|
I
|
Szczegółowe kryteria związane z wykorzystaniem w utworze audiowizualnym dorobku kulturowego
|
Liczba punktów
|
|
1
|
Fabuła lub główny temat utworu audiowizualnego dotyczy polskiej lub europejskiej kultury,
religii, historii, mitologii, bajek lub legend oraz przyczynia się w znacznym stopniu
do budowy polskiej lub europejskiej tożsamości zbiorowej, w której istotne miejsce
zajmują doświadczenia regionalne i lokalne
|
1-10
|
|
2
|
Utwór audiowizualny posiada istotne walory poznawcze i etyczne ważne dla kształtowania
polskiej lub europejskiej tożsamości
|
1-10
|
|
3
|
Treść utworu audiowizualnego i jego produkcja istotnie przyczyniają się do promowania
oraz zachowania polskiego lub europejskiego dziedzictwa kulturowego (materialnego
i niematerialnego)
|
1-10
|
|
4
|
Utwór audiowizualny w znacznym stopniu nawiązuje do ważnych wartości kulturowych lub
posiada istotne treści edukacyjne
|
1-10
|
|
5
|
Utwór audiowizualny w istotny sposób eksponuje polski lub europejski potencjał twórczy
lub fabuła lub główny temat utworu audiowizualnego oparte są na polskich lub europejskich
dziełach kultury (np. w obszarze literatury, sztuk pięknych, muzyki, filmu, architektury,
gier wideo)
|
1-10
|
|
6
|
Utwór audiowizualny nie zawiera treści, które mogą być postrzegane jako propagujące
ustroje totalitarne, nawołujące do nienawiści na tle różnic narodowościowych, rasowych
lub wyznaniowych
|
1-10
|
|
7
|
W utworze audiowizualnym w znacznym zakresie wykorzystuje się polskie lokalizacje,
obiekty architektoniczne lub krajobrazy lub motywy charakterystyczne dla polskiej
kultury i architektury albo ich odpowiedniki w postaci modeli obiektów użytych w animacji
lub akcja istotnej części utworu zlokalizowana jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
|
1-10
|
|
|
Razem I maksymalnie
|
70
|
|
II
|
Szczegółowe kryteria związane z realizacją utworu audiowizualnego na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej
|
|
|
1
|
Procent dni zdjęciowych lub dni procesów powstawania animacji, lub dni postprodukcji
odbywających się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
|
|
|
|
-przynajmniej 10%
|
2
|
|
- przynajmniej 30%
|
3
|
|
-przynajmniej 50%
|
4
|
|
2
|
Liczba dni zdjęciowych lub dni procesów powstawania animacji, lub dni postprodukcji
odbywających się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
|
|
|
|
-przynajmniej 10
|
1
|
|
- przynajmniej 20
|
3
|
|
- przynajmniej 30
|
5
|
|
3
|
Wykorzystanie infrastruktury zlokalizowanej w Polsce:
|
|
|
|
- do realizacji zdjęć lub animacji
|
|
|
- do realizacji usług postprodukcyjnych
|
|
|
4
|
Wykonanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej efektów specjalnych
|
|
|
5
|
Nagranie muzyki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
|
|
|
6
|
Montaż dźwięku i zgranie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
|
|
|
7
|
Postprodukcja obrazu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
|
|
|
|
- przynajmniej 10% kosztów postprodukcji jest wydatkowanych na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej
|
1
|
|
- przynajmniej 30% kosztów postprodukcji jest wydatkowanych na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej
|
2
|
|
- przynajmniej 50% kosztów postprodukcji jest wydatkowanych na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej
|
3
|
|
|
Razem II maksymalnie
|
17
|
|
III
|
Szczegółowe kryteria związane z udziałem w produkcji audiowizualnej pracowników, współpracowników
lub podmiotów wykonujących usługi na rzecz produkcji audiowizualnej
|
|
|
|
Osoby realizujące film są: 1) obywatelami polskimi lub 2) obywatelami innych państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw członkowskich
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) -stron umowy o Europejskim Obszarze
Gospodarczym, lub 3) obywatelami innych państw, którzy zdobyli regulaminową nagrodę przynajmniej na
jednym międzynarodowym festiwalu filmowym akredytowanym przez Międzynarodową Federację
Stowarzyszeń Producentów Filmów (FIAPF) w ciągu ostatnich 10 lat lub nagrodę równoważną:
|
|
|
1
|
Reżyser
|
1
|
|
2
|
Scenarzysta
|
1
|
|
3
|
Operator obrazu
|
1
|
|
4
|
Główny animator
|
1
|
|
5
|
Kompozytor muzyki skomponowanej do utworu audiowizualnego
|
1
|
|
6
|
Aktor lub aktorka w rolach pierwszoplanowych lub przynajmniej 2 aktorów drugoplanowych
albo w przypadku animacji - aktor podkładający głos w roli pierwszoplanowej lub główny
lektor lub dwóch aktorów podkładających głos w rolach drugoplanowych lub lektorów
(dubbing)
|
1
|
|
7
|
Przynajmniej 50% obsady aktorskiej (role mówione) albo w przypadku animacji - przynajmniej
50% obsady aktorów podkładających głos lub głos lektorów
|
1
|
|
8
|
Udział twórców lub profesjonalistów:
|
|
|
|
- przynajmniej 4 twórców lub profesjonalistów spośród następujących zawodów: a) montażysta, b) scenograf, c) kostiumograf, d) charakteryzator, e) producent wykonawczy, f) producent postprodukcji lub koordynator efektów specjalnych VFX, g) operator dźwięku, h) reżyser dźwięku, i) animator (inny niż główny animator), j) autor storyboardu, k) autor opracowania plastycznego animacji, l) twórca layoutów animacji
|
3
|
|
- przynajmniej 3 twórców lub profesjonalistów spośród następujących zawodów: a) montażysta, b) scenograf, c) kostiumograf, d) charakteryzator, e) producent wykonawczy, f) producent postprodukcji lub koordynator efektów specjalnych, g) operator dźwięku, h) reżyser dźwięku, i) animator (inny niż główny animator), j) autor storyboardu, k) autor opracowania plastycznego animacji, l) twórca layoutów animacji
|
2
|
|
9
|
Liczba członków ekipy technicznej lub animatorów zaangażowanych do udziału w zdjęciach
lub procesach powstawania animacji lub usług postprodukcyjnych realizowanych w Polsce
będących obywatelami polskimi lub obywatelami innych państw członkowskich Unii Europejskiej
lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) -stron
umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym w relacji do całkowitej liczby członków
ekipy technicznej lub animatorów zaangażowanych do udziału w zdjęciach lub procesach
powstawania animacji lub usług postprodukcyjnych realizowanych w Polsce:
|
|
|
|
- przynajmniej 50%
|
3
|
|
- przynajmniej 40%
|
2
|
|
- przynajmniej 30%
|
1
|
|
|
Razem III maksymalnie
|
13
|
|
|
RAZEM części (I + II + III) maksymalnie
|
100
|