Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiskaz dnia 15 lutego 2023 r.w sprawie zakresu i sposobu przekazywania informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza 1)Minister Klimatu i Środowiska kieruje działem administracji rządowej - klimat, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Klimatu i Środowiska (Dz. U. poz. 1949).

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 94 ust. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska   (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 i 2687) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa zakres i sposób przekazywania przez:

1)

Głównego Inspektora Ochrony Środowiska Instytutowi Ochrony Środowiska - Państwowemu Instytutowi Badawczemu, zwanemu dalej „Instytutem Ochrony Środowiska”, wyników pomiarów, o których mowa w art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, zwanej dalej „ustawą”, na potrzeby wykonywania przez Instytut Ochrony Środowiska modelowania matematycznego transportu i przemian substancji w powietrzu oraz analiz wyników tego modelowania;

2)

Instytut Ochrony Środowiska Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska wyników modelowania matematycznego transportu i przemian substancji w powietrzu oraz analiz wyników tego modelowania na potrzeby:

a)

dokonywania oceny poziomów substancji w powietrzu i klasyfikacji stref, o których mowa w art. 89 ustawy,

b)

ustalenia odpowiedniego sposobu oceny jakości powietrza w poszczególnych strefach, o którym mowa w art. 88 ust. 2 ustawy,

c)

określania ryzyka przekroczeń poziomów dopuszczalnych albo przekroczeń poziomów docelowych lub dopuszczalnych, powiększonych o margines tolerancji, lub poziomów alarmowych oraz celów długoterminowych, spowodowanych przenoszeniem zanieczyszczeń z terytorium innego państwa, o których mowa w art. 92a ust. 1 ustawy, dla każdego roku podlegającego ocenie, o której mowa w art. 89 ustawy,

d)

określania ryzyka wystąpienia przekroczenia poziomu alarmowego, informowania, dopuszczalnego lub docelowego substancji w powietrzu albo wystąpienia przekroczenia poziomu alarmowego, informowania, dopuszczalnego lub docelowego substancji, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy,

e)

wyznaczania reprezentatywności stanowisk pomiarowych, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy;

3)

Instytut Ochrony Środowiska ministrowi właściwemu do spraw klimatu wyników modelowania matematycznego transportu i przemian substancji w powietrzu oraz analiz wyników tego modelowania, na potrzeby prognozowania stężeń substancji w powietrzu na potrzeby opracowania krajowego programu ochrony powietrza, o którym mowa w art. 91c ustawy;

4)

zarząd województwa ministrowi właściwemu do spraw klimatu informacji o uchwaleniu przez sejmik województwa:

a)

programu ochrony powietrza lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91 ustawy,

b)

planu działań krótkoterminowych, o którym mowa w art. 92 ustawy;

5)

zarząd województwa ministrowi właściwemu do spraw klimatu oraz właściwemu wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska:

a)

sprawozdania okresowego z realizacji:
  •   -  
    programu ochrony powietrza lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91 ustawy,
  •   -  
    planu działań krótkoterminowych, o którym mowa w art. 92 ustawy,

b)

sprawozdania końcowego z realizacji:
  •   -  
    programu ochrony powietrza lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91 ustawy,
  •   -  
    planu działań krótkoterminowych, o którym mowa w art. 92 ustawy;

6)

wójta, burmistrza lub prezydenta miasta oraz starostę właściwemu zarządowi województwa oraz właściwemu wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska:

a)

sprawozdania okresowego z realizacji:
  •   -  
    programu ochrony powietrza lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91 ustawy,
  •   -  
    planu działań krótkoterminowych, o którym mowa w art. 92 ustawy,

b)

sprawozdania końcowego z realizacji:
  •   -  
    programu ochrony powietrza lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91 ustawy,
  •   -  
    planu działań krótkoterminowych, o którym mowa w art. 92 ustawy
  •   -  
    w zakresie swojej właściwości.

§ 2.

1.

Wyniki pomiarów, o których mowa w art. 90 ust. 1 ustawy, przekazuje się w postaci elektronicznej z użyciem bezpiecznych, szyfrowanych protokołów wymiany danych, za pomocą transmisji danych na dedykowane miejsce dyskowe, w formie arkuszy kalkulacyjnych w terminach:

1)

do dnia 15 lutego każdego roku za poprzedni rok kalendarzowy, w którym były wykonywane pomiary - zweryfikowane roczne serie wyników pomiarów poziomów dwutlenku siarki, dwutlenku azotu, tlenków azotu, pyłu zawieszonego PM10, pyłu zawieszonego PM2,5, ozonu i tlenku węgla;

2)

do dnia 28 lutego każdego roku za poprzedni rok kalendarzowy, w którym były wykonywane pomiary - zweryfikowane roczne serie wyników pomiarów poziomów benzo(a)pirenu i arsenu w pyle zawieszonym PM10.

2.

Zakres przekazywanych wyników pomiarów, o których mowa w art. 90 ust. 1 ustawy, jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

§ 3.

1.

Wyniki modelowania oraz analizy, o których mowa w § 1 pkt 2 lit. a, przekazuje się w postaci elektronicznej z użyciem bezpiecznych, szyfrowanych protokołów wymiany danych, za pomocą transmisji danych na dedykowane miejsce dyskowe, w formie warstw mapy cyfrowej i arkuszy kalkulacyjnych, a także w formie opisowego raportu, w terminie do dnia 20 marca każdego roku za poprzedni rok kalendarzowy.

2.

Zakres przekazywanych wyników modelowania oraz analiz, o których mowa w § 1 pkt 2 lit. a, jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

§ 4.

1.

Wyniki modelowania oraz analizy, o których mowa w § 1 pkt 2 lit. b, przekazuje się w postaci elektronicznej z użyciem bezpiecznych, szyfrowanych protokołów wymiany danych, za pomocą transmisji danych na dedykowane miejsce dyskowe, w formie warstw mapy cyfrowej i arkuszy kalkulacyjnych, a także w formie opisowego raportu, w terminie do dnia 20 maja roku następującego po ostatnim roku kalendarzowym, z którego dane będą wykorzystane do dokonania klasyfikacji stref.

2.

Zakres przekazywanych wyników modelowania oraz analiz, o których mowa w § 1 pkt 2 lit. b, jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

§ 5.

1.

Wyniki modelowania oraz analizy, o których mowa w § 1 pkt 2 lit. c, przekazuje się w postaci elektronicznej z użyciem bezpiecznych, szyfrowanych protokołów wymiany danych, za pomocą transmisji danych na dedykowane miejsce dyskowe, w formie warstw mapy cyfrowej i arkuszy kalkulacyjnych, a także w formie opisowego raportu, w terminie do dnia 30 czerwca każdego roku za poprzedni rok kalendarzowy.

2.

Zakres przekazywanych wyników modelowania oraz analiz, o których mowa w § 1 pkt 2 lit. c, jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia.

§ 6.

1.

Wyniki modelowania oraz analizy, o których mowa w § 1 pkt 2 lit. d, przekazuje się w zakresie, o którym mowa w:

1)

ust. 1 i 2 załącznika nr 5 do rozporządzenia, w terminie do dnia 30 września w odniesieniu do następnego roku kalendarzowego;

2)

ust. 3 załącznika nr 5 do rozporządzenia, do godziny 8.30 każdego dnia;

3)

ust. 4 załącznika nr 5 do rozporządzenia, w terminie do dnia:

a)

30 maja w odniesieniu do:
  •   -  
    poprzedniego roku kalendarzowego dla pyłu zawieszonego PM10 i dwutlenku azotu,
  •   -  
    okresu od dnia 1 października poprzedniego roku do dnia 31 marca danego roku dla dwutlenku siarki,

b)

30 listopada w odniesieniu do okresu od dnia 1 kwietnia do dnia 30 września dla ozonu.

2.

Wyniki modelowania oraz analizy, o których mowa w § 1 pkt 2 lit. d:

1)

w zakresie wskazanym w ust. 1 pkt 1 i 3 przekazuje się w postaci elektronicznej z użyciem bezpiecznych, szyfrowanych protokołów wymiany danych, za pomocą transmisji danych na dedykowane miejsce dyskowe, w formie arkuszy kalkulacyjnych i opisowego raportu;

2)

w zakresie wskazanym w ust. 1 pkt 2 przekazuje się w postaci elektronicznej z użyciem bezpiecznych, szyfrowanych protokołów wymiany danych, za pomocą transmisji danych na dedykowane miejsce dyskowe, w formie map i animacji.

3.

Zakres przekazywanych wyników modelowania oraz analiz, o których mowa w § 1 pkt 2 lit. d, jest określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia.

§ 7.

1.

Wyniki modelowania oraz analizy, o których mowa w § 1 pkt 2 lit. e, przekazuje się w postaci elektronicznej z użyciem bezpiecznych, szyfrowanych protokołów wymiany danych, za pomocą transmisji danych na dedykowane miejsce dyskowe, w formie warstw mapy cyfrowej i arkuszy kalkulacyjnych, a także w formie opisowego raportu, w terminie do dnia 31 października roku następującego po pierwszym roku kalendarzowym, w którym były prowadzone pomiary na nowym stanowisku pomiarowym i nie rzadziej niż raz na pięć lat dla każdego stanowiska.

2.

Zakres przekazywanych wyników modelowania oraz analiz, o których mowa w § 1 pkt 2 lit. e, jest określony w załączniku nr 6 do rozporządzenia.

§ 8.

1.

Wyniki modelowania oraz analizy, o których mowa w § 1 pkt 3, przekazuje się w postaci elektronicznej za pomocą transmisji danych na dedykowane miejsce dyskowe, w formie warstw mapy cyfrowej i arkuszy kalkulacyjnych, a także w formie opisowego raportu, w terminie do dnia 30 września każdego roku za poprzedni rok kalendarzowy.

2.

Zakres przekazywanych wyników modelowania oraz analiz, o których mowa w § 1 pkt 3, jest określony w załączniku nr 7 do rozporządzenia.

§ 9.

1.

Wraz z informacją, o której mowa w § 1 pkt 4 lit. a, przekazuje się:

1)

uchwałę sejmiku województwa w sprawie programu ochrony powietrza lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91 ustawy;

2)

zestawienie informacji o programie ochrony powietrza lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91 ustawy.

2.

Wraz z informacją, o której mowa w § 1 pkt 4 lit. b, przekazuje się:

1)

uchwałę sejmiku województwa w sprawie planu działań krótkoterminowych;

2)

zestawienie informacji o planie działań krótkoterminowych.

3.

Jeżeli plan działań krótkoterminowych, o którym mowa w art. 92 ustawy, jest częścią programu ochrony powietrza lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91 ustawy, informacja, o której mowa w § 1 pkt 4 lit. a, może zostać przekazana łącznie z informacją, o której mowa w § 1 pkt 4 lit. b.

4.

Informacje, o których mowa w § 1 pkt 4, przekazuje się w postaci elektronicznej za pomocą poczty elektronicznej komórki organizacyjnej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw klimatu, właściwej w sprawach związanych z ochroną powietrza, oraz elektronicznej skrzynki podawczej ministra właściwego do spraw klimatu, w zakresie i układzie, jaki jest określony w załączniku nr 8 do rozporządzenia.

§ 10.

1.

Sprawozdanie okresowe, o którym mowa w § 1 pkt 5 lit. a tiret pierwsze i pkt 6 lit. a tiret pierwsze, zawiera informacje o:

1)

kierunkach i zakresie podjętych działań naprawczych, w tym o:

a)

wprowadzonych wymaganiach jakościowych dla paliw dopuszczonych do stosowania na określonym terenie, w przypadku województwa, które je określiło w uchwale sejmiku województwa, przyjętej na podstawie art. 96 ustawy,

b)

zastosowanych najlepszych dostępnych technikach, w przypadku gdy działania naprawcze dotyczą sektora przemysłu, i podjęciu innych działań ograniczających emisję substancji do powietrza, jeżeli były planowane;

2)

stanie zaawansowania podjętych działań naprawczych określonych w harmonogramie realizacji działań naprawczych w odniesieniu do wartości zaplanowanej do wykonania w danym roku sprawozdawczym;

3)

dotychczas poniesionych kosztach realizacji działań naprawczych, o których mowa w pkt 2, wraz z podaniem źródeł ich finansowania;

4)

efekcie rzeczowym działania naprawczego, obliczonym (oszacowanym) na podstawie wskaźnika monitorowania postępu realizacji działań naprawczych;

5)

redukcji wielkości emisji poszczególnych substancji w powietrzu w ciągu roku osiągniętej w wyniku realizacji poszczególnych działań, wyrażonej w Mg/rok.

2.

Sprawozdanie końcowe, o którym mowa w § 1 pkt 5 lit. b tiret pierwsze, zawiera informacje o:

1)

zrealizowanych działaniach naprawczych, określonych w harmonogramie realizacji działań naprawczych, w tym:

a)

działaniach krótkoterminowych z podziałem na typy działań:
  •   -  
    I typ działań - poniżej jednego roku,
  •   -  
    II typ działań - jeden rok,
  •   -  
    III typ działań - powyżej jednego roku,

b)

działaniach średnioterminowych,

c)

działaniach długoterminowych;

2)

dacie (terminie) zakończenia realizacji działań naprawczych;

3)

terminach osiągnięcia efektu końcowego (ekologicznego) na skutek realizacji poszczególnych działań naprawczych;

4)

zrealizowaniu innych działań, nieobjętych programem lub jego aktualizacją, o których mowa w art. 91 ustawy, jeżeli zostały podjęte;

5)

poniesionych kosztach realizacji działań naprawczych wraz z podaniem źródeł ich finansowania;

6)

osiągniętym efekcie rzeczowym działania naprawczego, obliczonym (oszacowanym) na podstawie wskaźnika monitorowania postępu realizacji działań naprawczych;

7)

osiągniętym efekcie ekologicznym, określonym na podstawie:

a)

szacowanych poziomów substancji (wartość średnioroczna) w powietrzu oraz szacowanego pułapu stężenia ekspozycji w roku zakończenia realizacji programu lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91 ustawy, w związku z realizacją poszczególnych działań naprawczych wskazanych w tym programie lub jego aktualizacji, wyrażonych w µg/m3 lub ng/m3, dla poszczególnych substancji,

b)

szacowanej liczby dni, w których zostały przekroczone poziomy dopuszczalne substancji w powietrzu4)Dotyczy poziomów dopuszczalnych substancji w powietrzu (wartość 24-godzinna), dla której określona została częstość przekraczania poziomu dopuszczalnego w roku kalendarzowym. w roku zakończenia realizacji programu lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91 ustawy, w związku z realizacją poszczególnych działań naprawczych wskazanych w tym programie lub jego aktualizacji,

c)

szacowanej redukcji wielkości emisji poszczególnych substancji w powietrzu w roku zakończenia programu lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91 ustawy, w związku z realizacją poszczególnych działań naprawczych wskazanych w tym programie lub jego aktualizacji, wyrażonej w Mg/rok.

3.

Sprawozdanie końcowe, o którym mowa w § 1 pkt 6 lit. b tiret pierwsze, zawiera informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 1-6 i pkt 7 lit. c.

4.

Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 5 lit. a tiret drugie i lit. b tiret drugie oraz pkt 6 lit. a tiret drugie i lit. b tiret drugie, zawierają informacje o podjętych działaniach, które miały na celu:

1)

zmniejszenie ryzyka wystąpienia przekroczenia poziomu alarmowego, dopuszczalnego lub docelowego substancji w powietrzu;

2)

ograniczenie skutków i czasu trwania zaistniałych przekroczeń tych poziomów.

5.

Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 5, przekazuje się w postaci elektronicznej w wersji edytowalnej za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ministra właściwego do spraw klimatu i właściwego wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska.

6.

Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 6, przekazuje się do właściwego zarządu województwa i właściwego wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska w postaci elektronicznej w wersji edytowalnej za pomocą:

1)

elektronicznej skrzynki podawczej właściwego zarządu województwa i właściwego wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska albo

2)

systemu teleinformatycznego określonego w programie lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91 ustawy.

7.

Szczegółowy zakres i układ przekazywanych sprawozdań, o których mowa w § 1 pkt 5 i 6, jest określony w załączniku nr 9 do rozporządzenia.

§ 11.

Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do sprawozdań okresowych przekazanych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.
1)
Minister Klimatu i Środowiska kieruje działem administracji rządowej - klimat, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Klimatu i Środowiska (Dz. U. poz. 1949).
2)
Niniejsze rozporządzenie w zakresie swojej regulacji wdraża: 1) dyrektywę 2004/107/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie arsenu, kadmu, rtęci, niklu i wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych w otaczającym powietrzu (Dz. Urz. UE L 23 z 26.01.2005, str. 3, Dz. Urz. UE L 87 z 31.03.2009, str. 109 oraz Dz. Urz. UE L 226 z 29.08.2015, str. 4); 2) dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/50/WE z dnia 21 maja 2008 r. w sprawie jakości powietrza i czystszego powietrza dla Europy (Dz. Urz. UE L 152 z 11.06.2008, str. 1, Dz. Urz. UE L 226 z 29.08.2015, str. 4 oraz Dz. Urz. UE L 72 z 14.03.2019, str. 141); 3) dyrektywę Komisji (UE) 2015/1480 z dnia 28 sierpnia 2015 r. zmieniającą niektóre załączniki do dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady 2004/107/WE i 2008/50/WE ustanawiające przepisy dotyczące metod referencyjnych, zatwierdzania danych i lokalizacji punktów pomiarowych do oceny jakości powietrza (Dz. Urz. UE L 226 z 29.08.2015, str. 4 oraz Dz. Urz. UE L 72 z 14.03.2019, str. 141).
3)
Niniejsze rozporządzenie w zakresie swojej regulacji wdraża postanowienia decyzji wykonawczej Komisji 2011/850/UE z dnia 12 grudnia 2011 r. ustanawiającej zasady stosowania dyrektyw 2004/107/WE i 2008/50/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do systemu wzajemnej wymiany informacji oraz sprawozdań dotyczących jakości otaczającego powietrza (Dz. Urz. UE L 335 z 17.12.2011, str. 86 oraz Dz. Urz. UE L 156 z 20.06.2017, str. 36).
4)
Dotyczy poziomów dopuszczalnych substancji w powietrzu (wartość 24-godzinna), dla której określona została częstość przekraczania poziomu dopuszczalnego w roku kalendarzowym.
5)
Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 13 listopada 2020 r. w sprawie zakresu i sposobu przekazywania informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza (Dz. U. poz. 2221), które zgodnie z art. 13 ustawy z dnia 7 lipca 2022 r. o zmianie ustawy - Prawo ochrony środowiska oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1576) utraciło moc z dniem 12 lutego 2023 r.

Załącznik nr 1   -   Zakres przekazywanych wyników pomiarów, o których mowa w art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - prawo ochrony środowiska, na potrzeby wykonywania przez instytut ochrony środowiska - państwowy instytut badawczy modelowania matematycznego transportu i przemian substancji w powietrzu oraz analiz wyników tego modelowania

Załącznik nr 2   -   Zakres przekazywanych wyników modelowania matematycznego transportu i przemian substancji w powietrzu oraz analiz wyników tego modelowania na potrzeby dokonywania oceny poziomów substancji w powietrzu i klasyfikacji stref, o których mowa w art. 89 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska

Załącznik nr 3   -   Zakres przekazywanych wyników modelowania matematycznego transportu i przemian substancji w powietrzu oraz analiz wyników tego modelowania na potrzeby ustalenia odpowiedniego sposobu oceny jakości powietrza w poszczególnych strefach, o których mowa w art. 88 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska

Załącznik nr 4   -   Zakres przekazywanych wyników modelowania matematycznego transportu i przemian substancji w powietrzu oraz analiz wyników tego modelowania na potrzeby określania ryzyka przekroczeń poziomów dopuszczalnych albo przekroczeń poziomów docelowych lub dopuszczalnych, powiększonych o margines tolerancji, lub poziomów alarmowych oraz celów długoterminowych, spowodowanych przenoszeniem zanieczyszczeń z terytorium innego państwa, o których mowa w art. 92a ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, dla każdego roku podlegającego ocenie, o której mowa w art. 89 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska

Załącznik nr 5   -   Zakres przekazywanych wyników modelowania matematycznego transportu i przemian substancji w powietrzu oraz analiz wyników tego modelowania na potrzeby określania ryzyka wystąpienia przekroczenia poziomu alarmowego, informowania, dopuszczalnego lub docelowego substancji w powietrzu albo wystąpienia przekroczenia poziomu alarmowego, informowania, dopuszczalnego lub docelowego substancji, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska

Załącznik nr 6   -   Zakres przekazywanych wyników modelowania matematycznego transportu i przemian substancji w powietrzu oraz analiz wyników tego modelowania na potrzeby wyznaczania reprezentatywności stanowisk pomiarowych, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska

Załącznik nr 7   -   Zakres przekazywanych wyników modelowania matematycznego transportu i przemian substancji w powietrzu oraz analiz wyników tego modelowania, na potrzeby prognozowania stężeń substancji w powietrzu na potrzeby opracowania krajowego programu ochrony powietrza, o którym mowa w art. 91c ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska

Załącznik nr 8   -   Zakres przekazywanych informacji o programie ochrony powietrza lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91, oraz planie działań krótkoterminowych, o którym mowa w art. 92 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - prawo ochrony środowiska

Załącznik nr 9   -   Zakres przekazywanego sprawozdania okresowego oraz sprawozdania końcowego z realizacji programu ochrony powietrza lub jego aktualizacji, o których mowa w art. 91 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - prawo ochrony środowiska, oraz planu działań krótkoterminowych, o którym mowa w art. 92 ust. 2 tej ustawy