1.
Spis wyborców jest aktualizowany do dnia przekazania go przewodniczącemu obwodowej
komisji wyborczej przez wpisanie wyborcy na dodatkowym formularzu spisu wyborców lub
skreślenie ze spisu już sporządzonego.
2.
Na dodatkowym formularzu spisu wyborców wpisuje się osoby, które zostały pominięte
w spisie wyborców:
1)
jeżeli reklamacja w sprawie nieprawidłowości sporządzenia spisu wyborców została uwzględniona
przez kapitana statku;
2)
w wyniku oczywistej omyłki.
3.
Ze spisu wyborców skreśla się osoby z powodu:
1)
wydania zaświadczenia o prawie do głosowania;
2)
nieuwzględnienia reklamacji w sprawie nieprawidłowości sporządzenia spisu wyborców;
3)
omyłkowego ujęcia w spisie wyborców;
4)
utraty obywatelstwa polskiego;
5)
utraty obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej innego niż Rzeczpospolita
Polska, jeżeli spis wyborców został sporządzony na wybory, w których osoby z tym obywatelstwem
mają prawo wybierania;
7)
pozbawienia prawa wybierania;
8)
zgłoszenia przez obywatela polskiego chęci głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego
przeprowadzanych przez inne państwo członkowskie Unii Europejskiej.
4.
Kapitan statku niezwłocznie powiadamia, wykorzystując dostępne środki komunikacji
elektronicznej zapewniające bezpieczeństwo przesyłanych informacji i ochronę danych
osobowych, burmistrza dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy o skreśleniu
ze spisu wyborców osób, o których mowa w ust. 3, jeżeli uprzednio zawiadomił burmistrza
dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy o umieszczeniu ich w spisie wyborców.
5.
Kapitan statku, dokonując aktualizacji, o której mowa w ust. 1‒3, w rubryce spisu
„Uwagi” zamieszcza adnotację, odpowiednio: „reklamacja”, „omyłka”, „zaświadczenie”,
„utrata obywatelstwa polskiego”, „zgon”, „pozbawienie prawa wybierania”, „głosowanie
w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej.
6.
Aktualizacji, o której mowa w ust. 1, podlegają egzemplarze spisu wyborców, o których
mowa w § 4 ust. 1 pkt 2.
7.
Przepisy § 4 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 oraz § 7 stosuje się odpowiednio.