Rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznegoz dnia 28 grudnia 2022 r.w sprawie wymiany informacji dotyczących organizacji pożytku publicznego

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 27a ust. 10 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie   (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327, 1265 i 1812) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa tryby, terminy oraz format i strukturę danych dla wymiany informacji dotyczących organizacji pożytku publicznego między Dyrektorem Narodowego Instytutu Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, zwanym dalej „Dyrektorem Narodowego Instytutu”, a Ministrem Sprawiedliwości oraz ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, w związku z prowadzeniem przez Dyrektora Narodowego Instytutu wykazu organizacji mających status organizacji pożytku publicznego, o którym mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwanej dalej „ustawą”.

§ 2.

Minister Sprawiedliwości przekazuje Dyrektorowi Narodowego Instytutu aktualne informacje dotyczące organizacji pożytku publicznego, o których mowa w:

1)

art. 27a ust. 4 ustawy - w terminie do dnia 8 grudnia roku podatkowego;

2)

art. 27a ust. 5 ustawy - w terminie do 8. dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.

§ 3.

Dyrektor Narodowego Instytutu przekazuje ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych informacje dotyczące organizacji pożytku publicznego, o których mowa w:

1)

art. 27a ust. 4 ustawy - w terminie do dnia 20 grudnia roku podatkowego;

2)

art. 27a ust. 5 ustawy - w terminie 7 dni od dnia uzyskania informacji od Ministra Sprawiedliwości.

§ 4.

1.

Informacje, o których mowa w art. 27a ust. 4 i 5 ustawy, są przekazywane w formie dokumentu elektronicznego, stanowiącego arkusz kalkulacyjny, zapisany w jednym z formatów określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych   (Dz. U. z 2017 r. poz. 2247).

2.

Strukturę danych dla wymiany informacji dotyczących organizacji pożytku publicznego, o których mowa w art. 27a ust. 4 i 5 ustawy, określa załącznik do rozporządzenia.

§ 5.

Przekazywanie informacji między Dyrektorem Narodowego Instytutu a Ministrem Sprawiedliwości oraz ministrem właściwym do spraw finansów publicznych następuje z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej właściwych ministrów oraz Dyrektora Narodowego Instytutu.
1)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 25 października 2018 r. w sprawie wymiany informacji dotyczących organizacji pożytku publicznego (Dz. U. poz. 2059), które na podstawie art. 7 ustawy z dnia 9 czerwca 2022 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1265, 1964 i 2180) traci moc z dniem 1 stycznia 2023 r.

Załącznik   -   Struktura danych dla wymiany informacji dotyczących organizacji pożytku publicznego, o których mowa w art. 27a ust. 4 i 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie