Rozporządzenie Rady Ministrówz dnia 4 kwietnia 2024 r.w sprawie wykazu stanowisk w Urzędzie Państwowej Komisji do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15, wymaganych kwalifikacji oraz zasad wynagradzania pracowników tego Urzędu

Spis treści

Treść rozporządzenia

Na podstawie art. 17 ust. 6 ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o Państwowej Komisji do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15   (Dz. U. z 2024 r. poz. 94) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rozporządzenie określa:

1)

wykaz stanowisk w Urzędzie Państwowej Komisji do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15, zwanym dalej „Urzędem Komisji”;

2)

wymagane kwalifikacje oraz zasady wynagradzania pracowników Urzędu Komisji, w tym stawki uposażenia zasadniczego dla poszczególnych stanowisk.

§ 2.

Ustala się następujący wykaz stanowisk obowiązujący w Urzędzie Komisji:

1)

dyrektor generalny;

2)

dyrektor;

3)

główny księgowy;

4)

zastępca dyrektora;

5)

naczelnik;

6)

kierownik;

7)

koordynator;

8)

radca prawny;

9)

audytor wewnętrzny;

10)

inspektor ochrony danych osobowych;

11)

inspektor bezpieczeństwa i higieny pracy, zwany dalej „inspektorem bhp”;

12)

informatyk;

13)

główny specjalista;

14)

starszy specjalista;

15)

specjalista;

16)

starszy archiwista;

17)

archiwista;

18)

kierowca;

19)

starszy referendarz;

20)

referendarz;

21)

pracownik gospodarczy.

§ 3.

Ustala się tabelę wymaganych kwalifikacji i stawek uposażenia zasadniczego pracowników, stanowiącą załącznik nr 1 do rozporządzenia.

§ 4.

Pracownikowi przysługuje uposażenie zasadnicze ustalane na podstawie wykazu, o którym mowa w § 2, i tabeli wymaganych kwalifikacji i stawek uposażenia zasadniczego pracowników, stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia.

§ 5.

Godzinową stawkę uposażenia zasadniczego wynikającą z zaszeregowania pracownika określonego stawką miesięczną ustala się, dzieląc miesięczną stawkę uposażenia zasadniczego przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.

§ 6.

Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy uposażenie zasadnicze i inne składniki uposażenia przysługują w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.

§ 7.

1.

Pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku kierowniczym przysługuje, odpowiednio do zajmowanego stanowiska, dodatek funkcyjny ustalany zgodnie z tabelą stawek dodatku funkcyjnego, określoną w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

2.

Wysokość dodatku funkcyjnego przysługującą pracownikowi określa Przewodniczący Komisji do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15, zwany dalej „Przewodniczącym Komisji”.

§ 8.

Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do uposażenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20 % stawki godzinowej uposażenia zasadniczego nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy   (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465).

§ 9.

Przewodniczący Komisji, w ramach posiadanych środków na uposażenia, może przyznać pracownikowi dodatek specjalny w wysokości do 50 % uposażenia zasadniczego. Przyznanie i wysokość dodatku specjalnego są uzależnione od charakteru, złożoności i efektów pracy.

§ 10.

1.

Pracownikowi przysługuje dodatek za wieloletnią pracę na podstawie i w wysokości określonych w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych   (Dz. U. z 2023 r. poz. 1917).

2.

Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wieloletnią pracę wlicza się udokumentowane przez pracownika, wszystkie poprzednie, zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.

3.

Pracownikowi, który jednocześnie pozostaje w stosunku pracy z innym pracodawcą, do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wieloletnią pracę wlicza się również okres zatrudnienia u innego pracodawcy - do dnia poprzedzającego nawiązanie stosunku pracy z Urzędem Komisji.

4.

Pracownikowi, który wykonuje pracę w Urzędzie Komisji w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez innego pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wieloletnią pracę wlicza się również okres zatrudnienia u pracodawcy, który udzielił urlopu bezpłatnego - do dnia rozpoczęcia tego urlopu.

5.

Dodatek za wieloletnią pracę przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje uposażenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu uposażenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.

6.

Dodatek za wieloletnią pracę jest wypłacany w terminie wypłaty uposażenia. Jeżeli nabycie prawa do dodatku za wieloletnią pracę lub prawa do tego dodatku w wyższej wysokości nastąpiło:

1)

pierwszego dnia miesiąca - dodatek jest wypłacany w terminie wypłaty uposażenia za dany miesiąc;

2)

w ciągu miesiąca - dodatek jest wypłacany w terminie wypłaty uposażenia, począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku.

§ 11.

1.

Tworzy się dodatkowy fundusz nagród dla pracowników, z przeznaczeniem na nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, w wysokości 3 % planowanych uposażeń osobowych, pozostający w dyspozycji Przewodniczącego Komisji.

2.

Fundusz nagród, o którym mowa w ust. 1, może być podwyższany przez Przewodniczącego Komisji, w ramach posiadanych środków na uposażenia.

§ 12.

Stawki uposażenia zasadniczego pracowników określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia mają zastosowanie do ustalania uposażenia zasadniczego pracowników należnego od dnia 1 stycznia 2024 r.

§ 13.

Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 sierpnia 2020 r. w sprawie wykazu stanowisk w Urzędzie Państwowej Komisji do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15, wymaganych kwalifikacji oraz zasad wynagradzania pracowników tego Urzędu   (Dz. U. poz. 1536).

§ 14.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Załącznik nr 1   -   Tabela wymaganych kwalifikacji i stawek uposażenia zasadniczego pracowników


Lp.
Stanowisko
Wymagane kwalifikacje
Uposażenie zasadnicze (kwota w złotych)
wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje
staż pracy (w latach)
1
dyrektor generalny
wyższe magisterskie
8
11 000-19 000
2
dyrektor
wyższe magisterskie
5
9000-17 000
3
główny księgowy
według przepisów odrębnych
-
9000-17 000
4
zastępca dyrektora
wyższe magisterskie
3
8000-15 000
5
naczelnik
wyższe
2
7000-12 000
6
kierownik
wyższe
2
6000-11 000
7
koordynator
wyższe
1
6000-11 000
8
radca prawny
według przepisów odrębnych
-
8000-15 000
9
audytor wewnętrzny
według przepisów odrębnych
-
7000-11 000
10
inspektor ochrony danych osobowych
według przepisów odrębnych
-
5000-10 000
11
inspektor bhp
według przepisów odrębnych
-
5000-9000
12
informatyk
wyższe
1
7000-14 000
13
główny specjalista
wyższe
2
6000-11 000
14
starszy specjalista
wyższe
1
4500-10 000
15
specjalista
wyższe
-
4500-9000
16
starszy archiwista
wyższe
1
4500-8000
17
archiwista
średnie albo średnie branżowe
-
4300-7000
18
kierowca
według przepisów odrębnych
3
4500-9000
19
starszy referendarz
średnie albo średnie branżowe
1
4300-7500
20
referendarz
średnie albo średnie branżowe
-
4300-6500
21
pracownik gospodarczy
średnie albo średnie branżowe
-
4300-6500
         

Załącznik nr 2   -   Tabela stawek dodatku funkcyjnego


Lp.
Stanowisko
Stawka dodatku funkcyjnego (kwota w złotych)
1
dyrektor generalny
2000-6000
2
dyrektor
1000-4000
3
główny księgowy
500-1500
4
zastępca dyrektora
300-1500
5
naczelnik
250-1000
6
kierownik
200-1000
7
koordynator
150-500