Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznejz dnia 11 maja 2023 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectwa pracy 1)Minister Rodziny i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - praca, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny i Polityki Społecznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 416).

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 97 § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy   (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510, 1700 i 2140 oraz z 2023 r. poz. 240 i 641) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy   (Dz. U. z 2020 r. poz. 1862) wprowadza się następujące zmiany:

1)

w § 2 w ust. 1:

a)

po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:
„ 

5a)

zwolnienia od pracy przewidzianego w art. 1481 § 1 Kodeksu pracy, wykorzystanego w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy;
 ”
 ,

b)

po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:
„ 

6a)

urlopu opiekuńczego wykorzystanego w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy;
 ”
 ,

c)

po pkt 12 dodaje się pkt 12a w brzmieniu:
„ 

12a)

liczby dni pracy zdalnej, przewidzianej w art. 6733 § 1 Kodeksu pracy, wykonywanej w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy;
 ”
 ;

2)

załącznik do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

§ 2.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
1)
Minister Rodziny i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - praca, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny i Polityki Społecznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 416).

Załącznik   -   Świadectwo pracy (wzór)