Dokumenty, jakie należy załączyć do sprawozdania finansowego o przychodach, wydatkach
i zobowiązaniach finansowych komitetu wyborczego:
1)
sprawozdanie biegłego rewidenta, jeżeli sprawozdanie jest przedkładane Państwowej
Komisji Wyborczej, chyba że zachodzą przesłanki wyłączające obowiązek sporządzenia
sprawozdania biegłego rewidenta, o których mowa w art. 142 § 3 ustawy z dnia 5 stycznia
2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1277, z późn. zm.), zwanej dalej
„Kodeksem”;
2)
rejestry, o których mowa w art. 140 § 1 Kodeksu:
a)
rejestr kredytów zaciągniętych przez komitet wyborczy,
b)
rejestr wpłat od osób fizycznych na rzecz komitetu wyborczego o wartości przekraczającej
łącznie od jednej osoby fizycznej kwotę minimalnego wynagrodzenia za pracę
- przekazywane w sposób określony w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie
art. 140 § 4 Kodeksu;
3)
dokumenty umożliwiające weryfikację informacji podanych w sprawozdaniu, uporządkowane
chronologicznie, począwszy od najwcześniejszego zdarzenia gospodarczego:
a)
historię rachunku bankowego, na którym są gromadzone środki finansowe komitetu wyborczego,
b)
protokoły komisyjnej wyceny usług świadczonych nieodpłatnie na rzecz komitetu wyborczego,
w tym dokumenty potwierdzające przyjęcie świadczeń niepieniężnych, o których mowa
w art. 132 § 5 i art. 133 Kodeksu (w przypadku przyjęcia nieodpłatnego świadczenia
usługi), w szczególności wykazy zawierające opis świadczenia i dane świadczącego lub
umowy ze świadczącymi (w tym umowy użyczenia) oraz ich oświadczenia (w tym potwierdzające
zgodę na eksponowanie materiałów wyborczych),
c)
umowy, faktury, rachunki i inne dokumenty dotyczące kosztów i wydatków komitetu wyborczego,
d)
pokwitowania odbioru materiałów wyborczych przez komitet wyborczy,
e)
umowę rachunku bankowego, na którym są gromadzone środki finansowe komitetu wyborczego,
g)
umowy poręczenia kredytu,
h)
inne dokumenty umożliwiające weryfikację podanych w sprawozdaniu informacji.