Część A.1. Środki z instrumentów inżynierii finansowej podlegające ponownemu wykorzystaniu
- dane według stanu na dzień 31 grudnia... r. (w zł)
Część A.2. Środki zaangażowane i wypłacone w ramach umów z podmiotami, którym udzielono
wsparcia do dnia 31 grudnia... r. (w zł)
Instrukcja wypełniania sprawozdania z wykorzystania środków z instrumentów inżynierii
finansowej, o których mowa w art. 3b pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach
prowadzenia polityki rozwoju
UWAGA: Sprawozdanie dotyczy ponownego wykorzystania środków wdrażanych w ramach programów
operacyjnych perspektywy finansowej 2007-2013. Kwoty są podawane narastająco dla kolejnych
lat, według stanu na dzień 31 grudnia danego roku, w zaokrągleniu do pełnych złotych.
W przypadku gdy okres obowiązywania umowy dotyczącej wdrażania instrumentu finansowego
/ projektu pomocy zwrotnej kończy się przed zakończeniem roku sprawozdawczego, to
jest przed dniem 31 grudnia danego roku, należy podać dane na dzień zakończenia obowiązywania
tej umowy. Jeżeli umowa została zawarta przykładowo dnia 2 lutego roku, którego dotyczy
sprawozdanie, a rozwiązana została przykładowo dnia 3 grudnia roku, którego dotyczy
sprawozdanie, to odpowiednie informacje dotyczące takiej umowy powinny się znaleźć
w sprawozdaniu składanym do dnia 31 marca kolejnego roku.
Jeżeli nie jest jeszcze realizowany żaden projekt dotyczący ponownego obrotu środkami,
należy wypełnić zerami kolumny 10-13 części A.1., w których są podawane dane liczbowe,
oraz wpisać w kolumnie 14 części A.1. odpowiednie wyjaśnienia. Jeżeli projekty dotyczące
ponownego obrotu środkami są realizowane (w formie nowej umowy, porozumienia, aneksu
do pierwotnej umowy o dofinansowanie czy też pierwotnej umowy o dofinansowanie, jeżeli
jej postanowienia przewidują dokonanie więcej niż jednego obrotu środkami), wszystkie
wymagane pola powinny być wypełnione właściwymi danymi.
1. Część A.1. Środki z instrumentów inżynierii finansowej podlegające ponownemu wykorzystaniu
- dane według stanu na dzień 31 grudnia... r. (w zł)
1. Numer umowy o dofinansowanie 2007-2013 (kolumna 1) - należy wpisać numer umowy o dofinansowanie, na podstawie której był
wdrażany dany instrument inżynierii finansowej, zwany dalej „IIF”, w ramach programów
operacyjnych perspektywy finansowej 2007-2013.
2. Nazwa instrumentu inżynierii finansowej 2007-2013 (kolumna 2) - należy wpisać tytuł projektu realizowanego na podstawie umowy o dofinansowanie
wskazanej w kolumnie 1.
3. Środki publiczne zgromadzone (zwrócone) w ramach danego instrumentu inżynierii
finansowej podlegające art. 78 ust. 7 rozporządzenia 1083/2006 (kolumna 3) - należy wpisać kwotę środków publicznych zgromadzonych (zwróconych) w
ramach danego IIF, które stanowią, zgodnie z art. 78 ust. 7 rozporządzenia 1083/2006,
zasoby zwrócone na rzecz operacji z inwestycji dokonanych z funduszy, określonych
w art. 44 rozporządzenia 1083/2006, lub zasoby pozostałe po uwzględnieniu wszystkich
gwarancji, podlegające powtórnemu wykorzystaniu przez właściwe organy państwa członkowskiego
Unii Europejskiej na rzecz projektów z zakresu rozwoju obszarów miejskich, na rzecz
małych i średnich przedsiębiorstw lub efektywności energetycznej i wykorzystania energii
odnawialnej w budynkach, w tym w istniejącym budownictwie mieszkaniowym. Należy przez
to rozumieć środki zgromadzone (zwrócone) po tak zwanym „pierwszym obrocie”, w tym
odsetki i inne przychody oraz zyski powstałe na skutek obrotu tymi środkami.
4. Środki wykorzystywane w ramach tego samego instrumentu inżynierii finansowej (Tak/Nie)
(kolumna 4) - należy wpisać „Tak”, jeżeli środki wskazane w kolumnie 3 będą wykorzystywane
w ramach IIF wskazanego w kolumnie 2, to jest jeżeli projekt będzie kontynuowany na
podstawie aneksu do pierwotnej umowy o dofinansowanie albo pierwotnej umowy o dofinansowanie,
której postanowienia przewidują dokonanie więcej niż jednego obrotu środkami. W innym
przypadku należy wpisać „Nie”. Jeżeli w aneksie do pierwotnej umowy o dofinansowanie
zakłada się wycofanie części środków i wykorzystanie ich w ramach nowego instrumentu
finansowego / nowych instrumentów finansowych / nowego projektu pomocy zwrotnej /
nowych projektów pomocy zwrotnej, to dla danej umowy o dofinansowanie należy wpisać
„Tak” w zakresie kwot środków, które pozostaną w dotychczasowym instrumencie, i w
odrębnym wierszu/odrębnych wierszach „Nie” w odniesieniu do kwot środków, które zostaną
wykorzystane w ramach nowego instrumentu finansowego / nowych instrumentów finansowych
/ nowego projektu pomocy zwrotnej / nowych projektów pomocy zwrotnej. W takim przypadku
liczba wierszy z odpowiedzią „Nie” powinna odpowiadać liczbie nowych instrumentów
finansowych / nowych projektów pomocy zwrotnej, w ramach których zostaną wykorzystane
środki z danej umowy o dofinansowanie, co umożliwi wypełnienie
kolumn 5-14 dla każdego z nowych instrumentów finansowych / projektów pomocy zwrotnej.
Oznacza to jednocześnie, że w kolumnie 1 numer umowy o dofinansowanie należy wpisać
w kilku następujących po sobie wierszach -w zależności od liczby instrumentów inżynierii
finansowej/instrumentów finansowych / projektów pomocy zwrotnej, w ramach których
będą wykorzystane środki wskazane w kolumnie 3. Jeżeli pierwotna umowa o dofinansowanie
przewiduje dokonanie więcej niż jednego obrotu środkami, bez konieczności zawierania
aneksu do niej, a następnie, po dokonaniu wymaganej liczby obrotów, zawierany jest
do niej aneks, to dane dotyczące umowy o dofinansowanie wskazanej w kolumnie 1 należy
podzielić na dwa osobne wiersze, w pierwszym wpisując odpowiednie dane dla kolejnych
obrotów środkami w ramach pierwotnej umowy o dofinansowanie, a w drugim - dane dotyczące
instrumentu wdrażanego na podstawie aneksu do umowy o dofinansowanie. W obu przypadkach
w kolumnie 4 należy wpisać „Tak”.
UWAGA: Jeżeli w kolumnie 1 numer umowy o dofinansowanie jest wpisany w kilku następujących
po sobie wierszach, w zależności od liczby instrumentów inżynierii finansowej / instrumentów
finansowych / projektów pomocy zwrotnej, w ramach których będą wykorzystywane środki
wskazane w kolumnie 3, kwotę środków zgromadzonych (zwróconych) w ramach danego IIF
należy wpisać tylko w jednym wierszu w kolumnie 3, a w pozostałych wierszach wpisać
zero.
5. Nazwa instrumentu finansowego / tytuł projektu pomocy zwrotnej w ramach ponownego
wykorzystania środków (kolumna 5) - należy wpisać nazwę instrumentu finansowego, a w przypadku projektu
pomocy zwrotnej - tytuł projektu pomocy zwrotnej, w ramach którego będą wykorzystywane
środki wskazane w kolumnie 3. W przypadku gdy środki wskazane w kolumnie 3 zostały
podzielone na kilka instrumentów finansowych / projektów pomocy zwrotnej, należy wpisać
nazwy instrumentów finansowych / tytuły projektów pomocy zwrotnej w odrębnych wierszach.
UWAGA: Nazwę instrumentu finansowego / tytuł projektu pomocy zwrotnej wpisuje się
wyłącznie, jeżeli w kolumnie 4 wpisano „Nie”. W przeciwnym przypadku należy wpisać
„Nie dotyczy”. Nazwa instrumentu finansowego / tytuł projektu pomocy zwrotnej powinna/powinien
pozwolić na jednoznaczną identyfikację
numeru/numerów umowy/umów o dofinansowanie (kolumna 1), której/których dotyczą środki
zwrócone w ramach danego IIF i wniesione następnie do ponownego wykorzystania.
6. Data zawarcia umowy/porozumienia/aneksu o ponowne wykorzystanie środków (kolumna 6) - w przypadku gdy w kolumnie 4 wpisano „Nie”, to jest w przypadku gdy
realizowany projekt IIF 2007-2013 został zrealizowany i zakończony, należy wpisać
datę zawarcia umowy/porozumienia między dysponentem środków a podmiotem mającym wdrażać
nowy instrument finansowy/projekt pomocy zwrotnej, dotyczący ponownego wykorzystania
środków z IIF. W przypadku gdy w kolumnie 4 wpisano „Tak”, to jest gdy planuje się
kontynuację wsparcia w ramach tego samego projektu IIF 2007-2013, należy wpisać datę
zawarcia aneksu do pierwotnej umowy o dofinansowanie wskazanej w kolumnie 1 albo datę
zawarcia pierwotnej umowy o dofinansowanie, jeżeli jej postanowienia przewidują dokonanie
więcej niż jednego obrotu środkami. Jeżeli pierwotna umowa o dofinansowanie przewiduje
dokonanie więcej niż jednego obrotu środkami, bez konieczności zawierania aneksu do
niej, a następnie, po dokonaniu wymaganej liczby obrotów, zawierany jest do niej aneks,
to dane dotyczące umowy o dofinansowanie wskazanej w kolumnie 1 należy podzielić na
dwa osobne wiersze, w pierwszym wpisując datę zawarcia pierwotnej umowy o dofinansowanie,
a w drugim - datę zawarcia aneksu do umowy o dofinansowanie. W przypadku wygaśnięcia/rozwiązania
dotychczasowej umowy / dotychczasowego porozumienia dotyczącej/dotyczącego ponownego
wykorzystania środków i podpisania nowej umowy / nowego porozumienia nową umowę /
nowe porozumienie należy uwzględnić w nowym wierszu, natomiast w odniesieniu do wygasłej/rozwiązanej
umowy albo wygasłego/rozwiązanego porozumienia należy wpisać we właściwym dla niej/niego
wierszu tabeli odpowiednie dane na dzień jej/jego wygaśnięcia/rozwiązania.
7. Data zakończenia wdrażania instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej (kolumna 7) - należy wpisać datę planowanego zakończenia wdrażania IIF wskazanego
w kolumnie 2 - w przypadku gdy w kolumnie 4 wpisano „Tak” -albo instrumentu finansowego
wskazanego w kolumnie 5 - w przypadku gdy
w kolumnie 4 wpisano „Nie”. W przypadku projektu pomocy zwrotnej należy wpisać datę
zakończenia realizacji projektu.
8. Obszar realizacji instrumentu inżynierii finansowej / instrumentu finansowego /
projektu pomocy zwrotnej (kolumna 8) - należy wpisać obszar realizacji instrumentu inżynierii finansowej /
instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej:
1) w przypadku gdy nie przewiduje się ograniczenia instrumentu/projektu do określonej
części kraju, należy wpisać „Cały kraj”;
2) w przypadku gdy instrument jest wdrażany / projekt jest realizowany na terenie
jednego województwa, należy wpisać nazwę tego województwa;
3) w przypadku gdy instrument jest wdrażany / projekt jest realizowany w kilku województwach,
należy wpisać nazwy wszystkich tych województw.
9. Podmiot ponownie wykorzystujący środki (kolumna 9) - należy wpisać nazwę podmiotu ponownie wykorzystującego środki wskazane
w kolumnie 3, to jest podmiotu, z którym dysponent środków zawiera umowę/porozumienie
albo aneks do pierwotnej umowy o dofinansowanie, dotyczącą/dotyczące/dotyczący wykorzystania
środków wskazanych w poszczególnych wierszach w kolumnie 10. W przypadku zmiany podmiotu
ponownie wykorzystującego środki należy wpisać podmiot ponownie wykorzystujący środki
wskazany w nowej umowie / nowym porozumieniu albo aneksie do dotychczasowej umowy
/ dotychczasowego porozumienia dotyczących ponownego wykorzystania środków zawartych
z nowym podmiotem.
10. Środki publiczne wniesione do ponownego wykorzystania na podstawie art. 78 ust.
7 rozporządzenia 1083/2006 (kolumna 10) - należy wpisać kwotę środków publicznych zgromadzonych (zwróconych)
w ramach danego IIF, wniesionych do ponownego wykorzystania, które będą nadal wykorzystywane
w ramach tego samego IIF, jeżeli w kolumnie 4 wpisano „Tak”, albo środki przekazane
do instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej (zakontraktowane w ramach nowej
umowy / aneksu), jeżeli w kolumnie 4 wpisano „Nie”. Zgodnie z art. 78 ust. 7 rozporządzenia
1083/2006 środki te zostają powtórnie wykorzystane przez właściwe organy państwa członkowskiego
Unii Europejskiej na rzecz projektów z zakresu rozwoju obszarów miejskich, na rzecz
małych i średnich przedsiębiorstw
lub efektywności energetycznej i wykorzystania energii odnawialnej w budynkach, w
tym w istniejącym budownictwie mieszkaniowym.
UWAGA: Kolumnę 10 wypełnia się w przypadku, gdy część albo całość środków podlegających
art. 78 ust. 7 rozporządzenia 1083/2006 z danego IIF będzie wykorzystywana w ramach
aneksowanych pierwotnych umów o dofinansowanie / nowych instrumentów finansowych /
projektów pomocy zwrotnej. Dane dotyczące każdego instrumentu finansowego / projektu
pomocy zwrotnej są wpisywane w osobnych wierszach. W przypadku gdy w ramach nowego
instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej są zgromadzone środki z kilku projektów
IIF 2007-2013, kwoty środków publicznych przypisanych do każdego z tych projektów
są wpisywane w osobnych wierszach (przykładowo jeżeli środki finansowe w ramach nowego
instrumentu pochodzą z trzech projektów IIF 2007-2013, to kwoty przypisane do poszczególnych
projektów należy wpisać w trzech osobnych wierszach). Co do zasady kwota/ suma kwot
w kolumnie 10 przypisana/przypisanych do IIF wskazanego w kolumnie 2 powinna być równa
kwocie wpisanej w kolumnie 3, przypisanej do tego IIF. W przypadku różnicy, przykładowo
jeżeli dokonano wkładu z innych środków publicznych lub wniesiono do ponownego wykorzystania
środki zwrócone w kwocie mniejszej niż kwota wpisana w kolumnie 3 na koniec danego
roku, stosowne wyjaśnienia należy zawrzeć w kolumnie 14. W przypadku wycofania środków
od dotychczasowego podmiotu ponownie wykorzystującego środki kwoty wpisane w kolumnie
10 należy zmniejszyć, przy czym pozostaje to bez wpływu na kwoty podane w kolumnie
3, to jest środki publiczne zgromadzone (zwrócone) w ramach IIF. Jednocześnie w kolumnie
14 należy zawrzeć wyjaśnienia, jaka kwota została wycofana od danego podmiotu i czy
została zawarta nowa umowa z innym podmiotem na dalsze wykorzystywanie tych środków.
W kolumnie 10 nie należy wpisywać kwot spłaconego wsparcia udzielonego w ramach ponownego
wykorzystania środków, przykładowo kwot spłaconej pożyczki udzielonej w ramach kolejnych
obrotów.
11. Koszty zarządzania / opłaty za zarządzanie związane z ponownym wykorzystaniem
środków (kolumna 11) - należy wpisać kwotę wszystkich faktycznie poniesionych kosztów zarządzania
i opłat za zarządzanie pokrytych ze
środków publicznych wskazanych w kolumnie 10, wniesionych na podstawie art. 78 ust.
7 rozporządzenia 1083/2006, w odniesieniu do każdego podmiotu i kwoty środków wniesionych
do instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej wskazanych w kolumnach 9 i 10.
W ramach kolumny 11 uwzględnia się również rekompensaty.
12. Odsetki i inne przychody oraz zyski związane z ponownym wykorzystaniem środków
(kolumna 12) - należy wpisać kwotę wszystkich odsetek i innych przychodów oraz zysków
powstałych na skutek obrotu środkami, wygenerowanych ze środków publicznych wskazanych
w kolumnie 10, wniesionych na podstawie art. 78 ust. 7 rozporządzenia 1083/2006, w
odniesieniu do każdego podmiotu i kwoty środków wniesionych do instrumentu finansowego
/ projektu pomocy zwrotnej wskazanych w kolumnach 9 i 10.
13. Środki utracone (przykładowo niespłacone pożyczki, uruchomione gwarancje/poręczenia,
dla których zakończono prawomocnie postępowanie egzekucyjne) (kolumna 13) - należy wpisać kwotę środków publicznych, wykorzystywanych w ramach
tego samego IIF albo wniesionych do nowego instrumentu finansowego / nowego projektu
pomocy zwrotnej, prawnie niemożliwych do odzyskania, dla których bezskutecznie wyczerpano
wszystkie możliwe formy dochodzenia zwrotu.
14. Wyjaśnienia (kolumna 14) - w przypadku różnicy między kwotą w kolumnie 3 i kwotą/sumą kwot w kolumnie
10, należy wyjaśnić powody rozbieżności -oddzielnie w odniesieniu do każdego przypadku
wystąpienia różnicy. Możliwe jest zawarcie również innych wyjaśnień umożliwiających
prawidłowe zrozumienie danych podanych w kolumnach 1-13.
2. Część A.2. Środki zaangażowane i wypłacone w ramach umów z podmiotami, którym udzielono
wsparcia do dnia 31 grudnia.... r. (w zł)
1. Nazwa instrumentu inżynierii finansowej / instrumentu finansowego / tytuł projektu
pomocy zwrotnej w ramach ponownego wykorzystania środków (kolumna 1) - należy powtórzyć dane z kolumny 5 części A.1. Jeżeli w kolumnie 5 części
A.1. wpisano „Nie dotyczy”, należy w kolumnie 1 części A.2. powtórzyć dane z kolumny
2 części A.1.
UWAGA: W przypadku gdy nazwa instrumentu inżynierii finansowej / instrumentu finansowego
/ tytuł projektu pomocy zwrotnej podana/podany w kolumnie 5 części A.1. uniemożliwia
powiązanie z umową/umowami o dofinansowanie (kolumna 1 części A.1.), należy w kolumnie
18 części A.2. (Wyjaśnienia) podać numer/numery umowy/umów o dofinansowanie (z kolumny
1 części A.1.), której/których dotyczy dane wsparcie udzielone w ramach ponownego
wykorzystania środków.
2. Podmiot ponownie wykorzystujący środki (kolumna 2) - należy powtórzyć dane z kolumny 9 części A.1.
3. Rodzaj wsparcia (kolumna 3) - należy wpisać jeden rodzaj wsparcia spośród następujących: pożyczka,
poręczenie, gwarancja, inwestycja quasi-kapitałowa, inwestycja kapitałowa, pomoc zwrotna,
inny rodzaj wsparcia zwrotnego. Kolumny 8-17 wypełnia się, uwzględniając rodzaj wsparcia
wskazany w kolumnie 3, w ramach instrumentu/projektu wskazanego w kolumnie 1. W ramach
poręczeń uwzględnia się również reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje.
W przypadku wyboru „inny rodzaj wsparcia zwrotnego” należy w kolumnie 18 (Wyjaśnienia)
wpisać opis rodzaju wsparcia.
4. Cele, na jakie są przeznaczane środki (kolumna 4) - należy wpisać cel/cele, na jaki/jakie będą przeznaczone środki wykorzystywane
w ramach danego instrumentu finansowego / projektu pomocy zwrotnej, spośród następujących:
1) wzmacnianie badań naukowych, rozwoju technologicznego i innowacji;
2) zwiększanie dostępności, stopnia wykorzystania i jakości technologii informacyjno-komunikacyjnych;
3) wzmacnianie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw;
4) wspieranie przejścia na gospodarkę niskoemisyjną;
5) promowanie dostosowania do zmian klimatu, zapobiegania ryzyku i zarządzania ryzykiem;
6) zachowanie i ochrona środowiska naturalnego oraz wspieranie efektywnego gospodarowania
zasobami;
7) promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu
najważniejszej infrastruktury sieciowej;
8) promowanie trwałego i wysokiej jakości zatrudnienia oraz wsparcie mobilności pracowników;
9) promowanie włączenia społecznego, walka z ubóstwem i wszelką dyskryminacją;
10) inwestowanie w kształcenie, szkolenie oraz szkolenie zawodowe na rzecz zdobywania
umiejętności i uczenia się przez całe życie;
11) rozwój obszarów miejskich, w tym miejskie przedsięwzięcia w zakresie ochrony powietrza
i energetyki, rewitalizacja;
12) finansowanie zwrotne podmiotu ponownie wykorzystującego środki / podmiotu wdrażającego
instrument finansowy;
13) inne.
W przypadku wyboru „inne” należy w kolumnie 18 (Wyjaśnienia) wpisać opis celu. Pozycję
„inne” należy wpisać tylko w przypadku, gdy nie ma możliwości dopasowania celu do
celów wskazanych powyżej.
UWAGA: Wskazanie w kolumnie 4 celu nie wpływa na obowiązek przeznaczenia środków zgodnie
z art. 78 ust. 7 rozporządzenia 1083/2006.
5. Wielkość podmiotu, któremu udzielono wsparcia (kolumna 5) - należy wpisać jeden rodzaj podmiotu, któremu udzielono wsparcia, ustalony
zgodnie z art. 2 i art. 4-6 załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014
z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym
w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z
późn. zm.), spośród następujących: „Duże przedsiębiorstwo”, „Średnie przedsiębiorstwo”,
„Małe przedsiębiorstwo”, „Mikroprzedsiębiorstwo” albo „Nie dotyczy”. Sposób wypełnienia
kolumny nie jest zależny od ewentualnego wystąpienia pomocy publicznej - kolumnę wypełnia
się tak samo, gdy podmiot otrzymuje pomoc publiczną, jak i wtedy, gdy wsparcie jest
przykładowo udzielane na warunkach rynkowych. Podmiotami, którym udzielono wsparcia,
są podmioty, którym udzielono wsparcia w ramach oferowanych instrumentów wsparcia
zwrotnego (odpowiednicy ostatecznych odbiorców w ramach instrumentów finansowych w
perspektywie finansowej 2014-2020/beneficjentów projektów pomocy zwrotnej).
UWAGA: Należy wpisać wyłącznie jedną - adekwatną wielkość podmiotu, któremu udzielono
wsparcia.
6. Forma prawna podmiotu, któremu udzielono wsparcia (kolumna 6) - należy wpisać nazwę formy prawnej podmiotu, któremu udzielono wsparcia,
wpisując wyłącznie jedną spośród następujących:
1) spółki cywilne prowadzące działalność na podstawie umowy zawartej zgodnie z ustawą
z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2023 r. poz. 1610, z późn. zm.),
zwaną dalej „Kodeksem cywilnym”;
2) spółki przewidziane w przepisach innych ustaw niż ustawa z dnia 15 września 2000 r.
- Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 18, z późn. zm.) i Kodeks cywilny
lub formy prawne, do których stosuje się przepisy o spółkach;
3) uczelnie;
4) fundacje rodzinne;
5) fundusze;
6) Kościół Katolicki;
7) pozostałe kościoły albo związki wyznaniowe;
8) europejskie ugrupowanie współpracy terytorialnej;
9) stowarzyszenia niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego;
10) organizacje społeczne oddzielnie niewymienione niewpisane do Krajowego Rejestru
Sądowego;
11) partie polityczne;
12) samorządy gospodarcze i zawodowe niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego;
13) przedstawicielstwa zagraniczne;
14) wspólnoty mieszkaniowe;
15) osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą;
16) europejskie zgrupowania interesów gospodarczych;
17) spółki akcyjne;
18) proste spółki akcyjne;
19) spółki z ograniczoną odpowiedzialnością;
20) spółki jawne;
21) spółki partnerskie;
22) spółki komandytowe;
23) spółki komandytowo-akcyjne;
24) spółki europejskie;
25) przedsiębiorstwa państwowe;
26) towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych;
27) instytucje gospodarki budżetowej;
28) związki zawodowe rolników indywidualnych;
29) towarzystwa reasekuracji wzajemnej;
30) główne oddziały zagranicznych zakładów reasekuracji;
31) główne oddziały zagranicznych zakładów ubezpieczeń;
32) ogólnokrajowe zrzeszenia międzybranżowe;
33) ogólnokrajowe związki międzybranżowe;
34) spółdzielnie;
35) spółdzielnie europejskie;
36) związki rolników, kółek i organizacji rolniczych;
37) związki rolniczych zrzeszeń branżowych;
38) samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej;
39) cechy rzemieślnicze;
40) fundacje;
41) izby rzemieślnicze;
42) Związek Rzemiosła Polskiego;
43) stowarzyszenia;
44) związki stowarzyszeń;
45) stowarzyszenia kultury fizycznej;
46) związki sportowe;
47) polskie związki sportowe;
48) inne organizacje społeczne lub zawodowe;
49) kolumny transportu sanitarnego;
50) stowarzyszenia kultury fizycznej o zasięgu ogólnokrajowym;
51) zrzeszenia handlu i usług;
52) zrzeszenia transportu;
53) instytuty badawcze i instytuty działające w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz;
54) ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń handlu i usług;
55) ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń transportu;
56) inne organizacje podmiotów gospodarczych;
57) izby gospodarcze;
58) przedsiębiorstwa zagraniczne;
59) związki zawodowe;
60) związki pracodawców;
61) federacje albo konfederacje związków pracodawców;
62) kółka rolnicze;
63) rolnicze zrzeszenia branżowe;
64) oddziały zagranicznych przedsiębiorców;
65) spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe;
66) stowarzyszenia ogrodowe;
67) związki stowarzyszeń ogrodowych;
68) jednostki terenowe stowarzyszeń posiadające osobowość prawną;
69) jednostki organizacyjne związków zawodowych posiadające osobowość prawną;
70) przedszkola publiczne;
71) przedszkola niepubliczne;
72) publiczne szkoły podstawowe;
73) publiczne gimnazja;
74) publiczne szkoły ponadpodstawowe;
75) publiczne szkoły ponadgimnazjalne;
76) publiczne szkoły artystyczne;
77) niepubliczne szkoły podstawowe;
78) niepubliczne gimnazja;
79) niepubliczne szkoły ponadpodstawowe;
80) niepubliczne szkoły ponadgimnazjalne;
81) niepubliczne szkoły artystyczne;
82) publiczne placówki systemu oświaty;
83) niepubliczne placówki systemu oświaty;
84) inne publiczne jednostki organizacyjne systemu oświaty;
85) inne niepubliczne jednostki organizacyjne systemu oświaty;
86) publiczne zespoły szkół i placówek systemu oświaty;
87) niepubliczne zespoły szkół i placówek systemu oświaty;
88) organy władzy, administracji rządowej;
89) organy kontroli państwowej i ochrony prawa;
90) wspólnoty samorządowe;
91) sądy i trybunały;
92) Skarb Państwa;
93) państwowe jednostki organizacyjne;
94) gminne samorządowe jednostki organizacyjne;
95) powiatowe samorządowe jednostki organizacyjne;
96) wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne;
97) związki metropolitalne;
98) jednostki organizacyjne związków metropolitalnych;
99) inne państwowe lub samorządowe osoby prawne, o których mowa w art. 9 pkt 14 ustawy
z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, z
późn. zm.).
UWAGA: Jeżeli podmiot, któremu udzielono wsparcia, jest osobą fizyczną nieprowadzącą
działalności gospodarczej, należy wpisać „osoba fizyczna”.
Jeżeli podmiotowi, któremu udzielono wsparcia, nie można przypisać żadnej z powyższych
form prawnych ani podmiot ten nie jest osobą fizyczną, należy wpisać „inne”. W przypadku
wyboru „inne” należy w kolumnie 18 (Wyjaśnienia) wpisać nazwę formy prawnej.
7. Liczba podmiotów, którym udzielono wsparcia (kolumna 7) - należy wpisać liczbę podmiotów, którym udzielono wsparcia, należących
do poszczególnych kategorii powstałych w wyniku kombinacji danych z kolumn 3-6. Przykładowo
należy wpisać liczbę podmiotów, którym udzielono wsparcia - spółek akcyjnych -średnich
przedsiębiorstw, które otrzymały wsparcie w postaci pożyczki na wzmocnienie konkurencyjności.
8. Pożyczka (kwota udzielonych pożyczek) (kolumna 8) - należy wpisać zakontraktowaną kwotę pożyczek wynikającą z zawartych
umów dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3
jako rodzaj wsparcia wybrano „pożyczkę”.
9. Pożyczka (kwota wypłaconych pożyczek) (kolumna 9) - należy wpisać kwotę pożyczek faktycznie wypłaconą dla danej kategorii
podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano
„pożyczkę”.
10. Poręczenie/gwarancja (kwota udzielonych poręczeń/gwarancji) (kolumna 10) -należy wpisać zakontraktowaną kwotę wynikającą z zawartych umów odpowiednio
poręczeń albo gwarancji udzielonych w odniesieniu do danej kategorii podmiotów, którym
udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano odpowiednio „poręczenie”
albo „gwarancję”. W ramach poręczeń uwzględnia się również reporęczenia, a w ramach
gwarancji - regwarancje.
11. Poręczenie/gwarancja (kwota udzielonego finansowania zabezpieczonego poręczeniem/gwarancją)
(kolumna 11) - należy wpisać zakontraktowaną kwotę udzielonego danej kategorii podmiotów,
którym udzielono wsparcia, finansowania zabezpieczonego odpowiednio poręczeniem albo
gwarancją udzielonymi w ramach danego instrumentu finansowego. W ramach poręczeń uwzględnia
się również reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje.
12. Inwestycja kapitałowa/inwestycja quasi-kapitałowa (kwota środków zakontraktowanych)
(kolumna 12) - należy wpisać zakontraktowaną kwotę wynikającą z umowy odpowiednio
inwestycji kapitałowej albo inwestycji quasi--kapitałowej w przedsięwzięcia realizowane
przez daną kategorię podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako
rodzaj wsparcia wybrano odpowiednio „inwestycję kapitałową” albo „inwestycję quasi-kapitałową”.
13. Inwestycja kapitałowa / inwestycja quasi-kapitałowa (kwota środków wypłaconych)
(kolumna 13) - należy wpisać kwotę odpowiednio inwestycji kapitałowej albo inwestycji
quasi-kapitałowej faktycznie dokonanej w przedsięwzięcia realizowane przez daną kategorię
podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano
odpowiednio „inwestycję kapitałową” albo „inwestycję quasi-kapitałową”.
14. Pomoc zwrotna (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 14) - należy wpisać zakontraktowaną kwotę wynikającą z zawartych umów dla
danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia w ramach projektów pomocy zwrotnej,
jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano „pomoc zwrotną”.
15. Pomoc zwrotna (kwota środków wypłaconych) (kolumna 15) - należy wpisać kwotę środków faktycznie wypłaconych dla danej kategorii
podmiotów, którym udzielono wsparcia w ramach projektów pomocy zwrotnej, jeżeli w
kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano „pomoc zwrotną”.
16. Inny rodzaj wsparcia zwrotnego (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 16) - należy wpisać zakontraktowaną kwotę wynikającą z zawartych umów dla
danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia w ramach innych rodzajów wsparcia
zwrotnego, osobno dla każdego rodzaju wsparcia zwrotnego, jeżeli w kolumnie 3 jako
rodzaj wsparcia wybrano „inny rodzaj wsparcia zwrotnego”.
17. Inny rodzaj wsparcia zwrotnego (kwota środków wypłaconych) (kolumna 17) -należy wpisać kwotę środków faktycznie wypłaconych dla danej kategorii
podmiotów, którym udzielono wsparcia w ramach innych rodzajów wsparcia zwrotnego,
osobno dla każdego rodzaju wsparcia zwrotnego, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia
wybrano „inny rodzaj wsparcia zwrotnego”.
UWAGA: W kolumnach 8-17 wpisuje się kwoty odpowiadające wartości środków publicznych
zaangażowanych w ramach udzielonego wsparcia.
18. Wyjaśnienia (kolumna 18) - w stosownych przypadkach należy podać informacje, o których mowa w
pkt 1, 3, 4 i 6 instrukcji wypełnienia części A.2. Możliwe jest zawarcie również innych
wyjaśnień pozwalających na prawidłowe zrozumienie danych wpisanych w kolumnach 1-17.