Rozporządzenie Ministra Zdrowiaz dnia 2 czerwca 2023 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej 1)Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. z 2021 r. poz. 932).

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 148 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych   (Dz. U. z 2022 r. poz. 2561, 2674 i 2770 oraz z 2023 r. poz. 605, 650 i 658) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 5 sierpnia 2016 r. w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej   (Dz. U. poz. 1372, z późn. zm.2)Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r. poz. 1555, z 2017 r. poz. 498, 852, 1279, 2364 i 2484, z 2018 r. poz. 385 i 1383, z 2019 r. poz. 832, 1887 i 2316, z 2020 r. poz. 1841 i 2428, z 2021 r. poz. 307, 637, 749 i 1765 oraz z 2022 r. poz. 1033, 1421 i 1545.) wprowadza się następujące zmiany:

1)

w § 2 pkt 2a otrzymuje brzmienie:
„ 

2a)

certyfikat superwizora psychoterapii - certyfikat wydawany przez towarzystwo lub stowarzyszenie posiadające pisemną pozytywną opinię konsultanta krajowego w dziedzinie psychiatrii, prowadzące lub atestujące szkolenia w zakresie oddziaływań psychoterapeutycznych mających zastosowanie w leczeniu zaburzeń zdrowia, wyłącznie metodami o udowodnionej naukowo skuteczności, które uzyskały pozytywną opinię konsultanta krajowego w dziedzinie psychiatrii;
 ”
 ;

2)

w załączniku nr 2 do rozporządzenia w tabeli nr 3 „AMBULATORYJNE ŚWIADCZENIA DIAGNOSTYCZNE KOSZTOCHŁONNE (ASDK)” w części 2 „Przedmiot postępowania: Badania przewodu pokarmowego - kolonoskopia” w:

a)

kryterium „Jakość” w kategorii „Realizacja wybranych świadczeń” uchyla się ppkt 2.2,

b)

kryterium „Kompleksowość” dodaje się ppkt 1.3 w brzmieniu:

1.3. Realizacja umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju programy zdrowotne w zakresie Programu badań przesiewowych raka jelita grubego - w lokalizacji.
6
   

3)

w załączniku nr 3 do rozporządzenia w tabeli nr 1 „LECZENIE SZPITALNE - HOSPITALIZACJA” w części 56 „Przedmiot postępowania: Szpitalny oddział ratunkowy” w lp. II w pkt 1 Poradnie/oddziały/pracownie/gabinety/inne komórki w kolumnie nr 4 ppkt 1.17 otrzymuje brzmienie:

1.17.

Wpisane w rejestrze Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego całodobowe lądowisko lub całodobowe lotnisko, o których mowa w § 3 ust. 7, 8 i 10 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie szpitalnego oddziału ratunkowego   (Dz. U. z 2021 r. poz. 2048, z późn. zm.).
 ”
 ;

4)

w załączniku nr 4 do rozporządzenia w tabeli nr 1 „OPIEKA PSYCHIATRYCZNA I LECZENIE UZALEŻNIEŃ”:

a)

w części 2 „Przedmiot postępowania: Świadczenia psychiatryczne dla dzieci i młodzieży” w lp. I w pkt 3 „Monitorowanie procesu psychoterapii” w kolumnie nr 4 w ppkt 3.1 po wyrazach „certyfikat superwizora psychoterapii” dodaje się wyrazy „lub psychoterapeutę będącego w trakcie szkolenia dotyczącego superwizji psychoterapii”,

b)

w części 4 „Przedmiot postępowania: Świadczenia psychiatryczne dla przewlekle chorych” w lp. I w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.6 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„ 

6)

posiada inne wykształcenie, jeżeli:

a)

uzyskała pozytywną opinię kierownika ośrodka prowadzącego terapię zajęciową dla chorych psychicznie, po co najmniej rocznej praktyce w zakresie terapii zajęciowej w tym ośrodku, lub

b)

uzyskała pozytywną opinię kierownika oddziału na podstawie co najmniej rocznego doświadczenia w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz posiada kompetencje i wiedzę w zakresie terapii zajęciowej -w przypadku realizacji świadczeń z zakresu psychiatrii dzieci i młodzieży
 ”
 ,

c)

w części 18 „Przedmiot postępowania: Leczenie alkoholowych zespołów abstynencyjnych (detoksykacja)” w lp. I w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 ppkt 1.8 otrzymuje brzmienie:

1.8.

Osoba, która posiada kwalifikacje specjalisty psychoterapii uzależnień uzyskane na podstawie ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii   (Dz. U. z 2023 r. poz. 172, z późn. zm.) lub przepisów wydanych na podstawie art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi   (Dz. U. z 2023 r. poz. 165, z późn. zm.) lub uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie psychoterapii uzależnień, zwana dalej „specjalistą psychoterapii uzależnień” - równoważnik co najmniej 1 etatu na 40 łóżek.
 ”
 ,

d)

w części 20 „Przedmiot postępowania: Leczenie uzależnień stacjonarne” w lp. I:
  •   -  
    w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.4 po wyrazach „osoba ubiegająca się o otrzymanie certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień” dodaje się przecinek i wyrazy „lub osoba w trakcie specjalizacji w dziedzinie psychoterapii uzależnień”,
  •   -  
    w pkt 2 „Monitorowanie procesu terapii uzależnień” w kolumnie nr 4 ppkt 2.1 otrzymuje brzmienie:

    2.1.

    Udokumentowane systematyczne zewnętrzne monitorowanie procesu terapii uzależnień przez osobę posiadającą wpis na prowadzoną przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom listę osób uprawnionych do prowadzenia superwizji - co najmniej 8 razy w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, proporcjonalnie do czasu obowiązywania umowy we wskazanym okresie, zwane dalej „superwizją terapii uzależnień” - w lokalizacji.
     ”
     ,

e)

w części 21 „Przedmiot postępowania: Świadczenia terapii uzależnienia od alkoholu stacjonarne” w lp. I w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.4 po wyrazach „osoba ubiegająca się o otrzymanie certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień” dodaje się przecinek i wyrazy „lub osoba w trakcie specjalizacji w dziedzinie psychoterapii uzależnień”,

f)

w części 21a „Przedmiot postępowania: Świadczenia terapii dla uzależnionych od alkoholu ze współistniejącymi innymi zaburzeniami psychicznymi (podwójna diagnoza)” w lp. I w pkt 1 „Personel” w ppkt 1.6 po wyrazach „osoba ubiegająca się o otrzymanie certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień” dodaje się przecinek i wyrazy „lub osoba w trakcie specjalizacji w dziedzinie psychoterapii uzależnień”,

g)

w części 22 „Przedmiot postępowania: Krótkoterminowe świadczenia terapii uzależnienia od substancji psychoaktywnych” w lp. I w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.4 po wyrazach „osoba ubiegająca się o otrzymanie certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień” dodaje się przecinek i wyrazy „lub osoba w trakcie specjalizacji w dziedzinie psychoterapii uzależnień”,

h)

w części 23 „Przedmiot postępowania: Świadczenia terapii dla uzależnionych od substancji psychoaktywnych ze współistniejącymi innymi zaburzeniami psychicznymi, głównie psychotycznymi (podwójna diagnoza)” w lp. I w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.4 po wyrazach „osoba ubiegająca się o otrzymanie certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień” dodaje się przecinek i wyrazy „lub osoba w trakcie specjalizacji w dziedzinie psychoterapii uzależnień”,

i)

w części 24 „Przedmiot postępowania: Świadczenia rehabilitacyjne dla uzależnionych od substancji psychoaktywnych” w lp. I w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.4 po wyrazach „osoba ubiegająca się o otrzymanie certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień” dodaje się przecinek i wyrazy „lub osoba w trakcie specjalizacji w dziedzinie psychoterapii uzależnień”,

j)

w części 25 „Przedmiot postępowania: Świadczenia rehabilitacji dla uzależnionych od substancji psychoaktywnych ze współistniejącymi innymi zaburzeniami psychicznymi, głównie psychotycznymi (podwójna diagnoza)” w lp. I w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.4 po wyrazach „osoba ubiegająca się o otrzymanie certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień” dodaje się przecinek i wyrazy „lub osoba w trakcie specjalizacji w dziedzinie psychoterapii uzależnień”,

k)

w części 37 „Przedmiot postępowania: Świadczenia dzienne terapii uzależnienia od alkoholu” w lp. I w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.5 po wyrazach „osoba ubiegająca się o otrzymanie certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień” dodaje się przecinek i wyrazy „lub osoba w trakcie specjalizacji w dziedzinie psychoterapii uzależnień”,

l)

w części 38 „Przedmiot postępowania: Świadczenia dzienne terapii uzależnienia od substancji psychoaktywnych” w lp. I w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.3 po wyrazach „osoba ubiegająca się o otrzymanie certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień” dodaje się przecinek i wyrazy „lub osoba w trakcie specjalizacji w dziedzinie psychoterapii uzależnień”,

m)

w części 39 „Przedmiot postępowania: Świadczenia dzienne leczenia uzależnień” w lp. I w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.3 po wyrazach „osoba ubiegająca się o otrzymanie certyfikatu specjalisty psychoterapii uzależnień” dodaje się przecinek i wyrazy „lub osoba w trakcie specjalizacji w dziedzinie psychoterapii uzależnień”,

n)

części 54-56 otrzymują brzmienie:

54. Przedmiot postępowania: ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży -I poziom referencyjny / zespól środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny 
1 
2 
3 
4 
5 
6 
Lp. 
Kryterium 
Kategoria 
Oceniany warunek 
Liczba punktów 
Uwagi 
I. 
Jakość
1. Personel
1.1. W zespole - specjalista w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży lub osoba posiadająca decyzję ministra właściwego do spraw zdrowia o uznaniu dorobku naukowego lub zawodowego za równoważny ze zrealizowaniem programu szkolenia specjalizacyjnego w tej dziedzinie, zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia, lub osoba posiadająca certyfikat psychoterapeuty - równoważnik co najmniej 0,5 etatu.
10
 
1.2. W ośrodku - specjalista w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży lub osoba posiadająca decyzję ministra właściwego do spraw zdrowia o uznaniu dorobku naukowego lub zawodowego za równoważny ze zrealizowaniem programu szkolenia specjalizacyjnego w tej dziedzinie, zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia, lub osoba posiadająca certyfikat psychoterapeuty - równoważnik co najmniej 1 etatu.
10
 
1.3. W zespole - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - równoważnik co najmniej 0,25 etatu.
10
Jedna odpowiedź do wyboru
1.4. W zespole - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - równoważnik co najmniej 0,5 etatu.
20
1.5. W ośrodku - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - równoważnik co najmniej 0,5 etatu.
10
Jedna odpowiedź do wyboru
1.6. W ośrodku - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - równoważnik co najmniej 1 etatu.
20
     
1.7. W zespole - osoba, która posiada co najmniej wykształcenie średnie i ukończyła szkolenie z zakresu terapii środowiskowej określone w zatwierdzonym przez ministra właściwego do spraw zdrowia ramowym programie szkolenia z zakresu terapii środowiskowej, lub osoba posiadająca certyfikat potwierdzający nadanie kwalifikacji rynkowej „Prowadzenie terapii środowiskowej dzieci i młodzieży” włączonej do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w rozumieniu art. 2 pkt 25 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2020 r. poz. 226) - równoważnik co najmniej 0,5 etatu.
5
 
1.8. W ośrodku - osoba, która posiada co najmniej wykształcenie średnie i ukończyła szkolenie z zakresu terapii środowiskowej określone w zatwierdzonym przez ministra właściwego do spraw zdrowia ramowym programie szkolenia z zakresu terapii środowiskowej, lub osoba posiadająca certyfikat potwierdzający nadanie kwalifikacji rynkowej „Prowadzenie terapii środowiskowej dzieci i młodzieży” włączonej do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w rozumieniu art. 2 pkt 25 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji -równoważnik co najmniej 1 etatu.
5
 
2. Monitorowanie procesu udzielania świadczeń
2.1. Udokumentowane, systematyczne zewnętrzne monitorowanie procesu diagnostyczno-terapeutycznego realizowanego przez zespół specjalistów udzielających świadczeń opieki zdrowotnej prowadzone co najmniej 8 razy w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, proporcjonalnie do czasu obowiązywania umowy we wskazanym okresie, zwane dalej „superwizją zespołu”.
5
 
3. Wykonanie umowy
3.1. Realizacja umowy przez oferenta w ostatnim zamkniętym okresie rozliczeniowym poprzedzającym o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, na obszarze danego województwa, którego dotyczy postępowanie, na poziomie co najmniej 80% kwoty zobowiązania określonej w tej umowie, z wyłączeniem ryczałtu, w zakresie przedmiotu postępowania ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci młodzieży - I poziom referencyjny albo zespół środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży -
I poziom referencyjny.
4
 
II.
Dostępność
1. Dostępność do świadczeń
1.1. Realizacja przez oferenta w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, co najmniej 20% wizyt, porad domowych lub środowiskowych w stosunku do liczby wszystkich świadczeń wykonanych w zakresie przedmiotu postępowania ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży -I poziom referencyjny albo zespół środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży -I poziom referencyjny.
4
Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Realizacja przez oferenta w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, co najmniej 30% wizyt, porad domowych lub środowiskowych w stosunku do liczby wszystkich świadczeń wykonanych w zakresie przedmiotu postępowania ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży -I poziom referencyjny albo zespół środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży -I poziom referencyjny.
6
2. Organizacja udzielania świadczeń
2.1. Realizacja świadczeń co najmniej 3 razy w tygodniu między godziną 16.00 a 20.00.
5
 
2.2. Realizacja świadczeń w każdą sobotę.
7
 
III.
Kompleksowość
1. Pozostałe warunki
1.1. Oferent realizuje umowę na obszarze województwa, którego dotyczy postępowanie w zakresie przedmiotu postępowania ośrodek wysokospecjalistycznej całodobowej opieki psychiatrycznej - III poziom referencyjny.
15
Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Oferent realizuje umowę na obszarze województwa, którego dotyczy postępowanie w zakresie przedmiotu postępowania świadczenia psychiatryczne ambulatoryjne dla dzieci i młodzieży lub świadczenia psychiatryczne dla dzieci i młodzieży.
10
1.3. Oferent realizuje umowę na obszarze województwa, którego dotyczy postępowanie w zakresie przedmiotu postępowania centrum zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży - II poziom referencyjny.
10
1.4. Oferent realizuje umowę na obszarze województwa, którego dotyczy postępowanie w zakresie przedmiotu postępowania centrum zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży - poradnia zdrowia psychicznego -II poziom referencyjny.
8
IV. 
Cena
1. Cena
1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.
Maksymalnie
3
 
55. Przedmiot postępowania: centrum zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży - II poziom referencyjny 
1 
2 
3 
4 
5 
6
Lp. 
Kryterium 
Kategoria 
Oceniany warunek 
Liczba punktów 
Uwagi 
I.
Jakość
1. Personel
1.1. W poradni - lekarz specjalista w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży - równoważnik co najmniej 1 etatu.
10
Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. W poradni - lekarz specjalista w dziedzinie psychiatrii dla dzieci i młodzieży - równoważnik co najmniej 0,5 etatu.
5
1.3. W oddziale - lekarz specjalista w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży - równoważnik co najmniej 0,5 etatu przeliczeniowego na 15 miejsc.
9
 
     
1.4. W poradni - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - równoważnik co najmniej 0,5 etatu.
7
 
1.5. W oddziale - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - równoważnik 0,5 etatu przeliczeniowego na 15 miejsc.
5
 
1.6. W poradni - specjalista w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży lub osoba posiadająca decyzję ministra właściwego do spraw zdrowia o uznaniu dorobku naukowego lub zawodowego za równoważny ze zrealizowaniem programu szkolenia specjalizacyjnego w tej dziedzinie, zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia, lub osoba posiadająca certyfikat psychoterapeuty - równoważnik co najmniej 1 etatu.
6
 
1.7. W oddziale - specjalista w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży lub osoba posiadająca decyzję ministra właściwego do spraw zdrowia o uznaniu dorobku naukowego lub zawodowego za równoważny ze zrealizowaniem programu szkolenia specjalizacyjnego w tej dziedzinie, zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia, lub osoba posiadająca certyfikat psychoterapeuty - równoważnik co najmniej 2 etatów przeliczeniowych na 15 miejsc.
6
 
1.8. W oddziale - osoba prowadząca terapię zajęciową -równoważnik co najmniej 1,5 etatu przeliczeniowego na 15 miejsc.
5
Jedna odpowiedź do wyboru
1.9. W oddziale - osoba prowadząca terapię zajęciową -równoważnik co najmniej 1 etatu przeliczeniowego na 15 miejsc.
3
1.10. W oddziale - pedagog lub logopeda w rozumieniu § 2 pkt 4 rozporządzenia w sprawie leczenia psychiatrycznego, lub neurologopeda, lub dietetyk, lub fizjoterapeuta - równoważnik co najmniej 0,75 etatu przeliczeniowego na 15 miejsc.
2
 
1.11. W oddziale - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego lub w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego - nie mniej niż jeden etat na 10-45 miejsc; a powyżej 45 miejsc -proporcjonalnie.
3
Jedna odpowiedź do wyboru
1.12. W oddziale - pielęgniarka po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego lub pielęgniarka w trakcie kursu kwalifikacyjnego w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego - nie mniej niż jeden etat na 10-45 miejsc; a powyżej 45 miejsc -proporcjonalnie.
1,5
1.13. W poradni - fizjoterapeuta z co najmniej 5-letnim doświadczeniem lub specjalista w dziedzinie fizjoterapii -równoważnik co najmniej 0,5 etatu.
2
 
1.14. W poradni - logopeda - równoważnik co najmniej 0,25 etatu.
2
 
1.15. W poradni - osoba prowadząca terapię zajęciową -równoważnik co najmniej 0,5 etatu.
2
 
1.16. W poradni - pracownik socjalny - równoważnik co najmniej 10% czasu poradni.
1
 
   
2. Monitorowanie procesu udzielania świadczeń
2.1. Superwizja zespołu.
6
 
II.
Kompleksowość
1. Pozostałe warunki
1.1. Oferent realizuje świadczenia w oddziale dziennym z realizacją obowiązku szkolnego w oddziale w czasie roku szkolnego.
8
Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Oferent realizuje świadczenia w oddziale dziennym z realizacją obowiązku szkolnego w lokalizacji w czasie roku szkolnego.
4
1.3. Oferent realizuje umowę na obszarze województwa, którego dotyczy postępowanie w zakresie przedmiotu postępowania świadczenia dzienne rehabilitacyjne dla osób z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
8
 
1.4. Oferent realizuje umowę na obszarze województwa, którego dotyczy postępowanie w zakresie przedmiotu postępowania ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży -I poziom referencyjny.
10
Jedna odpowiedź do wyboru
1.5. Oferent realizuj e umowę na obszarze województwa, którego dotyczy postępowanie w zakresie przedmiotu postępowania zespół środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny.
7
1.6. Zapewnienie konsultacji lekarza specjalisty w dziedzinie neurologii dziecięcej lub lekarza specjalisty w dziedzinie pediatrii - przeszkolonych w zakresie diagnostyki i terapii autyzmu - w lokalizacji.
3
 
III.
Dostępność
1. Organizacja udzielania świadczeń
1.1. Realizacja świadczeń w poradni w każdą sobotę przez co najmniej 4 godziny.
6
 
1.2. Realizacja świadczeń w poradni w wymiarze co najmniej 40 godzin tygodniowo.
6
Jedna odpowiedź do wyboru
1.3. Realizacja świadczeń w poradni w wymiarze co najmniej 30 godzin tygodniowo.
3
IV.
Cena
1. Cena
1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.
Maksymalnie
3
 
55a. Przedmiot postępowania: centrum zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży - poradnia zdrowia psychicznego -II poziom referencyjny 
1 
2 
3 
4 
5 
6 
Lp. 
Kryterium 
Kategoria 
Oceniany warunek 
Liczba punktów 
Uwagi 
I.
Jakość
1. Personel
1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży - równoważnik co najmniej 1 etatu.
16
Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Lekarz specjalista w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży - równoważnik co najmniej 0,5 etatu.
8
1.3. Specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - równoważnik co najmniej 0,5 etatu.
7
 
1.4. Specjalista w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży lub osoba posiadająca decyzję ministra właściwego do spraw zdrowia o uznaniu dorobku naukowego lub zawodowego za równoważny ze zrealizowaniem programu szkolenia specjalizacyjnego w tej dziedzinie, zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia, lub osoba posiadająca certyfikat psychoterapeuty - równoważnik co najmniej 1 etatu.
8
 
     
1.5. Fizjoterapeuta z co najmniej 5-letnim doświadczeniem lub specjalista w dziedzinie fizjoterapii -równoważnik co najmniej 0,5 etatu.
3
 
1.6. Logopeda w rozumieniu § 2 pkt 4 rozporządzenia w sprawie leczenia psychiatrycznego - równoważnik co najmniej 0,25 etatu.
3
 
1.7. Osoba prowadząca terapię zajęciową -równoważnik co najmniej 0,5 etatu.
3
 
1.8. Pracownik socjalny - równoważnik co najmniej 10% czasu poradni.
1
 
2. Monitorowanie procesu udzielania świadczeń
2.1. Superwizja zespołu.
8
 
II. 
Kompleksowość
1. Pozostałe warunki
1.1. Oferent realizuje umowę na obszarze województwa, którego dotyczy postępowanie w zakresie przedmiotu postępowania ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży -I poziom referencyjny.
9
Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Oferent realizuje umowę na obszarze województwa, którego dotyczy postępowanie w zakresie przedmiotu postępowania zespół środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży -I poziom referencyjny.
6
1.3. Zapewnienie konsultacji lekarza specjalisty w dziedzinie neurologii dziecięcej lub lekarza specjalisty w dziedzinie pediatrii - przeszkolonych w zakresie diagnostyki i terapii autyzmu - w lokalizacji.
3
 
III.
Dostępność
1. Organizacja udzielania świadczeń
1.1. Realizacja świadczeń w każdą sobotę przez co najmniej 4 godziny.
8
 
1.2. Realizacja świadczeń w poradni w wymiarze co najmniej 40 godzin tygodniowo.
8
Jedna odpowiedź do wyboru
1.3. Realizacja świadczeń w poradni w wymiarze co najmniej 30 godzin tygodniowo.
4
IV.
Cena
1. Cena
1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.
Maksymalnie
3
 
56. Przedmiot postępowania: ośrodek wysokospecjalistycznej całodobowej opieki psychiatrycznej - III poziom referencyjny 
1 
2 
3 
4 
5 
6 
Lp. 
Kryterium 
Kategoria 
Oceniany warunek 
Liczba punktów 
Uwagi 
I.
Jakość
1. Personel
1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży - równoważnik co najmniej 2 etatów przeliczeniowych na 40 łóżek.
18
 
1.2. Specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - równoważnik co najmniej 1 etatu przeliczeniowego na 40 łóżek.
13
 
     
1.3. Specjalista w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży lub osoba posiadająca decyzję ministra właściwego do spraw zdrowia o uznaniu dorobku naukowego lub zawodowego za równoważny ze zrealizowaniem programu szkolenia specjalizacyjnego w tej dziedzinie, zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia, lub osoba posiadająca certyfikat psychoterapeuty - równoważnik co najmniej 3 etatów przeliczeniowych na 40 łóżek.
6
Jedna odpowiedź do wyboru
1.4. Specjalista w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży lub osoba posiadająca decyzję ministra właściwego do spraw zdrowia o uznaniu dorobku naukowego lub zawodowego za równoważny ze zrealizowaniem programu szkolenia specjalizacyjnego w tej dziedzinie, zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia, lub osoba posiadająca certyfikat psychoterapeuty - równoważnik co najmniej 2,5 etatu przeliczeniowego na 40 łóżek.
5
1.5. Specjalista w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży lub osoba posiadająca decyzję ministra właściwego do spraw zdrowia o uznaniu dorobku naukowego lub zawodowego za równoważny ze zrealizowaniem programu szkolenia specjalizacyjnego w tej dziedzinie, zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia, lub osoba posiadająca certyfikat psychoterapeuty - równoważnik co najmniej 2 etatów przeliczeniowych na 40 łóżek.
4
1.6. Osoba prowadząca terapię zajęciową -równoważnik co najmniej 2 etatów przeliczeniowych na 40 łóżek.
4
 
1.7. Pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego lub w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego -równoważnik co najmniej 1 etatu.
5
Jedna odpowiedź do wyboru
1.8. Pielęgniarka po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego lub pielęgniarka w trakcie kursu kwalifikacyjnego w dziedzinie pielęgniarstwa psychiatrycznego -równoważnik co najmniej 1 etatu.
3
1.9. Świadczeniodawca zapewnia w oddziale całodobową opiekę lekarza specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży lub lekarza specjalisty psychiatrii, lub lekarza ze specjalizacją pierwszego stopnia z psychiatrii dzieci i młodzieży, lub lekarza ze specjalizacją pierwszego stopnia z psychiatrii.
2
 
1.10. Pedagog lub logopeda, lub neurologopeda, lub dietetyk, lub fizjoterapeuta - równoważnik co najmniej 0,5 etatu przeliczeniowego na 40 łóżek.
2
 
2. Monitorowanie procesu udzielania świadczeń
2.1. Superwizja zespołu.
12
 
   
3. Pozostałe warunki
3.1. W oddziale co najmniej jednoosobowa separatka zaopatrzona w:
1) drzwi odporne na zniszczenie, otwierające się na zewnątrz, z okienkiem obserwacyjnym szklonym szkłem hartowanym, wyposażone w podwójny system zamykania od zewnątrz, bez klamki od wewnątrz;
2) ściany i podłogę gładkie, jasne, wyłożone wykładziną odporną na zniszczenie;
3) oświetlenie zabezpieczone szkłem bezpiecznym; lampa i żarówka są dostępne wyłącznie od zewnątrz pokoju;
4) system wentylacji niedostępny dla osoby izolowanej;
5) system ogrzewania uniemożliwiający dostęp osoby izolowanej do grzejnika lub innego źródła ciepła;
6) własne pomieszczenie higieniczno-sanitarne wyposażone dodatkowo w miskę ustępową, natrysk i umywalkę, odporne na umyślne zniszczenie;
7) łóżko wyposażone w materac niepalny, odporny na zniszczenie;
8) system monitoringu z kamerą, posiadający rezerwowe zasilanie wyposażone w funkcję autostartu; kamera jest niedostępna dla osoby izolowanej oraz zabezpieczona przed uszkodzeniem.
5
 
3.2. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z możliwością obserwacji świadczeniobiorcy, zaopatrzony w węzeł sanitarny.
2
 
3.3. W oddziale co najmniej 1 pokój wieloosobowy z możliwością obserwacji świadczeniobiorców, zaopatrzony w węzeł sanitarny.
3
 
3.4. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania.
3
 
II.
Kompleksowość
1. Sposób realizacji umowy
1.1. Oferent realizuje umowę na obszarze województwa, którego dotyczy postępowanie w zakresie przedmiotu postępowania świadczenia dzienne rehabilitacyjne dla osób z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
2
 
III.
Cena
1. Cena
1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.
Maksymalnie
3
 
           

5)

w załączniku nr 7 do rozporządzenia w tabeli nr 1 „LECZENIE STOMATOLOGICZNE”:

a)

w części 1 „Przedmiot postępowania: Świadczenia ogólnostomatologiczne”:
  •   -  
    w lp. I:
    •   -  
      w pkt 1 „Personel” ppkt 1.1-1.7 otrzymują brzmienie:

      1.1. Lekarz dentysta, który posiada specjalizację II stopnia lub tytuł specjalisty w określonej dziedzinie medycyny, zwany dalej „lekarzem dentystą specjalistą”, w dziedzinie stomatologii zachowawczej lub stomatologii zachowawczej z endodoncją - 100% czasu pracy poradni.
      15
      Jedna odpowiedź do wyboru
      1.2. Lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii zachowawczej lub stomatologii zachowawczej z endodoncją - co najmniej 75% czasu pracy poradni.
      11
      1.3. Lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii zachowawczej lub stomatologii zachowawczej z endodoncją - co najmniej 50% czasu pracy poradni.
      6
      1.4. Lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii ogólnej z co najmniej 10-letnim stażem pracy - co najmniej 75% czasu pracy poradni.
      9
      Jedna odpowiedź do wyboru
      1.5. Lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii ogólnej z co najmniej 10-letnim stażem pracy - co najmniej 25% czasu pracy poradni.
      3
      1.6. Lekarz dentysta ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie stomatologii ogólnej - 100% czasu pracy poradni.
      6
      Jedna odpowiedź do wyboru
      1.7. Lekarz dentysta ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie stomatologii ogólnej - co najmniej 75% czasu pracy poradni.
      3
           

    •   -  
      w pkt 2 „Sprzęt i aparatura medyczna” dodaje się ppkt 2.4 w brzmieniu:

      2.4. Separator amalgamatu - w miejscu udzielania świadczeń.
      5
       
           

    •   -  
      lp. IV otrzymuje brzmienie:

      IV.
      Cena
      1. Cena
      1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.
      Maksymalnie 8
       
                 

b)

w części 2 „Przedmiot postępowania: Świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży/Świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży udzielane w gabinecie dentystycznym zlokalizowanym w szkole”:
  •   -  
    w lp. I w pkt 2 „Sprzęt i aparatura medyczna” dodaje się ppkt 2.4 w brzmieniu:

    2.4. Separator amalgamatu - w miejscu udzielania świadczeń.
    5
     
         

  •   -  
    lp. II otrzymuje brzmienie:

    II.
    Kompleksowość
    1. Sposób wykonania umowy
    1.1. Realizacja umowy w zakresie świadczenia ortodoncji dla dzieci i młodzieży.
    6
     
    1.2. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem prac techników dentystycznych oraz badań histopatologicznych.
    2
     
    1.3. Realizacja umowy w zakresie: świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży.
    10
    Dotyczy przedmiotu postępowania: Świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży udzielane w gabinecie dentystycznym zlokalizowanym w szkole
    1.4. Realizacja umowy w zakresie: świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży udzielane w gabinecie dentystycznym zlokalizowanym w szkole.
    10
    Dotyczy przedmiotu postępowania: Świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży
               

  •   -  
    lp. IV otrzymuje brzmienie:

    IV.
    Cena
    1. Cena
    1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.
    Maksymalnie 8
             

c)

w części 2a „Przedmiot postępowania: Świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży udzielane w dentobusie”:
  •   -  
    w lp. I:
    •   -  
      pkt 1 „Personel” otrzymuje brzmienie:

      1. Personel
      1.1. Lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii dziecięcej - 100% czasu pracy poradni.
      17
      Jedna odpowiedź do wyboru
      1.2. Lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii dziecięcej - co najmniej 75% czasu pracy poradni.
      13
      1.3. Lekarz dentysta specjalista w dziedzinie stomatologii dziecięcej - co najmniej 50% czasu pracy poradni.
      9
      1.4. Lekarz dentysta z co najmniej 10-letnim stażem pracy z dziećmi - 100% czasu pracy poradni.
      13
      Jedna odpowiedź do wyboru
      1.5. Lekarz dentysta z co najmniej 5-letnim stażem pracy z dziećmi - 100% czasu pracy poradni.
      9
      1.6. Pozostały personel, o którym mowa w § 2 pkt 4 lit. c lub d rozporządzenia stomatologicznego - 100% czasu pracy poradni.
      7
      Jedna odpowiedź do wyboru
      1.7. Pozostały personel, o którym mowa w § 2 pkt 4 lit. c lub d rozporządzenia stomatologicznego - co najmniej 75% czasu pracy poradni.
      3
      1.8. Pozostały personel, o którym mowa w § 2 pkt 4 lit. b rozporządzenia stomatologicznego - 100% czasu pracy poradni.
      5
      1.9. Pozostały personel, o którym mowa w § 2 pkt 4 lit. b rozporządzenia stomatologicznego - co najmniej 75% czasu pracy poradni.
      4
             

    •   -  
      dodaje się pkt 3 w brzmieniu:

      3. Sprzęt i aparatura medyczna
      3.1. Separator amalgamatu - w miejscu udzielania świadczeń.
      5
       
             

    •   -  
      lp. III otrzymuje brzmienie:

      III.
      Cena
      1. Cena
      1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.
      Maksymalnie 8
               

d)

w części 3 „Przedmiot postępowania: Świadczenia ogólnostomatologiczne udzielane w znieczuleniu ogólnym”:
  •   -  
    w lp. I w pkt 2 „Sprzęt i aparatura medyczna” dodaje się ppkt 2.3 w brzmieniu:

    2.3. Separator amalgamatu - w miejscu udzielania świadczeń.
    4
     
         

  •   -  
    lp. II i III otrzymują brzmienie:

    II.
    Kompleksowość
    1. Sposób wykonania umowy
    1.1. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, umowy zawartej w zakresie świadczenia ogólnostomatologiczne.
    4
     
    1.2. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem prac techników dentystycznych oraz badań histopatologicznych.
    3
     
    III.
    Cena
    1. Cena
    1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.
    Maksymalnie 8
               

e)

w części 4 „Przedmiot postępowania: Świadczenia chirurgii stomatologicznej i periodontologii” w lp. I w pkt 1 „Personel” ppkt 1.1-1.3 otrzymują brzmienie:

1.1. Lekarz lub lekarz dentysta, specjalista w dziedzinie chirurgii stomatologicznej lub chirurgii szczękowo-twarzowej, lub chirurgii szczękowej - co najmniej 75% czasu pracy poradni.
12
Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Lekarz lub lekarz dentysta, specjalista w dziedzinie chirurgii stomatologicznej lub chirurgii szczękowo-twarzowej, lub chirurgii szczękowej - co najmniej 50% czasu pracy poradni.
8
1.3. Lekarz lub lekarz dentysta, specjalista w dziedzinie chirurgii stomatologicznej lub chirurgii szczękowo-twarzowej, lub chirurgii szczękowej - co najmniej 25% czasu pracy poradni.
6
     

f)

w części 10 „Przedmiot postępowania: Świadczenia stomatologiczne dla świadczeniobiorców z grupy wysokiego ryzyka chorób zakaźnych, w tym chorych na AIDS”:
  •   -  
    w lp. I:
    •   -  
      pkt 1 „Personel” otrzymuje brzmienie:

      1. Personel
      1.1. Lekarz dentysta specjalista -100% czasu pracy poradni.
      20
      Jedna odpowiedź do wyboru
      1.2. Lekarz dentysta specjalista - co najmniej 75% czasu pracy poradni.
      14
      1.3. Lekarz dentysta specjalista - co najmniej 50% czasu pracy poradni.
      9
      1.4. Pozostały personel, o którym mowa w § 2 pkt 4 lit. c lub d rozporządzenia stomatologicznego - 100% czasu pracy poradni.
      5
      Jedna odpowiedź do wyboru
      1.5. Pozostały personel, o którym mowa w § 2 pkt 4 lit. c lub d rozporządzenia stomatologicznego - co najmniej 75% czasu pracy poradni.
      2
      1.6. Pozostały personel, o którym mowa w § 2 pkt 4 lit. b rozporządzenia stomatologicznego - 100% czasu pracy poradni.
      3
      1.7. Pozostały personel, o którym mowa w § 2 pkt 4 lit. b rozporządzenia stomatologicznego - co najmniej 75% czasu pracy poradni.
      2
             

    •   -  
      w pkt 2 „Sprzęt i aparatura medyczna” dodaje się ppkt 2.4 w brzmieniu:

      2.4. Separator amalgamatu - w miejscu udzielania świadczeń.
      5
       
           

    •   -  
      lp. IV otrzymuje brzmienie:

      IV.
      Cena
      1. Cena
      1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.
      Maksymalnie 8
               

6)

w załączniku nr 9 do rozporządzenia w tabeli nr 1 „ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE KONTRAKTOWANE ODRĘBNIE”:

a)

w części 4 „Przedmiot postępowania: Tlenoterapia w warunkach domowych” w lp. I w pkt 1 „Personel” w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 otrzymuje brzmienie:

1.1.

Lekarz specjalista posiadający certyfikat szkolenia w zakresie domowego leczenia tlenem, wydany przez Instytut Gruźlicy i Chorób Płuc lub uczelnię, o której mowa w art. 460 ust. 5 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. -Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce   (Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.).
 ”
 ,

b)

w części 8 „Przedmiot postępowania: Badania genetyczne” w lp. I w pkt 4 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 w ppkt 4.1 wyrazy „art. 30b ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o diagnostyce laboratoryjnej (Dz. U. 2014 r. poz. 1384, z późn. zm.)” zastępuje się wyrazami „art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej (Dz. U. poz. 2280)”,

c)

w części 21 „Przedmiot postępowania: Koordynowana opieka nad kobietą w ciąży (KOC)” w lp. I w pkt 2 „Pozostały personel” w kolumnie nr 4 ppkt 2.1 i 2.2 otrzymują brzmienie:

2.1.

Równoważnik co najmniej 0,44 etatu na 1 łóżko w systemie „matka z dzieckiem” - położna - zapewnienie całodobowej opieki okołoporodowej we wszystkie dni tygodnia, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 16 sierpnia 2018 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki okołoporodowej   (Dz. U. poz. 1756, z późn. zm.), zwanym dalej „rozporządzeniem o opiece okołoporodowej”.

2.2.

Równoważnik co najmniej 3 etatów - położna - zapewnienie realizacji zadań określonych w:

1)

rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 24 września 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej   (Dz. U. z 2021 r. poz. 540, z późn. zm.);

2)

rozporządzeniu o opiece okołoporodowej.
 ”
 ,

d)

w części 22 „Przedmiot postępowania: Kompleksowe leczenie wrodzonej sztywności wielostawowej” w lp. II w pkt 1 „Kompleksowość” w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 otrzymuje brzmienie:

1.1.

Pracownia lub zakład wykonujący wyroby wykonywane na zamówienie w rozumieniu art. 2 pkt 36 ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych   (Dz. U. poz. 974).
 ”
 ,

e)

w części 23 „Przedmiot postępowania: Opieka nad rodzinami wysokiego, dziedzicznie uwarunkowanego ryzyka zachorowania na raka piersi lub raka jajnika” w lp. II w pkt 1 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 i 1.2 otrzymują brzmienie:

1.1.

Medyczne laboratorium diagnostyczne wpisane do ewidencji laboratoriów prowadzonej przez Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych, o której mowa w art. 68 ust. 6 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 tej ustawy, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego z pracownią genetyczną - w lokalizacji.

1.2.

Medyczne laboratorium diagnostyczne wpisane do ewidencji laboratoriów prowadzonej przez Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych, o której mowa w art. 68 ust. 6 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, z pracownią genetyczną - w lokalizacji.
 ”
 ,

f)

w części 24 „Przedmiot postępowania: Opieka nad rodzinami wysokiego, dziedzicznie uwarunkowanego ryzyka zachorowania na raka jelita grubego lub raka błony śluzowej trzonu macicy” w lp. II w pkt 1 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 i 1.2 otrzymują brzmienie:

1.1.

Medyczne laboratorium diagnostyczne wpisane do ewidencji laboratoriów prowadzonej przez Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych, o której mowa w art. 68 ust. 6 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 tej ustawy, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego z pracownią genetyczną - w lokalizacji.

1.2.

Medyczne laboratorium diagnostyczne wpisane do ewidencji laboratoriów prowadzonej przez Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych, o której mowa w art. 68 ust. 6 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, z pracownią genetyczną - w lokalizacji.
 ”
 ,

g)

w części 25 „Przedmiot postępowania: Opieka nad rodzinami wysokiego, dziedzicznie uwarunkowanego ryzyka zachorowania na siatkówczaka lub chorobę von Hippel-Lindau (VHL)” w lp. II w pkt 1 „Zapewnienie badań i zabiegów” w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 i 1.2 otrzymują brzmienie:

1.1.

Medyczne laboratorium diagnostyczne wpisane do ewidencji laboratoriów prowadzonej przez Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych, o której mowa w art. 68 ust. 6 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 tej ustawy, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego z pracownią genetyczną - w lokalizacji.

1.2.

Medyczne laboratorium diagnostyczne wpisane do ewidencji laboratoriów prowadzonej przez Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych, o której mowa w art. 68 ust. 6 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, z pracownią genetyczną - w lokalizacji.
 ”
 ,

h)

dodaje się część 26 w brzmieniu:

26. Przedmiot postępowania: Nadzór telemetryczny nad pacjentami z implantowanymi urządzeniami wszczepialnymi 
1 
2 
3 
4 
5 
6
Lp. 
Kryterium 
Kategoria 
Oceniany warunek 
Liczba punktów 
Uwagi 
I.
Jakość
1. Personel
1.1. Czas pracy lekarzy - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii lub kardiologii dziecięcej - posiadający doświadczenie i umiejętności w zakresie programowania i rozwiązywania problemów związanych ze stymulacją serca i umiejętności analizy i leczenia zaburzeń rytmu serca oraz wiedzę z zakresu procedury implantacji stymulatorów serca oraz ICD/CRT-D - co najmniej 50% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni.
19
 
1.2. Czas pracy pielęgniarek - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego lub internistycznego, posiadająca co najmniej 1 rok doświadczenia w pracy w zakresie opieki kardiologicznej oraz przeszkolenie w zakresie analizy danych transmitowanych przez stymulator serca oraz ICD/ CRT-D - co najmniej 50% czasu pracy wszystkich pielęgniarek w poradni.
15
Jedna odpowiedź do wyboru
1.3. Czas pracy pielęgniarek - pielęgniarka po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego, posiadająca co najmniej 1 rok doświadczenia w pracy w zakresie opieki kardiologicznej oraz przeszkolenie w zakresie analizy danych transmitowanych przez stymulator serca oraz ICD/CRT-D - co najmniej 50% czasu pracy wszystkich pielęgniarek w poradni.
7
II.
Kompleksowość
1. Zapewnienie badań i zabiegów
1.1. Realizacja umowy w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna w zakresie kardiologii - w lokalizacji.
7
 
1.2. Realizacja umowy w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna w zakresie kardiologii dziecięcej -w lokalizacji.
7
 
1.3. Oddział kardiologii lub oddział kardiologii dla dzieci, z pracownią elektrofizjologii lub implantacji kardiologicznych elektronicznych urządzeń wszczepialnych - w lokalizacji.
7
 
1.4. Oddział kardiologii lub oddział kardiochirurgii, lub oddział kardiologii dla dzieci zapewniający konsultację lekarza specjalisty w dziedzinie kardiochirurgii, w którym są wykonywane zabiegi usunięcia elektrod stymulatorowych lub defibrylatorowych - w lokalizacji.
7
 
1.5. Realizacja umowy w ramach systemu podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej -w lokalizacji.
10
 
1.6. Medyczne laboratorium diagnostyczne wpisane do ewidencji Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych, o której mowa w art. 68 ust. 6 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej -w lokalizacji.
4
 
III.
Cena
1. Cena
1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia.
Maksymalnie 5
 
           

7)

w załączniku nr 13 do rozporządzenia w tabeli nr 1 „PROGRAMY ZDROWOTNE”:

a)

w części 4 „Przedmiot postępowania: Program badań prenatalnych” w lp. I w pkt 4 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

4.1.

Laboratorium diagnostyczne - wpisane w rejestrze, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego, lub laboratorium diagnostyczne jednostki szkolącej posiadającej akredytację, o której mowa w art. 32 tej ustawy.
 ”
 ,

b)

w części 4a „Przedmiot postępowania: Program badań prenatalnych - część położniczo-ginekologiczna” w lp. I w pkt 3 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

3.1.

Laboratorium diagnostyczne - wpisane w rejestrze, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego, lub laboratorium diagnostyczne jednostki szkolącej posiadającej akredytację, o której mowa w art. 32 tej ustawy.
 ”
 ,

c)

w części 4b „Przedmiot postępowania: Program badań prenatalnych - część genetyczna” w lp. I w pkt 4 „Pozostałe warunki” w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

4.1.

Laboratorium diagnostyczne - wpisane w rejestrze, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego, lub laboratorium diagnostyczne jednostki szkolącej posiadającej akredytację, o której mowa w art. 32 tej ustawy.
 ”
 ;

8)

w załączniku nr 16 do rozporządzenia w tabeli nr 1 „POMOC DORAŹNA I TRANSPORT SANITARNY” w części 2
„ 
Przedmiot postępowania: Świadczenia udzielane przez zespół transportu medycznego”:

a)

w lp. I pkt 1 „Personel” otrzymuje brzmienie:

1. Personel
1.1. Liczba osób uprawnionych do wykonywania medycznych czynności ratunkowych w liczbie nie mniejszej niż dwie, w tym ratownik medyczny z co najmniej 3-letnim stażem pracy w zespole ratownictwa medycznego, lotniczym zespole ratownictwa medycznego lub szpitalnym oddziale ratunkowym i z co najmniej 2-letnim stażem pracy w zespole transportu medycznego lub pielęgniarka posiadająca tytuł specjalisty lub specjalizująca się w dziedzinie pielęgniarstwa ratunkowego, anestezjologii i intensywnej opieki, chirurgii oraz kardiologii z co najmniej 3-letnim stażem pracy w oddziałach tych specjalności, oddziałach pomocy doraźnej, izbach przyjęć lub pogotowiu ratunkowym i z co najmniej 2-letnim stażem pracy w zespole transportu medycznego.
18
Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Liczba osób uprawnionych do wykonywania medycznych czynności ratunkowych w liczbie nie mniejszej niż dwie, w tym ratownik medyczny z co najmniej 3-letnim stażem pracy w zespole ratownictwa medycznego, lotniczym zespole ratownictwa medycznego lub szpitalnym oddziale ratunkowym lub pielęgniarka posiadająca tytuł specjalisty lub specjalizująca się w dziedzinie pielęgniarstwa ratunkowego, anestezjologii i intensywnej opieki, chirurgii oraz kardiologii z co najmniej 3-letnim stażem pracy w oddziałach tych specjalności, oddziałach pomocy doraźnej, izbach przyjęć lub pogotowiu ratunkowym.
15
1.3. Procentowy udział zespołów transportu medycznego realizujących świadczenia w ramach danego zakresu świadczeń w składzie 3-osobowym, w tym przez dwie osoby uprawnione do wykonywania medycznych czynności ratunkowych, wynosi co najmniej 51%.
11
 
       

b)

lp. II otrzymuje brzmienie:

II.
Dostępność
1. Czas dotarcia na miejsce
1.1. Mediana czasu dotarcia zespołu transportu medycznego na miejsce wezwania w przypadku konieczności natychmiastowego udzielania świadczeń nie może być większa niż 20 minut.
17
Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Mediana czasu dotarcia zespołu transportu medycznego na miejsce wezwania w przypadku konieczności natychmiastowego udzielania świadczeń nie może być większa niż 25 minut.
7
 
           

c)

w lp. IV w pkt 1 „Zapewnienie transportu medycznego” w kolumnie nr 4 w ppkt 1.1 po wyrazach „ogłoszenia postępowania” dodaje się wyrazy „lub realizacja umowy w rodzaju pomoc doraźna i transport sanitarny w zakresie: świadczenia udzielane przez zespół transportu medycznego przez okres co najmniej 2 lat, w ciągu ostatnich 5 lat od dnia ogłoszenia postępowania”.

§ 2.

Do postępowań w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.

§ 3.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem § 1 pkt 2 i pkt 6 lit. h, które wchodzą w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1)
Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. z 2021 r. poz. 932).
2)
Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r. poz. 1555, z 2017 r. poz. 498, 852, 1279, 2364 i 2484, z 2018 r. poz. 385 i 1383, z 2019 r. poz. 832, 1887 i 2316, z 2020 r. poz. 1841 i 2428, z 2021 r. poz. 307, 637, 749 i 1765 oraz z 2022 r. poz. 1033, 1421 i 1545.