szacunkowej liczby osób dotkniętych szkodliwym skutkiem hałasu w postaci choroby niedokrwiennej
serca wskutek oddziaływania hałasu drogowego
3)W przypadku hałasu kolejowego i lotniczego nie można obliczyć dokładnej liczby N przypadków
IHD. obliczonej zgodnie ze wzorem, o ile dane są dostępne:
\(
N_{IHD,y} = PAF_{IHD} *I_y *P,
\)
gdzie poszczególne symbole oznaczają:
NIHD,y - wskaźnik określający całkowitą liczbę osób dotkniętych szkodliwym skutkiem hałasu
drogowego w postaci choroby niedokrwiennej serca na ocenianym obszarze y,
IHD - szkodliwy skutek hałasu drogowego w postaci choroby niedokrwiennej serca,
Iy - współczynnik zachorowalności na chorobę niedokrwienną serca na ocenianym obszarze
y, który można uzyskać na podstawie danych statystycznych dotyczących zdrowia w danym
regionie lub w kraju, na którym znajduje się obszar y,
P - całkowitą liczbę ludności ocenianego obszaru y (suma ludności dla różnych pasm hałasu),
PAFIHD - odsetek przypadków choroby niedokrwiennej serca spowodowanej hałasem drogowym wśród
ludności narażonej na względne ryzyko choroby niedokrwiennej serca obliczony zgodnie
ze wzorem:
\(
PAF_{IHD} = {{\sum\nolimits_j {[p_j *(RR_j - 1)]} } \over {\sum\nolimits_j {[p_j
*(RR_j - 1)] + 1} }},
\)
gdzie poszczególne symbole oznaczają:
pj - odsetek całkowitej liczby ludności P na ocenianym obszarze, który jest narażony na przedział wartości j wskaźnika hałasu LDWN,
RRj - ryzyko względne choroby niedokrwiennej serca w danym przedziale wartości j wskaźnika hałasu LDWN.
RRjdla LDWN większego niż 53 dB oblicza się z zastosowaniem środkowej wartości każdego przedziału
wartości j wskaźnika hałasu LDWN, zgodnie ze wzorem:
\(
RR_j = e^{[({\raise0.7ex\hbox{${\ln (1,08)}$} \!\mathord{\left/ {\vphantom {{\ln
(1,08)} {10}}}\right.\kern-\nulldelimiterspace}\!\lower0.7ex\hbox{${10}$}})*(L_{DWN}
- 53)]} ,
\)
z tym że dla LDWN nieprzekraczającego 53 dB RR przyjmuje wartość 1.