1)
zakończenia przemieszczenia wyrobów akcyzowych - w przypadku braku technicznej możliwości
obsługi tego przemieszczenia w Systemie;
2)
obowiązku zapłaty podatku akcyzowego z tytułu stwierdzonych ubytków wyrobów akcyzowych
- w przypadku stwierdzenia ubytków wyrobów akcyzowych przemieszczanych na terytorium
kraju;
3)
braku możliwości dalszego przemieszczania wyrobów akcyzowych - w przypadku całkowitego
zniszczenia lub utraty tych wyrobów lub braku możliwości dalszego ich przemieszczania
z innych powodów;
4)
przeładunku wyrobów akcyzowych przemieszczanych z zastosowaniem procedury zawieszenia
poboru akcyzy poza składem podatkowym, obejmujące w szczególności datę i miejsce zdarzenia,
dane kolejnego podmiotu organizującego transport lub kolejnego przewoźnika, w tym
imię i nazwisko lub nazwę podmiotu, adres jego zamieszkania lub siedziby oraz numer
VAT, oznaczenie środka transportu, numery identyfikacyjne zamknięć urzędowych lub
pieczęci handlowych;
5)
nieprzesłania raportu odbioru - w przypadku gdy raport odbioru nie został przesłany
w terminie przez podmiot odbierający, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 32 lit. a
ustawy;
6)
zamiaru odmowy przyjęcia wyrobów akcyzowych lub odmowy przyjęcia wyrobów akcyzowych
- w przypadku gdy podmiot odbierający zamierza odmówić lub odmawia przyjęcia wyrobów
akcyzowych, w szczególności w związku z niezgodnością wyrobów akcyzowych wskazanych
w e-AD z zamówieniem;
7)
nieotrzymania raportu odbioru - w przypadku nieotrzymania w terminie przez podmiot
wysyłający, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 31 lit. a ustawy, raportu odbioru.