W przypadku gdy przewidywaną formą kształcenia jest program edukacyjny realizowany
za pośrednictwem środków przekazu telewizyjnego lub sieci internetowej z ograniczonym
dostępem, organizator kształcenia przedstawia w planie kształcenia informację, że:
1)
zadania testowe są opracowane na podstawie szczegółowego programu kształcenia realizowanego
jako opracowania autorskie przez osoby wchodzące w skład kadry dydaktycznej lub jako
inne opracowania autorskie, w tym zagraniczne, rekomendowane przez te osoby, podane
w formie pisemnej lub elektronicznej w sieci internetowej;
2)
zadania testowe są opracowane przez osoby będące specjalistami w dziedzinie, której
zadania testowe dotyczą;
3)
stopień trudności większości zadań testowych objętych programem powinien umożliwić
zbadanie umiejętności osoby kształcącej się co najmniej w zakresie:
a)
kojarzenia od dwóch do trzech faktów wyuczonych podczas odbytego kształcenia,
b)
wyszukiwania różnych informacji znajdujących się w treści realizowanego programu kształcenia,
pozwalających na zbudowanie konkretnej hipotezy;
4)
zadania testowe powinny zawierać co najmniej pięć odpowiedzi, w tym co najmniej jedną
prawidłową;
5)
zadanie testowe opracowane przez osobę, o której mowa w pkt 2, oprócz treści, ewentualnie
rysunku, i odpowiedzi powinno zawierać uzasadnienie, tytuł podręcznika lub publikacji,
z których pochodzi, informacje służące do formułowania pytania, informacje o powiązaniu
pytania z treścią programu kształcenia, określenie zadania edukacyjnego, zadania testowego
oraz określenie stopnia trudności, o którym mowa w pkt 3;
6)
program zawiera szczegółowe informacje o sposobie przesyłania odpowiedzi do zadań
testowych;
7)
program zawiera informację o maksymalnym czasie udzielania odpowiedzi do zadań testowych.