1.
Pierwszy etap konkursu polega na weryfikacji, czy:
1)
zgłoszenie kandydata spełnia wymogi formalne określone w § 3 ust. 1, 3 i 4;
2)
ze złożonych przez kandydata dokumentów i oświadczeń wynika, że spełnia on wymogi
formalne określone w art. 5 ust. 1 pkt 1-2 i 4 ustawy.
2.
Komisja po dokonaniu czynności, o których mowa w ust. 1, ustala listę kandydatów dopuszczonych
do drugiego etapu konkursu, zawierającą imiona i nazwiska tych kandydatów, i przekazuje
ją prezesowi sądu okręgowego.
3.
Nie później niż na 7 dni przed dniem rozpoczęcia drugiego etapu konkursu prezes sądu
okręgowego umieszcza listę, o której mowa w ust. 2, w miejscu powszechnie dostępnym
w siedzibie sądu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej sądu
w celu poinformowania kandydatów i zapewnienia transparentności procedury konkursowej.