pkt 1 lit. a, zalicza się koszty:
a)
planowania i inwestycji związane z budową, wymianą lub modernizacją infrastruktury
oraz urządzeń służących do świadczenia usług portowych związanych z transportem, w
tym miejsc postoju służących do cumowania statków, ścian nadbrzeży, mola, dryfujących
pontonowych ramp na obszarach pływowych, basenów wewnętrznych, zasypek oraz osuszonego
gruntu, oraz infrastruktury do odbioru odpadów wytwarzanych przez statki i pozostałości
ładunku,
b)
infrastruktury ładowania lub tankowania oraz powiązanych urządzeń technicznych, w
tym stałych, ruchomych lub pływających obiektów, instalacji lub modernizacji komponentów
elektrycznych lub komponentów innego rodzaju, w tym kabli elektrycznych i transformatorów
elektroenergetycznych, które są niezbędne do przyłączenia infrastruktury ładowania
lub tankowania do sieci lub do lokalnej jednostki produkcji lub magazynowania energii
elektrycznej lub wodoru, a także robót w zakresie inżynierii lądowej i wodnej, przystosowania
gruntów lub dróg, koszty instalacji oraz koszty uzyskania powiązanych pozwoleń, o
których mowa w art. 56b ust. 2a akapit pierwszy i art. 56c ust. 2a akapit pierwszy
rozporządzenia Komisji UE nr 651/2014,
c)
inwestycji w wytwarzanie na miejscu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych lub
wodoru odnawialnego oraz koszty inwestycji w jednostki magazynowania energii elektrycznej
ze źródeł odnawialnych lub wodoru, o których mowa w art. 56b ust. 2a akapit drugi
i art. 56c ust. 2a akapit drugi rozporządzenia Komisji UE nr 651/2014;