1.
Dzienne i tygodniowe czasy prowadzenia pojazdu, przerwy oraz dzienne i tygodniowe
okresy odpoczynku.
2.
Wykresówki z dni poprzednich, które powinny znajdować się w pojeździe zgodnie z art.
36 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia
4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylającego
rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych
w transporcie drogowym oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu
Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących
się do transportu drogowego (Dz. Urz. UE L 60 z 28.02.2014, str. 1, z późn. zm.),
zwanego dalej „rozporządzeniem (UE) nr 165/2014”, lub z art. 12 ust. 7 załącznika
do Umowy europejskiej dotyczącej pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe
przewozy drogowe (AETR), sporządzonej w Genewie dnia 1 lipca 1970 r. (Dz. U. z 2014 r.
poz. 409), zwana dalej „Umową AETR”, lub dane z tego samego okresu przechowywane na
karcie kierowcy lub w pamięci tachografu cyfrowego, w tym tachografu inteligentnego,
albo na wydruku z tego urządzenia albo dokumenty potwierdzające fakt nieprowadzenia
pojazdu.
3.
Dokumentacja potwierdzająca fakt prowadzenia lub nieprowadzenia pojazdu, do którego
nie mają zastosowania przepisy rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego
i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych
odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającego rozporządzenia Rady (EWG)
nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85
(Dz. Urz. UE L 102 z 11.04.2006, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem
(WE) nr 561/2006”, lub Umowy AETR.
4.
Przypadki przekroczenia dozwolonej prędkości pojazdu.*)
5.
Prędkości chwilowe osiągnięte przez pojazd, zapisane przez tachograf cyfrowy, w tym
tachograf inteligentny, przez czas nie dłuższy niż poprzednie 24 godziny użytkowania
pojazdu.
6.
Prawidłowe działanie urządzenia rejestrującego (stwierdzenie możliwego niewłaściwego
użycia urządzenia lub karty kierowcy lub wykresówki) lub, w stosownych przypadkach,
obecność dokumentów, o których mowa w art. 16 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 561/2006.
7.
W sytuacji, o której mowa w art. 16 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006, sprawdzeniu
podlegają wyciąg z planu pracy i kopia rozkładu jazdy.
8.
Urządzenie rejestrujące zainstalowane w pojeździe w celu wykrycia instalacji lub stosowania
dowolnego urządzenia lub urządzeń służących do niszczenia lub ukrywania dowolnych
danych, manipulowania nimi lub ich zmiany albo do zakłócania dowolnego etapu elektronicznej
wymiany danych między elementami urządzenia rejestrującego lub służących do zatrzymania
przesyłu danych lub do zmiany danych przed ich zakodowaniem.
9.
Przedłużony maksymalny tygodniowy czas pracy wynoszący 60 godzin, określony w art.
4 lit. a dyrektywy 2002/15/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r.
w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie
transportu drogowego (Dz. Urz. WE L 80 z 23.03.2002, str. 35 - Dz. Urz. UE Polskie
wydanie specjalne rozdz. 5, t. 4, str. 224), zwanej dalej „dyrektywą 2002/15/WE”;
inne tygodniowe okresy pracy, określone w art. 4 i 5 dyrektywy 2002/15/WE, tylko w
przypadku gdy technologia umożliwia przeprowadzenie skutecznych kontroli.
*) Element, który może być objęty kontrolą w przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r.
w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylającego rozporządzenie
Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie
drogowym oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego
i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu
drogowego lub rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia
15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących
się do transportu drogowego oraz zmieniającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85
i (WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85.