1.
Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej powołuje minister właściwy do spraw turystyki,
spośród osób wyłonionych w drodze otwartego i konkurencyjnego naboru, po zasięgnięciu
opinii Rady Polskiej Organizacji Turystycznej. Minister właściwy do spraw turystyki
odwołuje Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej.
2.
Prezesem Polskiej Organizacji Turystycznej może być także osoba zajmująca kierownicze
stanowisko państwowe w rozumieniu przepisów o wynagradzaniu osób zajmujących kierownicze
stanowiska państwowe.
3.
Stanowisko Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej może zajmować osoba, która:
1)
posiada tytuł zawodowy magistra lub równorzędny;
3)
korzysta z pełni praw publicznych;
4)
nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo
skarbowe;
5)
posiada kompetencje kierownicze;
6)
posiada co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku
kierowniczym;
7)
posiada wykształcenie i wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Polskiej
Organizacji Turystycznej.
4.
Informację o naborze na stanowisko Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej ogłasza
się przez umieszczenie ogłoszenia w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Polskiej
Organizacji Turystycznej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Polskiej Organizacji
Turystycznej i Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Ogłoszenie powinno zawierać:
1)
nazwę i adres Polskiej Organizacji Turystycznej;
3)
wymagania związane ze stanowiskiem wynikające z przepisów prawa;
4)
zakres zadań wykonywanych na stanowisku;
5)
wskazanie wymaganych dokumentów;
6)
termin i miejsce składania dokumentów;
7)
informację o metodach i technikach naboru.
5.
Termin, o którym mowa w ust. 4 pkt 6, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania
ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
6.
Nabór na stanowisko Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej przeprowadza zespół,
powołany przez ministra właściwego do spraw turystyki, liczący co najmniej 3 osoby,
których wiedza i doświadczenie dają rękojmię wyłonienia najlepszych kandydatów. W
toku naboru ocenia się doświadczenie zawodowe kandydata, wiedzę niezbędną do wykonywania
zadań na stanowisku, na które jest przeprowadzany nabór, oraz kompetencje kierownicze.
7.
Ocena wiedzy i kompetencji kierowniczych, o których mowa w ust. 6, może być dokonana
na zlecenie zespołu przez osobę niebędącą członkiem zespołu, która posiada odpowiednie
kwalifikacje do dokonania tej oceny.
8.
Członek zespołu oraz osoba, o której mowa w ust. 7, mają obowiązek zachowania w tajemnicy
informacji dotyczących osób ubiegających się o stanowisko, uzyskanych w trakcie naboru.
9.
W toku naboru zespół wyłania nie więcej niż 3 kandydatów, których przedstawia ministrowi
właściwemu do spraw turystyki.
10.
Z przeprowadzonego naboru zespół sporządza protokół zawierający:
1)
nazwę i adres Polskiej Organizacji Turystycznej;
2)
określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, oraz liczbę kandydatów;
3)
imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 3 najlepszych kandydatów uszeregowanych według
poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;
4)
informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;
5)
uzasadnienie dokonanego wyboru albo powody niewyłonienia kandydata;
11.
Wynik naboru ogłasza się niezwłocznie przez umieszczenie informacji w Biuletynie Informacji
Publicznej Polskiej Organizacji Turystycznej i Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii
Prezesa Rady Ministrów. Informacja o wyniku naboru zawiera:
1)
nazwę i adres Polskiej Organizacji Turystycznej;
2)
określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór;
3)
imiona, nazwiska wybranych kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów
Kodeksu cywilnego albo informację o niewyłonieniu kandydata.
12.
Umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
ogłoszenia o naborze oraz o wyniku tego naboru jest bezpłatne.