1.
Po odbiorze pisma na koncie, na którym umieszczono pismo, jest automatycznie prezentowana
data jego odbioru, a w przypadku nieodebrania pisma w terminie 14 dni od dnia umieszczenia
pisma na koncie - data, w której upłynął termin, o którym mowa w art. 1311a § 2 k.p.c. Jeżeli dzień, w którym upłynął termin, o którym mowa w art. 1311a § 2 k.p.c., przypada na dzień uznany przez ustawę za dzień wolny od pracy lub na sobotę, to
za datę odbioru uznaje się następny dzień, który nie jest dniem wolnym od pracy ani
sobotą.
2.
Elektroniczne potwierdzenie odbioru korespondencji jest automatycznie generowane po
odbiorze pisma, umieszczane w portalu informacyjnym i przekazywane do sądu za jego
pośrednictwem. Elektroniczne potwierdzenie odbioru korespondencji może być pobrane
przez użytkownika konta.
3.
Elektroniczne potwierdzenie odbioru korespondencji zawiera w szczególności: oznaczenie
doręczonego pisma, nazwę użytkownika konta, któremu doręczono pismo, datę jego odbioru
albo informację, że doręczenie uznaje się za skuteczne, informację o dacie umieszczenia
pisma w portalu informacyjnym razem z oznaczeniem doręczonego pisma.