Rozporządzenie Rady Ministrówz dnia 10 listopada 2022 r.w sprawie wysokości oraz sposobu i terminów wnoszenia opłaty z tytułu potwierdzenia istnienia albo nieistnienia w Rejestrze Dokumentów Paszportowych ważnego dokumentu paszportowego

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 90 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych   (Dz. U. poz. 350 i 583) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1)

wysokość opłaty za dostęp do usługi, o której mowa w art. 89 ust. 1 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych, zwanej dalej „usługą”;

2)

sposób i terminy wnoszenia opłaty za dostęp do usługi.

§ 2.

Opłatę z tytułu usługi ustala się w wysokości 0,30 zł od jednego potwierdzenia istnienia albo nieistnienia ważnego dokumentu paszportowego, zawierającego zestaw danych, o którym mowa w art. 89 ust. 2 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych.

§ 3.

1.

Opłatę wnosi się w terminie 7 dni od dnia otrzymania na piśmie wezwania ministra właściwego do spraw informatyzacji. W wezwaniu wskazuje się liczbę potwierdzeń wygenerowanych z Rejestru Dokumentów Paszportowych w danym okresie.

2.

Wezwania wysyła się nie częściej niż raz w miesiącu.

§ 4.

Opłatę wnosi się do kasy organu wystawiającego wezwanie lub na jego rachunek bankowy przekazany w wezwaniu.

§ 5.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem określonym w komunikacie wydanym na podstawie art. 110a ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych.