|
Długość krawędzi dolnej (dla dróg startowych o nawierzchni sztucznej)
|
60md)
|
80 md)
|
180 m
|
|
Długość krawędzi dolnej (dla dróg startowych bez nawierzchni sztucznej)
|
70 m
|
70 m
|
110m
|
|
Odległość od końca drogi startowejb)
|
30 m
|
60 m
|
60 m
|
|
Rozchylenie (z każdej strony)
|
10%
|
10%
|
12,5 %
|
|
a) Mierzone w płaszczyźnie pionowej. b) Powierzchnia wznoszenia zaczyna się na końcu zabezpieczenia wydłużonego startu, jeżeli
długość tego zabezpieczenia przekracza 30 m dla drogi startowej o cyfrze kodu referencyjnego
lotniska 1 albo 60 m dla drogi startowej o cyfrze kodu referencyjnego lotniska 2-4. c) 1800 m, jeżeli przewidywana ścieżka wznoszenia zawiera zmianę kierunku większą niż
15ş przy wykonywaniu operacji w warunkach meteorologicznych do lotów z wykorzystaniem
przyrządów (IMC) lub warunkach meteorologicznych do lotów z widocznością (VMC) w nocy. d) Jeżeli istnieje zabezpieczenie wydłużonego startu, długość krawędzi dolnej powinna
wynosić 150 m. e) Jeżeli żaden obiekt nie osiąga wysokości powierzchni wznoszenia o nachyleniu 2 %
(1:50), można ustanowić powierzchnię wolną od przeszkód o nachyleniu 1,6% (1:62,5).
Przeprowadza się analizę parametrów operacyjnych samolotów, dla których dana droga
startowa jest przeznaczona, aby określić, czy pożądane jest zmniejszenie nachylenia,
jeżeli mają być spełnione krytyczne warunki operacji lotniczych. W przypadku zmniejszenia
nachylenia należy dokonać korekty długości powierzchni wznoszenia w taki sposób, aby
zapewnić zabezpieczenie do wysokości 300 m.
|