W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 7 maja 2015 r. w sprawie określenia
obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp
do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej
(Dz. U. z 2023 r. poz. 1143) w § 3 wprowadza się następujące zmiany:
1)
w pkt 1 lit. d-h otrzymują brzmienie:
„
d)
tor wodny Świnoujście - Szczecin o długości 67,13 km (licząc od punktu o współrzędnych
podanych w układzie „WGS-84” φ = 53°55'45,6”N, λ = 14°16'40,5”E w kierunku południowym),
z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru, przy mijankach i obrotnicach oraz na
odcinkach przejściowych, o podanych parametrach na odcinkach prostych:
-
od km 0 do km 3,1 o szerokości od 210 m do 150 m i głębokości technicznej:
-
- od km 0 do km 2,95: 14,5 m,
-
- od km 2,95 do km 3,1: 13 m,
-
od km 3,1 do km 5,13 o szerokości od 150 m do 90 m i głębokości technicznej 13 m,
-
od km 5,13 do km 17,00 o szerokości 110 m i głębokości technicznej:
-
- od km 5,13 do km 5,14: 13 m,
-
- od km 5,14 do km 17: 12,5 m,
-
od km 17,00 do km 41,20 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
-
od km 41,20 do km 55,40 o szerokości 110 m i głębokości technicznej 12,5 m,
-
od km 55,40 do km 64,00 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
-
od km 64,00 do km 66,00 o szerokości 90 m i głębokości technicznej 12,5 m,
-
od km 66,00 do km 67,13 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
e)
Kanał Grabowski o długości 0,34 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na
wysokości Kanału Dębickiego), o szerokości minimalnej 100 m i głębokości technicznej
12,5 m,
f)
Odra Zachodnia o długości 2,01 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego
do południowego krańca Wyspy Grodzkiej) z odpowiednimi poszerzeniami o podanych parametrach
na odcinkach:
-
od km 0,00 do km 0,42 o szerokości od 180 m do 100 m i głębokości technicznej 12,5
m,
-
od km 0,42 do km 0,59 o szerokości od 100 do 120 m i głębokości technicznej 12,5 m,
-
od km 0,59 do km 0,98 o szerokości od 100 do 80 m i głębokości technicznej 9,7 m,
-
od km 0,98 do km 2,01 o szerokości 80 m i głębokości technicznej 7,0 m,
g)
tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,12 km, o podanych parametrach
na odcinkach:
-
od km 0 do km 3,94 o szerokości 70 m i głębokości technicznej 4,5 m,
-
od km 3,94 do km 4,85 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
-
od km 4,85 do km 4,97 o szerokości od 160 m do 130 m i głębokości technicznej 12,5
m,
-
od km 4,97 do km 5,12 o szerokości od 130 m do 140 m i głębokości technicznej 12,5
m,
h)
tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 2,58 km, szerokości 70 m i głębokości
technicznej 4,5 m;
”
;
2)
w pkt 9:
a)
lit. a otrzymuje brzmienie:
„
a)
pławy świetlne - 46 szt.,
”
,
b)
lit. c otrzymuje brzmienie:
„
c)
pławy świetlne zimowe - 22 szt.,
”
;
3)
w pkt 13 w lit. e w tiret trzecim średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit.
f w brzmieniu:
„
f)
Port Szczecin:
-
umocnienie skarpy podwodnej toru wodnego o długości:
-
- 50 m przy nabrzeżu Huk,
-
- 266,5 m przy nabrzeżu Żeglarskim,
-
- 91 m przy nabrzeżu BON,
-
- 200 m przy nabrzeżu Gnieźnieńskim,
-
umocnienie brzegowe o długości:
-
- 464,1 m wzdłuż wyspy Radolin,
-
- 634 m wzdłuż wysp Wielka Kępa oraz przy Orlim Przesmyku,
-
- 364,6 m wzdłuż północnego cypla wyspy Ostrów Grabowski;
”
;
4)
w pkt 14 lit. c i d otrzymują brzmienie:
„
c)
kotwicowisko „Raduń” o powierzchni 0,044 km2igłębokości od 8,0 m do 11,8 m,
d)
kotwicowisko „Inoujście” o powierzchni 0,086 km2igłębokości od 2,0 m do 13,5 m;
”
;
5)
pkt 15 i 16 otrzymują brzmienie:
„
15)
pola refulacyjne przy torze wodnym Świnoujście - Szczecin:
a)
pole „D” - na km 15,10 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6
stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,
b)
pole „wyspa W 28” - na km 28,00 w odległości około 3,2 km na wschód od toru, o powierzchni
248,8 ha, wraz z:
-
przystanią dla statków składającą się z sześciu stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,
grodzy oraz dwoma światłami nawigacyjnymi,
-
przystanią dla refulerów składającą się z trzech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych
oraz dwoma światłami nawigacyjnymi,
-
oznakowaniem nawigacyjnym wokół wyspy w postaci trzech pław świetlnych,
c)
pole „Chełminek” - na km 35,68 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą
się z czterech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,
d)
pole „Mańków” - na km 43,83 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się
z czterech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,
e)
pole „Dębina” - od km 59,09 do km 60,19 o powierzchni 31 ha;
16)
obrotnice:
a)
w Porcie Świnoujście:
-
na km 1,72 (obrotnica o nieregularnych kształtach zbliżonych do elipsy, o maksymalnej
długości 458 m, maksymalnej szerokości 401 m i głębokości od 10,0 m do 14,5 m),
-
na km 3,27 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),
-
na km 4,90 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m
oraz o osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),
b)
na wysokości Polic - na km 49,73 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości
350 m oraz osi dłuższej o długości 825 m i głębokości 12,5 m),
c)
przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego (obrotnica
o średnicy 362 m i głębokości 12,5 m),
d)
w porcie Szczecin:
-
na połączeniu Kanału Grabowskiego i Basenu Dębickiego (obrotnica o średnicy 220 m
i głębokości 12,5 m),
-
u wejścia do Kanału Grodzkiego przed Nabrzeżem Belgijskim (obrotnica o średnicy 206
m i głębokości 9,7 m);
”
;
6)
po pkt 16 dodaje się pkt 16a w brzmieniu:
„
16a)
mijanki:
a)
Zalew Szczeciński - od Bramy Torowej nr 2 do Bramy Torowej nr 3 o długości 5 km, szerokości
250 m i głębokości 12,5 m,
b)
Police - na południe od obrotnicy na wysokości Polic, styczna do tej obrotnicy, o
długości 1,35 km, szerokości 220 m i głębokości 12,5 m;
”
;
7)
pkt 24 otrzymuje brzmienie:
„
24)
system oświetlenia brzegowego (6 świateł - falochron centralny portu Świnoujście,
26 świateł - falochron wschodni Portu Świnoujście, 5 świateł - ostroga osłaniająca
wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, 92 światła - Kanał Mieliński i Kanał
Piastowski, 1 światło - Radolin, 3 światła - Wielka Kępa);
”
.
§ 2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1)
Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska,
na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada
2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U.
z 2021 r. poz. 937).