1.
W przypadku niezawinionego zniszczenia albo utraty składnika umundurowania, oznaczenia
stopnia służbowego lub znaku imiennego, kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek
funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, zawierający opis
zdarzenia, przydziela nowy składnik umundurowania, oznaczenie stopnia służbowego lub
znak imienny.
2.
W przypadku zniszczenia albo utraty znaku identyfikacji indywidualnej lub patki pod
znak identyfikacji indywidualnej kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza
złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, zawierający opis zdarzenia, przydziela
nowy znak identyfikacji indywidualnej lub nową patkę pod znak identyfikacji indywidualnej.
3.
W przypadku nieobecności funkcjonariusza w służbie trwającej dłużej niż 12 miesięcy
kierownik jednostki organizacyjnej, na wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej
albo elektronicznej, po dokonaniu przeglądu posiadanego umundurowania, może przydzielić
funkcjonariuszowi składniki umundurowania w celu zapewnienia wykonywania obowiązków
służbowych o każdej porze roku w umundurowaniu zapewniającym przepisowy i estetyczny
wygląd.
4.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierownik jednostki organizacyjnej, na uzasadniony
wniosek funkcjonariusza złożony w postaci papierowej albo elektronicznej, może przydzielić
dodatkowy składnik umundurowania.