1)
wskaźniki We 1a, We 1b, We 1c „Wskaźniki opuszczania pantografu” oznaczają, że należy
opuścić pantografy przed następnym wskaźnikiem (wskaźniki opuszczonego pantografu
We 2a, We 2b, We 2c): niezależnie od kierunku jazdy (wskaźnik We 1a), przy jeździe
na tor odgałęziający się w prawo od toru, przy którym jest ustawiony wskaźnik (wskaźnik
We 1b), lub przy jeździe na tor odgałęziający się w lewo od toru, przy którym jest
ustawiony wskaźnik (wskaźnik We 1c): dwa poziome białe paski jednakowej wielkości,
przesunięte w pionie i w poziomie względem siebie tak, że początek górnego paska jest
na wysokości końca paska dolnego (rys. 199); wskaźnik We 1b i We 1c obowiązujący dla
torów odgałęziających się uzupełniony jest małą kwadratową czarną tablicą z białym
trójkątem zwróconym ostrzem odpowiednio w prawo lub w lewo, w zależności od tego,
którego toru odgałęziającego się dotyczy wskaźnik; wskaźniki We 1a, We 1b, We 1c ustawia
się na szlaku i na stacji przy torach głównych, przed wskaźnikami We 2a, We 2b, We
2c w odległości określonej przez zarządcę infrastruktury w przepisach wewnętrznych,
uwzględniającej maksymalną prędkość na danym odcinku linii oraz czas reakcji maszynisty
i czas opuszczania pantografu;
2)
wskaźniki We 2a, We 2b, We 2c „Wskaźniki opuszczonego pantografu” oznaczają miejsce,
od którego jazda pociągu odbywa się z opuszczonym pantografem: niezależnie od kierunku
jazdy (wskaźnik We 2a), przy jeździe na tor odgałęziający się w prawo od toru, przy
którym jest ustawiony wskaźnik (wskaźnik We 2b), lub przy jeździe na tor odgałęziający
się w lewo od toru, przy którym jest ustawiony wskaźnik (wskaźnik We 2c): jeden biały
poziomy pasek; wskaźnik We 2b i We 2c obowiązujący dla torów odgałęziających się uzupełniony
jest małą kwadratową czarną tablicą z białym trójkątem zwróconym ostrzem odpowiednio
w prawo lub w lewo, w zależności od tego, którego toru odgałęziającego się dotyczy
wskaźnik (rys. 200):
a)
wskaźnik We 2a, We 2b, We 2c ustawia się na szlaku i na stacjach w odległości nie
mniejszej niż 50 m i nie większej niż 150 m przed początkiem odcinka toru, który należy
przejeżdżać z opuszczonym pantografem,
b)
wskaźniki We 2a, We 2b, We 2c stosuje się:
-
-
w razie wyłączania sieci lub odcinka sieci spod napięcia, aby uniknąć przeniesienia
napięcia przez pantograf,
-
-
w razie konieczności jazdy z rozpędu na odcinkach toru niezelektryfikowanego,
-
-
w razie konieczności jazdy z rozpędu na odcinkach toru zelektryfikowanego w przypadku,
gdy stan sieci lub inne względy nie pozwalają na współpracę z pantografami;
3)
wskaźniki We 3a, We 3b, We 3c „Wskaźniki podniesienia pantografu”: jeden biały pionowy
pasek; wskaźnik obowiązujący lokomotywy elektryczne uzupełniony jest małą kwadratową
białą tablicą z czarną obwódką oraz czarną literą „L”, wskaźnik obowiązujący pociągi
dłuższe niż 200 m uzupełniony jest małą
prostokątną białą tablicą z czarną obwódką oraz czarnym napisem „400” (rys. 201);
wskaźniki oznaczają, że należy podnieść pantografy:
a)
wskaźnik We 3a dotyczący elektrycznych zespołów trakcyjnych lub innych pociągów z
pantografem zlokalizowanym w odległości większej niż 30 m od czoła pociągu i nie większej
niż 200 m od czoła pociągu ustawia się w odległości nie mniejszej niż 200 m i nie
większej niż 250 m za miejscem, w którym można podnieść pantografy,
b)
wskaźnik We 3b dotyczący lokomotyw elektrycznych ustawia się w odległości nie mniejszej
niż 30 m i nie większej niż 100 m za miejscem, w którym można podnieść pantografy,
c)
wskaźnik We 3c dotyczący elektrycznych zespołów trakcyjnych dłuższych niż 200 m lub
innych pociągów z pantografem zlokalizowanym w odległości większej niż 200 m od czoła
pociągu ustawia się w odległości nie mniejszej niż 400 m i nie większej niż 450 m
za miejscem, w którym można podnieść pantografy;