W przypadku zamknięcia jednego z torów dla ruchu pociągów na linii kolejowej dwutorowej
lub wielotorowej w związku z koniecznością wykonywania pracy pociągu roboczego w strefie
oddziaływania urządzeń samoczynnego systemu przejazdowego i dezaktywacją urządzenia
samoczynnego systemu przejazdowego na tym torze przepisów pkt 2, 3 i 6-9 nie stosuje
się, a ruch pociągów na torze czynnym lub torach czynnych prowadzi się bez wprowadzania
ograniczenia prędkości czoła pociągów na całej szerokości przejazdu kolejowo-drogowego
lub przejścia - po:
1)
zarządzeniu dodatkowego podawania z pociągu sygnału dźwiękowego Rp 1 „Baczność” na
odcinku od wskaźnika W 6a albo W 6b do przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia;
2)
dezaktywacji urządzenia samoczynnego systemu przejazdowego w torze zamkniętym w strefie
przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia;
3)
aktywacji urządzenia samoczynnego systemu przejazdowego w torze zamkniętym w strefie
przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia, na żądanie kierownika pociągu roboczego,
na czas przejazdu pociągu roboczego albo, w przypadku potrzeby wjechania pociągu roboczego
na przejazd kolejowo-drogowy lub przejście, po:
a)
zatrzymaniu pociągu roboczego bezpośrednio przed przejazdem kolejowo-drogowym lub
przejściem,
b)
kierowaniu ruchem drogowym na przejeździe kolejowo-drogowym lub przejściu przez kierownika
pociągu roboczego lub innego pracownika uprawnionego do kierowania ruchem drogowym,
c)
przekazaniu, po upewnieniu się, że pojazdy drogowe zatrzymały się, przez kierownika
pociągu roboczego lub innego pracownika uprawnionego do kierowania ruchem drogowym
prowadzącemu pociąg roboczy polecenia jazdy z dopuszczalną prędkością czoła pociągu
nieprzekraczającą 10 km/h na całej szerokości przejazdu kolejowo-drogowego lub przejścia,
d)
podawaniu przez kierownika pociągu roboczego lub innego pracownika uprawnionego do
kierowania ruchem drogowym prowadzącemu pociąg roboczy sygnału Rm 1 „Do mnie”.