1.
Jacht rekreacyjny o długości do 24 m i jacht komercyjny o długości do 15 m nie podlegają
inspekcji pośredniej, jeżeli na wniosek armatora złożony do organu inspekcyjnego są
używane z wykorzystaniem opracowanej przez armatora instrukcji bezpieczeństwa jachtu
morskiego, zwanej dalej „instrukcją bezpieczeństwa”.
2.
Armator jachtu, o którym mowa w ust. 1, corocznie, w okresie od trzech miesięcy przed
upływem daty rocznicowej karty bezpieczeństwa do trzech miesięcy po upływie tej daty,
przesyła do organu inspekcyjnego informację o stanie technicznym jachtu morskiego
i jego wyposażeniu, wskazując elementy, które zostały sprawdzone, naprawione lub wymienione,
oraz czynności kontrolne i konserwacyjne podjęte przez armatora podczas weryfikacji
stanu technicznego jachtu w celu zapewnienia jego należytego utrzymania eksploatacyjnego,
oraz dokumenty potwierdzające dokonanie przeglądów, o których mowa w art. 25 ust.
1 albo art. 26 ust. 1 ustawy.
3.
W przypadku gdy informacja, o której mowa w ust. 2, wymaga poprawienia lub uzupełnienia,
organ inspekcyjny w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania wzywa na piśmie armatora
do jej poprawienia lub uzupełnienia, wskazując elementy do poprawienia lub uzupełnienia
oraz nowy termin przesłania informacji.
4.
W przypadku negatywnego wyniku inspekcji odnowieniowej lub doraźnej lub nieprzesłania
do organu inspekcyjnego informacji, o której mowa w ust. 2, jacht, o którym mowa w
ust. 1, w kolejnym cyklu inspekcyjnym rozumianym jako okres między dwiema kolejnymi
inspekcjami odnowieniowymi podlega dodatkowo inspekcji pośredniej przeprowadzanej
w okresie nie dłuższym niż trzy lata odpowiednio po przeprowadzeniu inspekcji odnowieniowej
lub doraźnej albo po dniu, w którym upłynął termin przekazania informacji oraz dokumentów,
o których mowa w ust. 2.