Na podstawie
art. 52 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
(Dz. U. z 2022 r. poz. 1191) zarządza się, co następuje:
§ 2.
Organ właściwy do udostępnienia danych z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL występuje
o uzyskanie zgody, o której mowa w art. 46 ust. 2 pkt 3 ustawy, po wykazaniu interesu
faktycznego przez osobę lub jednostkę organizacyjną wnioskującą o udostępnienie danych
jednostkowych. Wystąpienie, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym
własnoręcznym podpisem, lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem
elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, kieruje się do osoby, o
której dane wystąpił wnioskodawca.
§ 3.
Wystąpienie, o którym mowa w § 2, zawiera:
1)
imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy;
2)
wskazanie danych jednostkowych, o których udostępnienie wnosi wnioskodawca;
3)
informację o wskazanym przez wnioskodawcę celu, do którego udostępnione dane zostaną
wykorzystane;
4)
termin na udzielenie odpowiedzi wraz ze wskazaniem, że niedotrzymanie tego terminu
skutkować będzie odmową udzielenia zgody na udostępnienie danych jednostkowych;
5)
pouczenie, że zgody na udostępnienie danych udziela się na piśmie utrwalonym w postaci
papierowej i opatruje własnoręcznym podpisem osoby, do której wystąpiono, albo utrwalonym
w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
osobistym albo podpisem zaufanym osoby, do której wystąpiono.