Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwościz dnia 31 października 2022 r.w sprawie ustalania tożsamości osoby legitymowanej przez funkcjonariusza Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 23e ust. 6 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej   (Dz. U. z 2021 r. poz. 1064, z późn. zm.1)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2021 r. poz. 1728 i 2448 oraz z 2022 r. poz. 655, 1115, 1855 i 1933.) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa rodzaje dokumentów tożsamości, na podstawie których ustala się tożsamość osoby legitymowanej, oraz sposób i postać dokumentowania czynności ustalania tożsamości osoby legitymowanej przez funkcjonariusza Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej.

§ 2.

Funkcjonariusz ustala tożsamość osoby legitymowanej na podstawie:

1)

dowodu osobistego;

2)

dokumentu paszportowego;

3)

dokumentu potwierdzającego tożsamość cudzoziemca, o którym mowa w art. 3 pkt 3 oraz art. 226 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach   (Dz. U. z 2021 r. poz. 2354, z późn. zm.2)Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2022 r. poz. 91, 583, 830, 835, 1383, 1561 i 2185.);

4)

dokumentu elektronicznego, o którym mowa w art. 19e ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne   (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 oraz z 2022 r. poz. 1087), który odpowiednio do żądania funkcjonariusza, został okazany lub przekazany celem potwierdzenia integralności, pochodzenia i ważności tego dokumentu elektronicznego;

5)

innego dokumentu zawierającego fotografię oraz oznaczenie serii, numer oraz nazwę organu wydającego.

§ 3.

1.

Czynności ustalania tożsamości osoby legitymowanej dokumentuje się w notatce służbowej w postaci papierowej. Dokumentowanie może być również realizowane w postaci elektronicznej.

2.

W notatce służbowej, o której mowa w ust. 1, wskazuje się:

1)

imię, nazwisko i stanowisko służbowe funkcjonariusza;

2)

czas i miejsce przeprowadzenia czynności;

3)

imię, nazwisko, datę urodzenia i miejsce zamieszkania osoby legitymowanej;

4)

cechy dokumentu, na podstawie którego stwierdzono tożsamość osoby legitymowanej;

5)

podpis funkcjonariusza.

§ 4.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 14 grudnia 2022 r.
1)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2021 r. poz. 1728 i 2448 oraz z 2022 r. poz. 655, 1115, 1855 i 1933.
2)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2022 r. poz. 91, 583, 830, 835, 1383, 1561 i 2185.