współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami,
rodzicami oraz uczniami w:
b)
prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych
potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu
określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn
niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń
utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły
i placówki,
c)
rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
d)
określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych,
w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu
na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;