 5,06 km i głębokości naturalnej większej od 18,0 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,
  •   -  
    odcinek od pary pław P1-P2 do pary stawa P13 - pława P14, o długości 4,79 km, szerokości w dnie 600 m i głębokości technicznej 18,0 m,
  •   -  
    odcinek od pary stawa P13 - pława P14 do obrotnicy o średnicy 670 m włączający obrotnicę zewnętrzną o średnicy 750 m i głębokości technicznej 18,0 m, o długości 1,50 km i głębokości technicznej 18,0 m, rozszerzający się w lewą stronę od pławy P14 do pławy P18 i osiągający szerokość w dnie od 600 m do 810 m,
  •   -  
    obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 18,0 m,
 ”
 ,

b)

w pkt 2:
  •   -  
    w lit. d wyrazy „652,8 m” zastępuje się wyrazami „1557,8 m”,
  •   -  
    po lit. d dodaje się lit. da w brzmieniu:
    „ 
    da) falochron osłonowy południowo-wschodni Portu Północnego o długości 826,0 m,
     ”
     ,
  •   -  
    w lit. e w tiret drugim wyrazy „o długości 2100,0 m” zastępuje się wyrazami „wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m”,

c)

w pkt 4 lit. b otrzymuje brzmienie:
„ 

b)

pławy toru podejściowego do Portu Północnego - 14 szt.,
 ”
 ;

2)

w § 3:

a)

w pkt 1:
  •   -  
    lit. a i b otrzymują brzmienie:
    „ 

    a)

    podejściowy tor wodny do Świnoujścia o długości 60,8 km, którego oś przebiega od punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'45,6”N, λ = 014°16'40,5”E do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°14'40,9”N, λ = 014°11'00,8”E i dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°16'58,2”N, λ = 014°05'13,1”E oraz dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 54°26'26,9”N, λ = 014°05'43,3”E, o szerokościach w dnie: 210 m - od km 0 do km 0,8; 200 m - od km 0,8 do km 26,8; 220 m - od km 26,8 do km 35,6; 240 m - od km 35,6 do km 60,8 i głębokości technicznej 14,5 m,

    b)

    wejściowy tor wodny do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, na odcinku od połączenia z podejściowym torem wodnym do Świnoujścia do obrotnicy w Porcie Zewnętrznym; szerokość toru w dnie 200 m, głębokość techniczna 14,5 m, długość toru 1386 m, licząc od punktu połączenia z torem podejściowym o współrzędnych w układzie „WGS-84” φ = 53°56'21,8”N, λ = 014°16'30,3”E do przecięcia z północną krawędzią obrotnicy w punkcie o współrzędnych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'48,3”N, λ = 014°17'20,1”E,
     ”
     ,
  •   -  
    lit. d otrzymuje brzmienie:
    „ 

    d)

    tor wodny Świnoujście - Szczecin o długości 67,35 km (licząc od punktu o współrzędnych podanych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'45,6”N, λ = 014°16'40,5”E w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 210 m do 150 m - od km 0 do km 3,1; od 150 m do 90 m - od km 3,1 do km 5,5; 90 m - od km 5,5 do km 67,35 i głębokościach technicznych: 14,5 m - od km 0 do km 3,1; 13 m - od km 3,1 do km 5,28; 10,5 m - od km 5,28 do km 67,35,
     ”
     ,
  •   -  
    lit. g otrzymuje brzmienie:
    „ 

    g)

    tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,32 km, o szerokościach na odcinkach: 70 m - od km 0 do km 4,11; 100 m - od km 4,11 do km 5,03; od 160 m do 130 m - od km 5,03 do km 5,15; od 130 m do 140 m - od km 5,15 do km 5,32 i głębokościach technicznych: 4,5 m - od km 0 do km 4,11; 10,5 m - od km 4,11 do km 5,32,
     ”
     ,

b)

w pkt 9 w lit. a wyrazy „41 szt.” zastępuje się wyrazami „39 szt.”,

c)

w pkt 10 po wyrazach „15 szt.” dodaje się wyrazy „i pławy świetlne - 4 szt.”,

d)

w pkt 16 w lit. a wyrazy „(obrotnica północna o średnicy 350 m i głębokości 11,0 m)” zastępuje się wyrazami „(obrotnica o nieregularnych kształtach zbliżonych do elipsy, o maksymalnej długości 458 m, maksymalnej szerokości 401 m i głębokości od 7,0 m do 14,5 m)”,

e)

uchyla się pkt 22 i 23,

f)

w pkt 24 wyrazy „6 świateł - falochron wschodni Portu Świnoujście” zastępuje się wyrazami „6 świateł - falochron centralny portu Świnoujście, 26 świateł - falochron wschodni Portu Świnoujście, 5 świateł - ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu”,

g)

w pkt 25 wyrazy „trałowo-hydrograficzny „Simrad EM 3000”” zastępuje się wyrazami „hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych”,

h)

w pkt 27 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 28 w brzmieniu:
„ 

28)

obiekty baz oznakowania nawigacyjnego oraz jednostki pływające przeznaczone do obsługi oznakowania nawigacyjnego i torów wodnych.
 ”
 .

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.