1)
planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
wynikających ze specyfiki szkoły artystycznej i zajmowanego stanowiska, z wykorzystaniem
metod aktywizujących ucznia, w tym narzędzi multimedialnych i informatycznych, dostosowanych
do specyfiki prowadzonych zajęć;
2)
diagnozowanie potrzeb i możliwości ucznia oraz indywidualizowanie pracy z uczniem;
3)
analizowanie własnej pracy, wykorzystywanie wniosków wynikających z tej analizy do
doskonalenia procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego oraz osiąganie pozytywnych
efektów pracy;
4)
wykorzystywanie w pracy wiedzy i umiejętności nabytych w wyniku doskonalenia zawodowego;
5)
realizowanie innych zajęć i czynności, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, zwanej dalej „ustawą - Karta Nauczyciela”, w tym prowadzenie konsultacji, o których
mowa w art. 42 ust. 2f ustawy - Karta Nauczyciela, a w przypadku nauczyciela szkoły
artystycznej realizującej kształcenie ogólne również udział w przeprowadzaniu egzaminów,
o których mowa w art. 42 ust. 2b pkt 2 ustawy - Karta Nauczyciela;
6)
podejmowanie innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych, programowych lub metodycznych
w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;
7)
pobudzanie inicjatyw uczniów przez inspirowanie ich do działań w szkole artystycznej
i środowisku pozaszkolnym oraz sprawowanie opieki nad uczniami podejmującymi te inicjatywy;
8)
prowadzenie oraz omawianie zajęć otwartych dla nauczycieli lub rodziców;
9)
realizowanie powierzonych funkcji lub innych zadań zleconych przez dyrektora szkoły
artystycznej;
10)
umiejętność rozwiązywania konfliktów wśród uczniów;
11)
umiejętność rozpoznawania i stosowania komunikacji niewerbalnej oraz doskonalenie
umiejętności komunikacyjnych;
12)
opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych programów nauczania, programów wychowawczo-profilaktycznych
lub innych programów wynikających ze specyfiki szkoły artystycznej lub zajmowanego
stanowiska, z uwzględnieniem potrzeb uczniów;
13)
przeprowadzanie ewaluacji działań wynikających z pełnionej funkcji lub zadań związanych
z oświatą realizowanych poza szkołą artystyczną oraz wykorzystywanie jej wyników do
podnoszenia jakości pracy szkoły artystycznej;
14)
współpracę z Centralną Komisją Egzaminacyjną lub okręgową komisją egzaminacyjną, w
szczególności w charakterze egzaminatora, autora zadań lub recenzenta, placówkami
doskonalenia nauczycieli lub uczelniami w zakresie opieki nad studentami odbywającymi
praktyki pedagogiczne;
15)
inne szczególne osiągnięcia nauczyciela wynikające z jego pracy dydaktycznej, wychowawczej
i opiekuńczej.