Na podstawie
art. 23r ust. 7 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej
(Dz. U. z 2022 r. poz. 2470) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa sposób sporządzania dokumentacji w związku z zarządzeniem niejawnego
nadzorowania wytwarzania, przemieszczania, przechowywania przedmiotów przestępstwa
i obrotu nimi, zwanych dalej „czynnościami”, dokumentowania czynności, przechowywania
i przekazywania wniosków i zarządzeń, a także przechowywania, przekazywania oraz przetwarzania
materiałów uzyskanych podczas stosowania czynności, zakres danych gromadzonych w rejestrach
czynności oraz wzory stosowanych druków i rejestrów.
§ 2.
Dokumentację czynności prowadzą funkcjonariusze Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej,
zwanego dalej „IWSW”, na zasadach ustalonych w rozporządzeniu oraz z zastosowaniem
określonych odrębnymi przepisami zasad i procedur ochrony niejawności form i metod
wykonywania czynności służbowych przez IWSW oraz informacji przetwarzanych przez IWSW.
§ 4.
Zarządzenia i wnioski wytworzone na podstawie niniejszego rozporządzenia przechowuje
się i przekazuje w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym.
§ 6.
Materiały uzyskane podczas stosowania czynności przekazują Prokuratorowi Generalnemu
za pokwitowaniem funkcjonariusze IWSW imiennie upoważnieni do tego przez kierownika
komórki IWSW realizującej czynności.
§ 7.
Kopie dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2 i 5, Szef IWSW przekazuje funkcjonariuszowi
IWSW niezwłocznie po zarządzeniu czynności lub uzyskaniu od Prokuratora Generalnego
informacji o zarządzeniu nakazania zaniechania czynności.
§ 9.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 14 grudnia 2022 r.