Na podstawie
art. 60 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
(Dz. U. z 2021 r. poz. 1930 i 2445) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Rozporządzenie określa na 2022 r.:
1)
sposób przekazywania przez dyrektora szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej realizującej
kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej prowadzonych przez jednostki samorządu
terytorialnego oraz dyrektora szkoły podstawowej prowadzonej przez osobę prawną niebędącą
jednostką samorządu terytorialnego oraz osobę fizyczną jednostkom samorządu terytorialnego
informacji niezbędnych dla ustalenia wysokości dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, zwanej dalej „ustawą”, w tym kwot refundacji, o których mowa w art. 57 ust. 4-6
ustawy, oraz wzór formularza zawierającego te informacje;
2)
wzór wniosku o udzielenie dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 4 ustawy,
w tym kwot refundacji, o których mowa w art. 57 ust. 4-6 ustawy, szkole podstawowej
prowadzonej przez osobę prawną niebędącą jednostką samorządu terytorialnego oraz osobę
fizyczną;
3)
sposób przekazywania przez jednostki samorządu terytorialnego wojewodom wniosku o
udzielenie dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 3 ustawy, w tym kwot refundacji,
o których mowa w art. 57 ust. 4-6 ustawy, oraz wzór wniosku o udzielenie tej dotacji;
4)
tryb i terminy udzielania oraz szczegółowy sposób rozliczania wykorzystania dotacji
celowej, o której mowa w art. 55 ust. 3 ustawy, w tym kwot refundacji, o których mowa
w art. 57 ust. 4-6 ustawy, oraz wzór formularza rozliczenia wykorzystania tej dotacji;
5)
szczegółowy sposób rozliczania wykorzystania dotacji celowej, o której mowa w art.
55 ust. 4 ustawy, w tym kwot refundacji, o których mowa w art. 57 ust. 4-6 ustawy,
oraz wzór formularza rozliczenia wykorzystania tej dotacji.
§ 2.
Informacje niezbędne dla ustalenia wysokości dotacji celowej, o której mowa w art.
55 ust. 3 ustawy, przekazywane przez dyrektora szkoły, o której mowa w § 1 pkt 1,
jednostce samorządu terytorialnego są sporządzane na formularzu, którego wzór stanowi
załącznik nr 1 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem,
w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników,
materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych
i możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik
nr 2 do rozporządzenia.
§ 4.
Wniosek o udzielenie dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 3 ustawy, jest
sporządzany przez jednostkę samorządu terytorialnego na formularzu, którego wzór stanowi
załącznik nr 4 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących, z autyzmem,
w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać z podręczników,
materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych do potrzeb edukacyjnych
i możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu, którego wzór stanowi załącznik
nr 5 do rozporządzenia.
§ 6.
Rozliczenie wykorzystania dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 4 ustawy,
przekazywane przez dyrektora szkoły podstawowej prowadzonej przez osobę prawną niebędącą
jednostką samorządu terytorialnego oraz osobę fizyczną jest sporządzane na formularzu,
którego wzór stanowi załącznik nr 6 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością
intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących,
z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać
z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu,
którego wzór stanowi załącznik nr 7 do rozporządzenia.
§ 7.
Rozliczenie wykorzystania dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 3 ustawy,
przekazywane przez jednostkę samorządu terytorialnego jest sporządzane na formularzu,
którego wzór stanowi załącznik nr 8 do rozporządzenia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością
intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, niesłyszących, słabosłyszących,
z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, niewidomych i słabowidzących, posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o ile uczniowie ci będą korzystać
z podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, dostosowanych
do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych tych uczniów - na formularzu,
którego wzór stanowi załącznik nr 9 do rozporządzenia.
§ 9.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2022 r.