1.
W ramach współpracy związanej z podawaniem przez Państwową Komisję Wyborczą do publicznej
wiadomości informacji określonych w art. 165 § 1 pkt 3-5 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, Krajowe Biuro Wyborcze zapewnia dostęp do systemu teleinformatycznego, o którym
mowa w art. 162 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, umożliwiający potwierdzanie danych w tym systemie, upoważnionemu przez wójta (burmistrza,
prezydenta miasta) pracownikowi odpowiedzialnemu w urzędzie gminy za aktualizowanie
danych w Centralnym Rejestrze Wyborców i sporządzenie spisów wyborców lub pracownikowi
odpowiedzialnemu za prowadzenie spraw ewidencji ludności.
2.
Wójt (burmistrz, prezydent miasta) realizuje zalecenia wynikające z kontroli aktualizowania
danych zgromadzonych w Centralnym Rejestrze Wyborców i sporządzania spisów wyborców.